Η Jaguar XK120 του David Gandy από το τμήμα Jaguar Classic
Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της δουλειάς των τεχνικών της Jaguar.
Η Jaguar παρουσίασε μια ανακατασκευασμένη XK120 του 1954 η οποία επέστρεψε στην αρχική της κατάσταση μετά από 2.700 εργατοώρες των τεχνικών του τμήματος Jaguar Classic. Η πανέμορφη και ιδιαίτερα σπάνια Jaguar ανήκει στον David Gandy, ένα διεθνούς φήμης μοντέλο από τη Μ.Βρετανία ο οποίος συμμετείχε και στη φωτογράφιση.
Για να φτάσει το μοντέλο στο επίπεδο τελειότητας που βλέπετε, χρειάστηκαν 11 μήνες, με τους τεχνικούς στο Warwickshire να συνεργάζονται στενά με τον ιδιοκτήτη. Οι επεμβάσεις εμπνεύστηκαν από την αγωνιστική έκδοση Lightweight, καθώς ο David Gandy σκοπεύει να τη χρησιμοποιήσει σε αγώνες κλασικών αυτοκινήτων όπως το Jaguar Classic Challenge, έχοντας τρέξει στο Mille Miglia το 2013 και το 2014 με ένα παρόμοιο όχημα.
Ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας 3,4 λίτρων αποσυναρμολογήθηκε μέχρι την τελευταία του βίδα και ανακατασκευάστηκε μέσα σε μια περίοδο πεντέμιση μηνών. Η απόδοσή του ανέβηκε από τους 180 PS στους 225 PS ενώ βελτιώθηκε η αντοχή του και η αξιοπιστία του. Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα γρηγορότερο μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων, ενώ νέα είναι και η εξάτμιση που έχει διπλές απολήξεις.
Οι τεχνικοί της Jaguar αναβάθμισαν και το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου με δισκόφρενα και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και ταμπούρα πίσω.Τέλος, η ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη έτσι ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται κατάλληλα στον κάθε αγώνα.
Εξωτερικά, επιλέχθηκε η μαύρη απόχρωση για το αλουμινένιο αμάξωμα, καταναλώνοντας 13 λίτρα βαφής, ενώ το ενιαίο παρμπρίζ αντικαταστάθηκε με δύο μικρότερα αγωνιστικού στυλ.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι δερμάτινες επενδύσεις από Aged Saddle tan leather ενώ τα πανέμορφα καθίσματα τύπου lattice έχουν βάση από αλουμίνιο. Η θέση οδήγησης προσαρμόστηκε στα μέτρα του Βρετανού (188cm), με το κάθισμα να μετακινέιται πιο πίσω και το νέο τιμόνι να έχει μικρότερη διάμετρο (15").
Η Jaguar XK120, πρωτοπαρουσιάστηκε το 1948 με την παραγωγή της να ξεκινά το 1950. Το βρετανικό ρόουντστερ θεωρείται ως το πρώτο ευρωπαϊκό αγωνιστικό αυτοκίνητο που κυκλοφορούσε νόμιμα στο δρόμο.
Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε το κόστος της ανακατασκευής το οποίο σίγουρα θα ήταν αρκετά υψηλό αν αναλογιστεί κανείς το χρόνο που δαπανήθηκε, την σπανιότητα αλλά και τη συλλεκτικότητα του μοντέλου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: DRIVE LEGENDS: Jaguar XK120 1948-1954