Η πρωτότυπη Jaguar C-X75 του 2010 μπορεί να μην έφτασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά υπάρχουν τέσσερα σωζόμενα αυτοκίνητα στα χέρια συλλεκτών. Συμμετείχαν στα γυρίσματα της ταινία του James Bond «SPECTRE» του 2015.
Η εταιρεία Callum με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία ιδρύθηκε από τον σχεδιαστή της Jaguar C-X75, ανέλαβε τη μετασκευή ενός ακόμα κινηματογραφικού αυτοκινήτου,. Ώστε να καταστεί κατάλληλο και νόμιμο για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους. Πρόκειται για το δεύτερο βρετανικό σούπερκαρ που λαμβάνει αντίστοιχη περιποίηση, το πρώτο ήταν τον Φεβρουάριο που μας πέρασε.
Μετά από την καριέρα στον κινηματογράφο, η C-X75 αποκτά και δρομίσιο προσανατολισμό
Ο Ian Callum περιέγραψε την Jaguar C-X75 ως «γεμάτη από ανεκπλήρωτες δυνατότητες». Η ομάδα ξόδεψε πάνω από 1.000 ώρες τελειοποιώντας το αμάξωμα. Τα κενά των διάφορων πάνελ μειώθηκαν και το αυτοκίνητο βάφτηκε ξανά σε Willow Green. Τα πλαίσια των παραθύρων απέκτησαν περίβλημα από βουρτσισμένο αλουμίνιο, ενώ προστέθηκε γυαλισμένη μεταλλική μάσκα, διαφορετικό καπάκι ρεζερβουάρ και πινελιές από ανθρακονήματα στο πίσω μέρος.
Τέλος, τα πίσω φώτα έχουν βελτιωθεί ως προς τη διάχυση του φωτός κι ένα έμβλημα C-X75 έχει χαραχθεί στις απολήξεις της εξάτμισης. Οι τροποποιήσεις του Callum δεν αποσκοπούν μόνο στην εμφάνιση, αλλά και στην ουσία. Ένα νέο πακέτο ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων αυξάνει τη σταθερότητα και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά, ενώ προσθέτει λειτουργία αερόφρενου. Οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών και 21 ιντσών του πρωτότυπου έχουν μεταφερθεί στο μοντέλο δρόμου.
Το σπαρτιάτικο εσωτερικό του κινηματογραφικού μοντέλου έχει μεταμορφωθεί σε μια πολυτελή και μοντέρνα καμπίνα. Το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα κι οι διακόπτες έχουν επανασχεδιαστεί, μαζί με το τιμόνι και τα νέα μπάκετ καθίσματα. Τα τελευταία είναι επενδυμένα με δέρμα της Bridge of Weir, σε σκούρο πράσινο με λευκά-κρεμ πλαϊνά.
Τα απτικά περιστροφικά χειριστήρια στην κεκλιμένη κεντρική κονσόλα διαθέτουν ενσωματωμένες οθόνες αφής, με όλες τις άλλες λειτουργίες να ελέγχονται από ένα πάνελ τοποθετημένο στην οροφή. Υπάρχει ασύρματη βάση φόρτισης κινητού, Apple CarPlay και ψηφιακός καθρέφτης οπισθοπορείας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι τεχνικοί του Callum πρόσθεσαν ένα σύστημα κλιματισμού και βελτίωσαν τα επίπεδα NVH του σούπερκαρ.
Η Jaguar C-X75 φοράει υπερτροφοδοτούμενο V8 με χωρητικότητα 5,0 lt, ο οποίος συνδυάζεται με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που κινεί τους πίσω τροχούς. Το νέο λογισμικό και τα ηλεκτρονικά κάνουν το βρετανικό σούπερκαρ πιο εύχρηστο στην καθημερινή οδήγηση, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης έχει τροποποιηθεί μετά από εκτεταμένες δοκιμές. Επιπλέον, προστέθηκε υδραυλικό σύστημα ανύψωσης του μπροστινού άξονα.
Ο Callum δεν αποκάλυψε το κόστος των αναβαθμίσεων για τη δεύτερη πρωτότυπη Jaguar C-X75, αλλά αυτά τα πράγματα δεν είναι ποτέ φτηνά. Μένει να δούμε αν οι ιδιοκτήτες των υπόλοιπων δύο κινηματογραφικών αυτοκινήτων θα επισκεφθούν επίσης την εταιρεία για μια παρόμοια κούρα.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media