Η Ευρώπη χρειάζεται 65 εκατ. φορτιστές μέχρι το 2035

Η Ευρώπη χρειάζεται 65 εκατ. φορτιστές μέχρι το 2035

Απειλητικό το ερώτημα για το αν τα δίκτυα διανομής θα μπορέσουν να αντέξουν τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Όσο ο εξηλεκτρισμός προχωρά στην αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο και η ύπαρξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης γίνεται επιτακτική. Με βάση την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης μια μελέτη της εταιρείας Ernst & Young λέει πως μέχρι το 2035 στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα κυκλοφορούν περίπου 130 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα, που σημαίνει πως θα απαιτηθεί η ύπαρξη περίπου 65 εκατ. φορτιστών για να υπάρχει ένα επαρκές δίκτυο που θα ικανοποιεί τις ανάγκες αυτών των οχημάτων.  

Σήμερα στην Ευρώπη κυκλοφορούν περίπου 5 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία - με βάση τους ρυθμούς εισόδου των EV στην κυκλοφορία - προβλέπεται να φτάσουν τα 65 εκατ. μέχρι το 2030 και στα 130 εκατ. μέχρι το 2035. 

Με δεδομένο ότι τα EV φορτίζονται τόσο στο σπίτι όσο και σε δημόσιους χώρους, η μελέτη της Ernst & Young κάνει αναφορά για το πού θα πρέπει να υπάρχουν σημεία φόρτισης, τονίζοντας πως το 85% περίπου από αυτούς θα πρέπει να είναι οικιακοί. 

Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη υπάρχουν σε λειτουργία 445.000 δημόσιοι φορτιστές, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν μέσα στα τελευταία 10 χρόνια. Τώρα η Ευρώπη καλείται να τρέξει και να εγκαθιστά περίπου 500.000 φορτιστές το χρόνο μέχρι το 2030 και 1 εκατ. φορτιστές το χρόνο από το 2030 έως το 2035, αν θέλει να καλύψει τις ανάγκες φόρτισης επαρκώς.

Αν πετύχει αυτό τον στόχο το 2035 θα έχουμε συνολικά περίπου 9 εκατ. δημόσιους φορτιστές στους οποίους θα έχει προστεθεί και ο ανάλογος αριθμός των οικιακών για να φτάσουμε στο ζητούμενο των 65 εκατ. συνολικά.

Το ερώτημα βέβαια μετά από όλα αυτά είναι αν θα αντέξει το δίκτυο. Σύμφωνα με τη μελέτη της Ernst & Young, τα δίκτυα διανομής θα βρεθούν να δουλεύουν στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους τις νυκτερινές ώρες, όταν οι εργαζόμενοι θα γυρίζουν σπίτι και θα πριζώνουν τα αυτοκίνητά τους και παράλληλα μέσα στο σπίτι θα λειτουργεί και η πλειονότητα των ηλεκτρικών συσκευών καθώς όλη η οικογένεια θα είναι εκεί. 

Η μόνη λύση για να μην «κρασάρει» το δίκτυο είναι από τη μια οι πάροχοι να δώσουν κίνητρα στους ιδιοκτήτες EV να φορτίζουν άλλες ώρες (κίνητρα με χαμηλότερη χρέωση για παράδειγμα) και από την άλλη η εξέλιξη της τεχνολογίας της αμφίδρομης φόρτισης που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να τροφοδοτούν με ρεύμα τα σπίτια. 

Μια άλλη λύση είναι οι σταθμοί φόρτισης να είναι ταυτόχρονα και σταθμοί αποθήκευσης ενέργειας, την οποία θα αντλούν την ημέρα από ηλιακά συστήματα. 

Όλα αυτά βέβαια μένει να τα δούμε να επιβεβαιώνονται στην πράξη. Είναι σαφές πως τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαίνει δυναμικά στη ζωή μας αλλά ακόμη δεν ξέρουμε αν θα μπορούμε να το εξυπηρετήσουμε επαρκώς. 

Με την ενεργειακή κρίση να ταλανίζει αυτή τη στιγμή τις οικονομίες διεθνώς, πρέπει να αλλάξουν πολλά για να πούμε πως η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι το εφικτό και κυρίως οικονομικό. 

Η εποχή που οι κατασκευαστές διαφήμιζαν πως με 1 ευρώ μπορείς να διανύσεις 100 km φαίνεται να έχει περάσει ανεπιστρεπτί. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube