Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

Στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, τόσο οι μηχανές και ο ανθρώπινος οργανισμός δοκιμάζονται σκληρά. Κάτι που απαιτεί καλή χρήση του a/c και προφυλάξεις για την ευημερία των επιβατών και του αυτοκινήτου. Ιδού ο χρυσός οδηγός.

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

Το κύμα καύσωνα, που ακόμα ευτυχώς δεν δοκίμασε τη χώρα μας, αλλά και η ισχυρή ζέστη κάτω από έναν ακτινοβόλο ήλιο, δοκιμάζουν τόσο το αυτοκίνητο όσο και τους ανθρώπους και τα ζώα στην καμπίνα του. Είναι σημαντικό λοιπόν να έχετε υπόψη ορισμένους κανόνες, και να διασφαλίσετε ότι έχετε το αυτοκίνητό σας σε καλή κατάσταση και συντηρημένο.

Ένα παραμελημένο αυτοκίνητο μπορεί να υποφέρει από υπερθέρμανση, ειδικά σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Είναι επίσης απαραίτητο να βεβαιωθείτε ότι η θερμοκρασία της καμπίνας μειώνεται με το που ξεκινάτε και να είστε προσεκτικοί και ενήμεροι για την αποδοτική λειτουργία του κλιματισμού.

Αυτή είναι η σύντομη επισκόπηση των στοιχείων για τα οποία πρέπει να βρίσκεστε σε εγρήγορση…

• Ελέγξτε το ψυκτικό υγρό και συμπληρώστε αν χρειάζεται. Το ίδιο και για το λιπαντικό του κινητήρα.
• Ελέγξτε την μπαταρία του αυτοκινήτου.
• Έχετε σε ένα μπιτονάκι αρκετό υγρό πλύσης κατάλληλο για ζεστό καιρό.

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

• Τα λάστιχα: Φουσκώστε τα λάστιχα με την «φορτωμένη» πίεση που υποδεικνύει ο κατασκευαστής.
• Να έχετε γυαλιά ηλίου (απαραίτητα για τον οδηγό).
• Να φοράτε ελαφριά ρούχα, κατά προτίμηση βαμβακερά, αλλά και βολικά κλειστά παπούτσια και όχι πέδιλα ή σαγιονάρες.

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

• Βάλτε το smartphone, το φορητό GPS και τις άλλες ηλεκτρονικές συσκευές μακριά από τον ήλιο ή, αν βολεύει, τοποθετήστε τα στη ροή του κρύου αέρα από τον κλιματισμό.
• Προβλέψτε να έχετε νερό για ανθρώπους (και ζώα) στην καμπίνα, το απόθεμα του οποίου μπορεί να τοποθετεί στο ψυχόμενο ντουλαπάκι ή σε ένα frigobox που μπορεί να τροφοδοτείται από την πρίζα του αναπτήρα.
• Εάν δεν υπάρχουν φιμέ πίσω παράθυρα ή ενσωματωμένες περσίδες, προβλέψτε για σκιάδια.

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

• Μάθετε πώς λειτουργεί ο κλιματισμός (βλ. παρακάτω).
• Στο μέτρο του δυνατού, σταθμεύστε το αυτοκίνητο στη σκιά ή κάτω από ένα στέγαστρο, αφήνοντας ακόμη και δύο παράθυρα «σπασμένα» εάν δεν υπάρχει κίνδυνος κλοπής. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης ηλιοπροστασίας πίσω από το παρμπρίζ.
• Μην αφήνετε ποτέ επιβάτη (ειδικά μικρό παιδί, νήπιο ή βρέφος) ή ζώο στον χώρο επιβατών ενός αυτοκινήτου σταθμευμένου κάτω από τον ήλιο ή με πολύ ζεστό καιρό -ακόμη κι αν το αυτοκίνητο βρίσκεται στη σκιά.

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

• Θυμηθείτε να κάνετε διαλείμματα για ξεκούραση και ενυδάτωση για να αποφύγετε τη θερμοπληξία -τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.
• Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα παιδιά και στην ενυδάτωσή τους.
- Σε ένα κάμπριο, είναι σημαντικό να προστατευτείτε από την ηλίαση με καπέλο και από το ηλιακό έγκαυμα με αντηλιακό.

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

- Σε ταξίδι, εάν είναι δυνατόν, αποφύγετε να οδηγείτε τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας (μεταξύ 12:00 και 16:00). Με την προϋπόθεση ότι είστε επαρκώς ξεκούραστοι, είναι προτιμότερες οι πρωϊνές ή οι απογευματινές ώρες της ημέρας.

Τα «μυστικά» του κλιματισμού
Ο κλιματισμός του αυτοκινήτου πρέπει να συντηρείται σωστά (ειδικά όσον αφορά το φίλτρο), διαφορετικά θα μπορούσε να δυσλειτουργήσει τη χειρότερη στιγμή. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον κλιματισμό, ακολουθούν ορισμένοι κανόνες που πρέπει να έχετε κατά νου:
• Αφιερώστε χρόνο για να διαβάσετε το εγχειρίδιο.
• Μην προγραμματίζετε και μη ρυθμίζετε το σύστημα σε θερμοκρασία που είναι πολύ κρύα (κίνδυνος κρυολογήματος λόγω θερμικού σοκ, αλλά και άχνας ή πάγου στο κάτω μέρος του παρμπρίζ). 

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

Το ιδανικό είναι να έχετε θερμοκρασία στην καμπίνα 20 °C. Εκτός εάν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι πάνω από 28 °C, πράγμα σύνηθες στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε ο κλιματισμός να ρυθμίζεται μεταξύ 7 °C και 9 °C λιγότερο από την εξωτερική θερμοκρασία -για παράδειγμα 26 °C έως 28 °C στην καμπίνα για 35 °C εξωτερική θερμοκρασία.
• Ενεργοποιήστε την ανακύκλωση αέρα μόνο κατά την εκκίνηση και απενεργοποιήστε την μόλις η θερμοκρασία γίνει ανεκτή. Ή βάλτε τον κλιματισμό σε αυτόματη λειτουργία.

Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο

• Αποφύγετε να κατευθύνετε τη ροή του αέρα προς το πρόσωπο ή το στήθος. Προτιμήστε την έμμεση διάχυση προς τα πάνω για να δημιουργήσετε κυκλοφορία αέρα στον χώρο επιβατών.
• Ρυθμίστε τον κλιματισμό πίσω (εάν είναι διαθέσιμος) πριν από την αναχώρηση ή μάθετε στους πίσω ή στα παιδιά πώς να τον χρησιμοποιούν σωστά.

Χαμηλώστε τη θερμοκρασία στην καμπίνα
Σε περίπτωση που η καμπίνα έχει γίνει «φούρνος» από τη έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο: 
• Αερίστε πρώτα το αυτοκίνητο, ανοίγοντας τις πόρτες πριν ξεκινήσετε. 
• Ανοίξτε τον κλιματισμό, αφήνοντας τα παράθυρα ανοιχτά για τα πρώτα λίγα χιλιόμετρα, για να φύγει ο ζεστός αέρας. 

aérer la voiture en ouvrant les portes

• Κλείστε τα παράθυρα μόλις κυκλοφορήσει ο κρύος αέρας. 
• Σε κάθε περίπτωση πάντως, μην αφήνετε τα παράθυρα ούτε μισάνοιχτα πάνω από τα 70 km/h. Αυξάνεται την κατανάλωση και δημιουργούνται ενοχλητικά ρεύματα και συριγμοί στην καμπίνα. Το ίδιο ισχύει και για την ανοιγόμενη/συρόμενη οροφή, πολύ χρήσιμη για γρήγορη αποβολή του ζεστού αέρα που συσσωρεύτηκε κατά τη στάθμευση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube