H Ford Model e χάνει €34.000 για κάθε ηλεκτρικό που φτιάχνει
Αύξηση των πωλήσεων κατά 44%, αλλά για να επιτευχθεί, η Ford έχει χασούρα 34 χιλιάρικα για κάθε EV που πουλάει.
Ο απολογισμός του τρίτου τριμήνου της Ford Motor Company αποκάλυψε αυξανόμενες απώλειες από το ηλεκτρικό παρακλάδι Ford Model e. Προκλήθηκαν κυρίως από την επιβράδυνση της ζήτησης και τον πόλεμο τιμών που ξεκίνησε η Tesla από την αρχή του έτους.
Η «ηλεκτρική» Ford πούλησε 20.962 ηλεκτρικά οχήματα το τρίτο τρίμηνο του 2023, κυρίως χάρη στη Mustang Mach-E. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 42,5% με 14.824 ταξινομήσεις, 5.872 εκ των οποίων τον Σεπτέμβριο. Η ετήσια αύξηση της Ford Model e ανέρχεται στο 26%.
44% παραπάνω EV πωλήσεις αλλά αντί για αισιοδοξία, η Ford προβληματίζεται για τα €34.000 που ζημιώνεται για κάθε ηλεκτρικό που πουλάει.
Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι τα παραπάνω συνεπάγονται πλατιά χαμόγελα και κερδοφορία, η εταιρεία ανακοίνωσε λειτουργικές ζημίες 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο τρίμηνο, υπερδιπλάσιες ζημίες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Αυτό σημαίνει ότι η Ford έχασε περίπου $36.000 (€34.000) για κάθε ηλεκτρικό όχημα που πούλησε το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας την εκτιμώμενη απώλεια των $32.350 (€30.600) ανά EV κατά το δεύτερο τρίμηνο. Για ολόκληρο το έτος, η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει συνολικά απώλεια 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Γιατί, όμως;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Lucid χάνει $338.000 για κάθε Lucid Air που πουλάει
Η Ford δήλωσε ότι αυτό «οφείλεται στη συνεχιζόμενη επένδυση σε ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς και στην προκλητική δυναμική της αγοράς». Τι σημαίνει αυτό; Ο λόγος πάλι στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία: «Πολλοί πελάτες που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή υβριδικά μοντέλα».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ $33.000 μπαίνει μέσα η Rivian για κάθε μοντέλο που πουλάει
Κάτι που αναμενόμενα ασκεί πίεση στις τιμές και την κερδοφορία των EV. Άραγε οι πελάτες δε θέλουν να πληρώσουν παραπάνω σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά ή σε σχέση με τα αντίστοιχα Tesla;
Όποια κι αν είναι η απάντηση, σημασία έχει ότι η χασούρα αναγκάζει τη Ford να μειώσει τις προγραμματισμένες EV επενδύσεις κατά περίπου 12 δισεκατομμύρια δολάρια. Θα μειώσει την παραγωγή της Mustang Mach-E και θα καθυστερήσει τη λειτουργία ενός από τα δύο εργοστάσια μπαταριών που σχεδιάζει να ανοίξει στο Κεντάκι των ΗΠΑ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Σας τα έλεγα για τα ηλεκτρικά», δηλώνει ο Akio Toyoda
«Κάποιοι λένε ότι έχει μειωθεί η ζήτηση για τα ηλεκτρικά. Δεν έχει μειωθεί καθόλου, απλώς αυξάνεται με μικρότερο ρυθμό, κάτι που το περιμέναμε», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής, John Lawler, στο Automotive News.
Τα ηλεκτρικά δεν είναι ο μόνος πονοκέφαλος της Ford. Η πρόσφατη απεργία 41 ημερών των αμερικανικών συνδικάτων τής στοίχισε 80.000 οχήματα και 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, εξαλείφοντας ουσιαστικά τα 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια των εσόδων του τρίτου τριμήνου που είχε η εταιρεία από τα θερμικά και τα επαγγελματικά της μοντέλα.
Η νέα σύμβαση εργασίας περιλαμβάνει αύξηση μισθού κατά 25% για 57.000 απασχολούμενους για διάστημα πέντε ετών. Η Ford αναμένει ότι η νέα σύμβαση θα προσθέσει 850 έως 900 δολάρια (€805-850) επιπλέον εργατικά ανά όχημα, δήλωσε ο John Lawler χτες στο Reuters.