H BMW επιμένει ότι το υδρογόνο είναι το μέλλον
Είναι επικίνδυνο να στοχεύουμε μόνο στην εξέλιξη των EV λέει ο πρόεδρος της BMW, Oliver Zipse, που δίνει για ακόμα μια φορά ψήφο εμπιστοσύνης στο υδρογόνο.
Ο πρόεδρος της BMW, Oliver Zipse, λέει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες υδρογόνου είναι το μέλλον και η πραγματικά βιώσιμη εναλλακτική λύση ανάμεσα στα ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα. «Μετά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο λειτουργεί για περίπου 10 χρόνια και κλιμακώνεται γρήγορα, η επόμενη τάση θα είναι το υδρογόνο», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Bloomberg.
Το αφεντικό της BMW πιστεύει πως το να επικεντρώνεσαι μόνο στην εξέλιξη των EV όπως τα γνωρίζουμε σήμερα είναι ένα επικίνδυνο μονοπάτι και αυτός είναι και ο λόγος που η BMW συνεχίζει την ανάπτυξη κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Στο πλαίσιο αυτό, η BMW θα βάλει σε περιορισμένη παραγωγή το υδρογονοκίνητο iX5 FCEV.
Η μεγαλύτερη χρήση κυψελών καυσίμου για οχήματα BMW θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στη μείωση της ανάγκης της εταιρείας για πρώτες ύλες όπως το λίθιο και το κοβάλτιο. Το σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου χρησιμοποιεί υλικά όπως το αλουμίνιο, ο χάλυβας και η πλατίνα, τα οποία είναι όλα ανακυκλώσιμα.
Υπάρχουν επίσης τα εγγενή πλεονεκτήματα των FCEV, όπως οι πολύ πιο γρήγοροι χρόνοι ανεφοδιασμού. Ενα αυτοκίνητο υδρογόνου χρειάζεται 3-4 λεπτά για ένα πλήρες γέμισμα, ακόμη και σε συνθήκες παγετού. Επιπλέον έχουμε σαφώς μηδενικές εκπομπές ρύπων καθώς από την εξάτμιση βγαίνουν μόνον υδρατμοί.
Σύμφωνα με την BMW, ένα αυτοκίνητο υδρογόνου ταιριάζει σε πελάτες «που δεν έχουν δική τους πρόσβαση στην υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης, ταξιδεύουν συχνά σε μεγάλες αποστάσεις ή επιθυμούν υψηλό βαθμό ευελιξίας».
Όσο για την κριτική που ακούγεται αναφορικά με την έλλειψη σταθμών φόρτισης υδρογόνου, ο Zipse είπε πως αυτό είναι ένα πολύ απλό πρόβλημα που λύνεται εύκολα. Πριν από το iX5, η BMW κατασκεύασε περιορισμένο αριθμό σεντάν Hydrogen 7 στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Αντί για κυψέλες καυσίμου, αυτές ήταν εξοπλισμένες με κινητήρες V12 που χρησιμοποιούσαν υδρογόνο ως καύσιμο.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως δεν είναι μόνο η BMW που πιστεύει στο υδρογόνο. Η Hyundai και η Toyota είναι αναμφισβήτητα οι ηγέτες σε αυτόν τον τομέα, με το Nexo και το Mirai, αντίστοιχα, να προσφέρονται σε διάφορες αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας.
Η Honda πρόσφερε μια έκδοση FCEV του Clarity της, αλλά η παραγωγή του έχει πλέον διακοπεί με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να μην έχει ανακοινώσει προς το παρόν σχέδια για αντικατάστασή του.
Η Great Wall Motor δήλωσε πέρυσι ότι θα επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για οχήματα υδρογόνου και «θα φτάσει στην πρώτη τριάδα σε παγκόσμιο μερίδιο αγοράς υδρογόνου μέχρι το 2025». Και αυτό διότι το σχέδιο ανάπτυξης της κινεζικής κυβέρνησης για το 2035, που ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος, στοχεύει να τοποθετήσει 50.000 FCEV στους κινεζικούς δρόμους έως το 2025, παρέχοντας επιδοτήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες για την εξέλιξη οχημάτων αυτού του τύπου.