GP Ρωσίας: Νίκη δώρο στον Hamilton
Μετά από εντολή της Mercedes, o Bottas άφησε τον Hamilton να περάσει και να νικήσει, «για το καλό της ομάδας».
Το βαθμολογικό πλεονέκτημα του Hamilton από τον Vettel στο πρωτάθλημα ανέβηκε στους 50 βαθμούς, αφού ο Bottas άφησε τον team-mate του να περάσει κι έπαιξε κατόπιν άμυνα στον Γερμανό της Ferrari.
O Bottas μπήκε επικεφαλής ξεκινώντας από την pole, και ήταν de facto πρώτος, πίσω από τον Verstappen που δεν είχε κάνει ακόμα pit-stop, όταν πήρε την εντολή να αφήσει τον Hamilton να περάσει για να τον προστατέψει από τον Vettel.
Χάρη στην παραχώρηση αυτή, ο Hamilton πήρε την όγδοη φετινή του νίκη και απομακρύνθηκε 50 βαθμούς από τον Vettel στο πρωτάθλημα, με 5 αγώνες και 125 βαθμούς θεωρητικά διαθέσιμους μέχρι το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς.
Ο Bottas κρατήθηκε πρώτος μετά την εκκίνηση, την ώρα που ο Vettel ξεκίνησε πιο γρήγορα από τον Hamilton και ήρθε δίπλα του στην καμπή Κ1. Όμως ο Hamilton πήρε το slipstream του Bottas κι απέκρουσε την επίθεση της Ferrari. Πήρε μάλιστα τόση φόρα, που έφτασε τον team-mate του και αναγκάστηκε να μπλοκάρει στιγμιαία τα φρένα του στην Κ2. Αυτό επέτρεψε στον Vettel να του επιτεθεί ξανά στην ανοιχτή αριστερή που ακολουθούσε, αλλά σπρώχτηκε εκτός πίστας κι ο Hamilton κράτησε τη 2η θέση.
Ο Bottas παρέμεινε μπροστά μέχρι τον 12ο γύρο, όπου σταμάτησε για να αλλάξει τα ultrasoft λάστιχα με soft. O Vettel τον ακολούθησε στον επόμενο γύρο ενώ η Mercedes κράτησε τον Hamilton έξω για έναν ακόμα γύρο.
Η Mercedes είπε στον Bottas να κόψει και να καθυστερήσει τον Vettel, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να εμποδίσει τον Γερμανό να κάνει έναν πολύ γρήγορο γύρο εξόδου ώστε να περάσει τον Hamilton την ώρα που ο Βρετανός έβγαινε από τα pits.
O Hamilton απάντησε γρήγορα και δυο γύρους αργότερα ήταν στο slipstream του Vettel πριν την Κ2, αλλά ο Γερμανός του έκλεισε την πόρτα με μια κίνηση όπου φάνηκε σαν να έκανε δύο φορές δεξιά. Ο Hamilton είχε όμως καλύτερη έξοδο από τη στροφή, έμεινε δίπλα στη Ferrari στην εξωτερική της αριστερής Κ3 και πήρε έτσι την εσωτερική της Κ4 για να περάσει μπροστά.
Ο Hamilton έφτασε τον Bottas και τον ακολουθούσε για κάμποσους γύρους, αλλά η Mercedes παρατήρησε ότι άρχισε να σχηματίζεται μια μικρή φουσκάλα στο πίσω αριστερό του λάστιχο ενώ και οι δύο καθυστερούσαν πίσω από τον Verstappen, που δεν είχε κάνει ακόμα pit-stop.
Έτσι, ο Toto Wolff πάτησε στην κονσόλα το κουμπί “Tactics”, δίνοντας εντολή στον Bottas να κόψει και να αφήσει τον Hamilton να περάσει στην Κ13. Όπως κι έγινε.
Ο Hamilton πέρασε 2ος, αλλά δεν επιτέθηκε στον Verstappen, πράγμα που εκνεύρισε τον Bottas, αναγκάζοντας τον υπεύθυνο στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, να δώσει στον Φιλανδό εξηγήσεις περί «οφέλους για την ομάδα».
Ο Verstappen συνέχισε να είναι μπροστά με σχετική άνεση, παρότι τα soft λάστιχα που φορούσε από την αρχή είχαν θεωρητικά ταλαιπωρηθεί από τη μετεωρική του άνοδο από την 19η θέση στην 5η μέσα σε μόλις 7 γύρους.
Ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο ότι ο κινητήρας του «παρουσίαζε δισταγμούς», όμως παρ’ όλα αυτά επιτέθηκε στον Ολλανδό της Red Bull στον 42ο από τους 53 γύρους. Ο Verstappen όμως του έκλεισε αποφασιστικά την πόρτα.
Τελικά ο Ολλανδός έκανε pit-stop ένα γύρο αργότερα, αφήνοντας τις δύο Mercedes να πάρουν ένα σχετικά άνετο «ένα-δύο». Ο Bottas ρώτησε αν θα τερμάτιζαν με αυτή τη σειρά, υπονοώντας ότι ήθελε να πάρει πίσω τη θέση που είχε δώσει, όμως του είπαν να παραμείνει εκεί που ήταν και «θα το συζητούσαν μετά τον τερματισμό».
Ο Raikkonen πήρε μια αφανή 4η θέση αφού ο Verstappen, παρά τα φρέσκα του ultrasoft, δεν είχε την ταχύτητα για να τον απειλήσει στο τέλος του αγώνα.
Ο Ricciardo ανέβηκε τελικά την 6η θέση, από τη 18η, αφού τον πέρασε ο team-mate του στην εκκίνηση και ο Αυστραλός δεν έδειξε να έχει την ταχύτητα για να τον ακολουθήσει.
Ο Leclerc και πάλι εντυπωσίασε, παίρνοντας την “best of the rest” 7η θέση και την πρώτη «νίκη στην Κατηγορία Β» για τη Sauber. O Μονεγάσκος ήταν μάλιστα 5oς για ένα διάστημα, πριν τον περάσουν οι δύο Red Bull.
O Magnussen τερμάτισς 8ος αφού αντιστάθηκε στις επιθέσεις των δύο Force India για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, κι αφού έπαιξε «οριακή» άμυνα στον Ocon. Ο Γάλλος πήρε κατόπιν εντολή να αφήσει να δοκιμάσει την τύχη του ο Perez, αλλά ο Μεξικανός δεν τα κατάφερε και του ξαναέδωσε πίσω τη θέση.
Μόνο δύο μονοθέσια εγκατέλειψαν, και ήταν οι δύο Toro Rosso. Τόσο ο Gasly όσο κι ο Hartley έκαναν τετακέ στην αρχή του αγώνα και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα pits για να εγκαταλείψουν λόγω προβλήματος στα φρένα. Η αιτία δεν αποκαλύφθηκε αμέσως, όμως η ομάδα είχε κάνει αλλαγή στους αεραγωγούς των πίσω φρένων πριν την εκκίνηση.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΡΩΣΙΑΣ ΣΤΟ SOCHI
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 1h27m25.181s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 53 | 2.545s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 | 7.487s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53 | 16.543s |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 53 | 31.016s |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 53 | 1m20.451s |
7 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 53 | 1m38.390s |
8 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 52 | 1 γύρος |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 52 | 1 γύρος |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 52 | 1 γύρος |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 52 | 1 γύρος |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 52 | 1 γύρος |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 | 1 γύρος |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 52 | 1 γύρος |
15 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 52 | 1 γύρος |
16 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 51 | 2 γύροι |
17 | Carlos Sainz | Renault | 51 | 2 γύροι |
18 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 51 | 2 γύροι |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 4 | Φρένα |
- | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 4 | Φρένα |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 306 |
2 | Sebastian Vettel | 256 |
3 | Valtteri Bottas | 189 |
4 | Kimi Raikkonen | 186 |
5 | Max Verstappen | 158 |
6 | Daniel Ricciardo | 134 |
7 | Kevin Magnussen | 53 |
8 | Nico Hulkenberg | 53 |
9 | Fernando Alonso | 50 |
10 | Sergio Perez | 47 |
11 | Esteban Ocon | 47 |
12 | Carlos Sainz | 38 |
13 | Pierre Gasly | 28 |
14 | Romain Grosjean | 27 |
15 | Charles Leclerc | 21 |
16 | Stoffel Vandoorne | 8 |
17 | Lance Stroll | 6 |
18 | Marcus Ericsson | 6 |
19 | Brendon Hartley | 2 |
20 | Sergey Sirotkin | 1 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 495 |
2 | Ferrari | 442 |
3 | Red Bull/Renault | 292 |
4 | Renault | 91 |
5 | Haas/Ferrari | 80 |
6 | McLaren/Renault | 58 |
7 | Force India/Mercedes | 35 |
8 | Toro Rosso/Honda | 30 |
9 | Sauber/Ferrari | 27 |
10 | Williams/Mercedes | 7 |