GP Monaco, κατατακτήριες δοκιμές: Ricciardo με το ένα χέρι

GP Monaco, κατατακτήριες δοκιμές: Ricciardo με το ένα χέρι

Ο συνδυασμός Ricciardo – Red Bull συνεχίζει να κυριαρχεί στο Monaco. Ταχύτερος σε κάθε σκέλος από το πρωί της Πέμπτης, αναμενόμενα βρέθηκε στην pole position.

Ο Daniel Ricciardo πήρε τη δεύτερη pole position της καριέρας του εκεί που πήρε και την πρώτη το 2016: Στο Monaco. Και θα προσπαθήσει να κάνει αυτό που δεν πέτυχε τότε, να κερδίσει και τον αγώνα.

Από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Πέμπτης ο Ricciardo είναι ταχύτερος σε κάθε σκέλος, επιβεβαιώνοντας την απόλυτη κυριαρχία του σασί της Red Bull σε αυτή την πίστα. Η ομάδα είχε εκφράσει την αυτοπεποίθηση ότι το πλεονέκτημά της είναι τέτοιο που θα της επιτρέψει να κρατήσει  την πρώτη θέση ακόμη και όταν οι Mercedes και Ferrari θα ενεργοποιήσουν τα ειδικά προγράμματα στους κινητήρες τους για το Q3 που τους δίνουν αυξημένη ισχύ. Και έτσι έγινε. Η διαφορά μειώθηκε από το μισό περίπου δευτερόλεπτο σε 1-2 δέκατα, αλλά η επαναληψιμότητα του Ricciardo στην επίτευξη του ταχύτερου γύρου σε κάθε σκέλος δείχνει ότι είναι σε άλλη κλάση αυτό το Σαββατοκύριακο. Η pole position ήρθε τόσο εύκολα που ακόμη και ο ίδιος ή η ομάδα δεν πανηγύρισε ιδιαίτερα.

Τη γιορτή στη Red Bull χάλασε ο Verstappen με ένα ακόμη λάθος στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Οκτώ λεπτά πριν το τέλος χτύπησε την εσωτερική μπαριέρα στην έξοδο της «Πισίνας», έσπασε το ακρόμπαρο και το αυτοκίνητο βρέθηκε ακυβέρνητο στην εξωτερική μπαριέρα της επόμενης στροφής χτυπώντας με την δεξιά πλευρά του. Εκτός από την ανάρτηση εμπρός και πίσω, καταστράφηκε και το κιβώτιο που χρειάστηκε αλλαγή. Η ομάδα δεν πρόλαβε να φτιάξει το αυτοκίνητο στις δύο ώρες μεταξύ FP3 και κατατακτήριων και ο Ολλανδός βρέθηκε θεατής, ένα μεσημέρι Σαββάτου που θα μπορούσε σχετικά άνετα να είναι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης μαζί με τον team mate του, σε ένα σπάνιο για την Red Bull τα τελευταία χρόνια lock out. Με την ποινή των 5 θέσεων που πήρε για την αλλαγή του σασμάν, θα εκκινήσει τελευταίος και θα ποντάρει σε safety cars για να μπει στους βαθμούς.

Οι Ferrari έδειξαν ότι είναι η πλησιέστερη στην Red Bull δύναμη. Στο Q2 ο Raikkonen πλησίασε κάποια στιγμή στο ένα δέκατο από τον Ricciardo. Στο Q3 ο Vettel έκανε ένα μικρό λάθος στην Rascasse και είχε υποστροφή, οπότε βρέθηκε 4 δέκατα πίσω από τον πρωτοπόρο Ricciardo, πίσω και από τον Hamilton. Στη δεύτερη προσπάθεια ο Ricciardo δεν βελτίωσε, αντίθετα με τον Vettel ο οποίος πλησίασε στα δύο δέκατα και πέρασε τον Hamilton για να στηθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, δίπλα στον οδηγό της Red Bull. Οι Mercedes δεν ήταν τελικά τόσο πίσω όσο έδειχναν οι δηλώσεις τους την Πέμπτη. Ο Hamilton δεν βελτίωσε στη δεύτερη προσπάθεια, αλλά στην πρώτη είχε κάνει έναν αρκετά καλό χρόνο για την 3η θέση στην εκκίνηση. Ενώ ο Ricciardo θα ανοίγει διαφορά εμπρός, αν καταφέρει να στρίψει πρώτος, ο αγώνας των Vettel και Hamilton είναι αυτός πρέπει να μας ενδιαφέρει κυρίως για αύριο, αφού αυτή είναι η μάχη του πρωταθλήματος. Στην 4η και 5η θέση ακολουθούν Raikkonen και Bottas, με αρκετή γκρίνια για τη θερμοκρασία των ελαστικών τους και το κράτημα γενικότερα.

Μάλλον έκπληξη θεωρείται η επίδοση των Force India, κυρίως του Ocon στην 6η θέση και λιγότερο αυτή του Perez στην 9η. Ο Fernando Alonso θα ήθελε να έχει περάσει τον Ocon, κατά τα άλλα έδωσε στην McLaren το περισσότερο που θα μπορούσε να πάρει, την 7η θέση. Η χάραξη του Monaco αμβλύνει το όποιο μειονέκτημα του μοτέρ της Renault, προφανώς. Από την άλλη, η McLaren που ισχυρίζεται ότι έχει ένα πολύ καλό σασί μάλλον ξεμένει από επιχειρήματα, όπως δείχνει η επίδοση της Red Bull.

Από την 8η θέση θα εκκινήσει ο Carlos Sainz, ο οποίος κράτησε ψηλά τη σημαία της Renault και νίκησε για πρώτη φορά στα ίσια τον Nico Hulkenberg φέτος σε διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών. Ένα αρκετά καλό σασί και μια πίστα που δεν απαιτεί πολλά από τον κινητήρα έφεραν στη δεκάδα και τον Gasly με την Toro Rosso Honda.

Πριν τον αγώνα κάποιες ομάδες δήλωναν ότι θα ήταν καλύτερο να αποφύγουν να εκκινήσουν τον αγώνα με την πιο μαλακή από τις διαθέσιμες γόμες, την Hypersoft, γιατί φθείρεται γρήγορα. Ένα πιο σκληρό λάστιχο θα επέτρεπε μεγαλύτερη ευελιξία στην στρατηγική και στην επιλογή του χρόνου για το πρώτο pitstop. Η Mercedes δοκίμασε να το κάνει βγάζοντας τα αυτοκίνητά της στο Q2 με Ultrasoft. Αλλά και τόσο ο Hamilton όσο και ο Bottas απέτυχαν να προκριθούν με αυτά στο Q3.

Με την hypersoft να μην αντέχει πάνω από 16-18 γύρους όπως έδειξαν οι ελεύθερες δοκιμές, αλλά να είναι σημαντικά ταχύτερη της Ultrasoft (κι ακόμη περισσότερο σε σχέση με την Supersoft) όλα δείχνουν ότι θα πάμε για δύο το λιγότερο pitstops, ίσως και τρία. Πράγμα που θα φέρει πολλές ανακατατάξεις στον αγώνα σε σχέση και με το κυκλοφοριακό αλλά και την παρουσία αυτοκινήτου ασφαλείας η οποία στο Monaco πρέπει να θεωρείται βέβαιη, και όχι μόνο μία φορά.

ΘέσηΟδηγόςΣασίΚινητήραςΧρόνοςΔιαφορά
1australia Daniel Ricciardo Red BullTAG1'10.810 
2germany Sebastian Vettel FerrariFerrari1'11.0390.229
3united_kingdom Lewis Hamilton MercedesMercedes1'11.2320.422
4finland Kimi Raikkonen FerrariFerrari1'11.2660.456
5finland Valtteri Bottas MercedesMercedes1'11.4410.631
6france Esteban Ocon Force IndiaMercedes1'12.0611.251
7spain Fernando Alonso McLarenRenault1'12.1101.300
8spain Carlos Sainz RenaultRenault1'12.1301.320
9mexico Sergio Perez Force IndiaMercedes1'12.1541.344
10france Pierre Gasly Toro RossoHonda1'12.2211.411
11germany Nico Hulkenberg RenaultRenault1'12.4111.601
12belgium Stoffel Vandoorne McLarenRenault1'12.4401.630
13russia Sergey Sirotkin WilliamsMercedes1'12.5211.711
14monaco Charles Leclerc SauberFerrari1'12.7141.904
15new_zealand Brendon Hartley Toro RossoHonda1'13.1792.369
16sweden Marcus Ericsson SauberFerrari1'13.2652.455
17canada Lance Stroll WilliamsMercedes1'13.3232.513
18france Romain Grosjean HaasFerrari1'12.7281.918
19denmark Kevin Magnussen HaasFerrari1'13.3932.583
20netherlands Max Verstappen Red BullTAG

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube