GP Monaco: Ηρωική νίκη για Ricciardo
Ο Daniel Ricciardo ολοκλήρωσε το τριήμερο του GP Monaco κερδίζοντας κάθε σκέλος. Αλλά η νίκη στον αγώνα ήρθε πολύ πιο δύσκολα από ότι φαίνεται.
Ο Daniel Ricciardo πήρε μια ηρωική νίκη, δείχνοντας σπουδαία οδηγική τεχνική αλλά και τρομερά ψυχολογικά και πνευματικά αποθέματα, αφού για 60 γύρους το αυτοκίνητό του αντιμετώπιζε τεχνικό πρόβλημα.
Ο Αυστραλός έκλεισε τους ανοιχτούς λογαριασμούς που είχε αφήσει από το 2016, όταν ήταν κυρίαρχος στο Monaco αλλά η ομάδα του έψαχνε το λάστιχο στο pitstop του. Αλλά το αποτέλεσμα δεν ήρθε εύκολα. Για λόγους οι οποίοι και πάλι ήταν πέραν της δικής του ευθύνης. Ο Ricciardo εκκίνησε από την pole position και κράτησε τη θέση του στην πρώτη στροφή. Άνοιξε μια διαφορά ασφαλείας, η οποία κυμάνθηκε από το 1,5” ως τα 4”, απαγορεύοντας στον Vettel σκέψεις για μια επιθετική κίνηση. Ο μεν Ricciardo ήλεγχε το ρυθμό, ο δε Vettel φαινόταν έτοιμος να ακολουθήσει αν η Red Bull ξαφνικά πίεζε.
Αδυνατώντας να περάσει μέσα στην πίστα, η Ferrari πήγε να κάνει το undercut και τράβηξε τον Vettel στον 16ο γύρο για αλλαγή ελαστικών. Τόση ακριβώς διάρκεια ζωής είχε προβλέψει η Pirelli για την ειδική πολύ μαλακή γόμα Hypersoft που έφτιαξε ειδικά για το Monaco και με την οποία εκκινούσε όλη η 10άδα. Η Red Bull απάντησε στον αμέσως επόμενο γύρο, κάνοντας το ίδιο με τον Ricciardo. Η διαφορά τους μειώθηκε περίπου ένα δευτερόλεπτο, από τα τέσσερα στα τρία. Αλλά λίγο μετά όλα άλλαξαν. Ο Ricciardo ανέφερε απώλεια ισχύος. Η ομάδα το κοίταξε αλλά δεν μπορούσε να το λύσει. Του έδωσαν κάποιες ρυθμίσεις για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και του σύστησαν να μείνει συγκεντρωμένος. Και ό,τι βγει…
Από εκείνο το σημείο και έπειτα ο Ricciardo μπορούσε να χρησιμοποιεί μόνο τις έξι από τις οκτώ σχέσεις του κιβωτίου του. Και έπρεπε να κάνει διαρκώς ρυθμίσεις με το τιμόνι, προσαρμόζοντας το ρυθμό του στην πίεση του Vettel. Όπως ο ίδιος ο Γερμανός της Ferrari δήλωσε μετά τον τερματισμό, «ο Ricciardo είχε μια απάντηση για ό,τι δοκιμάζαμε». Και έτσι έφτασε στη νίκη. Ιδιαίτερα εκδηλωτικός ο ίδιος ο Αυστραλός, δήλωσε «ετοιμαζόμουν για αυτό δύο χρόνια. Τελικά ήρθε η ανταμοιβή». Στο ίδιο μήκος κύματος όλοι η ομάδα, τόσο ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull όσο και ο David Coulthard που έκανε τις συνεντεύξεις στον τερματισμό, παρομοίασαν την οδήγηση του Ricciardo με το κατόρθωμα του Schumacher με την Benetton το ’94 στη Βαρκελώνη, όταν κατάφερε να τερματίσει στη δεύτερη θέση, κάνοντας μάλιστα ανταγωνιστικούς χρόνους αλλά και ένα pitstop, μόνο με 5η ταχύτητα για τον μισό σχεδόν αγώνα. Αντίστοιχο περιστατικό βέβαια είναι και η επική νίκη του Senna στο GP της Βραζιλίας, την πρώτη φορά που ο Ayrton κέρδιζε στην πατρίδα του, με την 6η κολλημένη στο κιβώτιο.
Ο Vettel ξεκίνησε καλά αλλά δεν τόλμησε κάτι επικίνδυνο, έχοντας το μυαλό και στον Hamilton που ακολουθούσε. Η Ferrari του έτρωγε γρήγορα τα λάστιχά της και έτσι σε καμία περίπτωση ο Γερμανός δεν μπόρεσε να απειλήσει τον Ricciardo, παρότι για 60 γύρους τον κυνηγούσε ενώ η Red Bull είχε χάσει ιπποδύναμη με πρόβλημα στην MGU-K.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton, ο οποίος ήταν ο πρώτος που μπήκε για λάστιχα στον 12ο γύρο. Μετά τον 40 γύρο είχε αρχίσει να διαμαρτύρεται έντονα για τη φθορά και ζητούσε pitstop. Η ομάδα ήταν έτοιμη να το κάνει, αλλά όταν του εξήγησαν ότι θα έπεφτε στην 5η θέση προτίμησε να προσαρμόσει το ρυθμό του και να συνεχίσει. Τον βοηθούσαν άλλωστε τα προβλήματα των Ricciardo και Vettel να έχει επαφή με την κορυφή ώστε να εκμεταλλευτεί ένα λάθος.
Στην 4η και 5η θέση, τερμάτισαν όπως ξεκίνησαν οι Raikkonen και Bottas. Ο Kimi ακολούθησε την πεπατημένη στρατηγική ενώ ο Bottas έκανε τη διαφορά, βάζοντας στον 17ο γύρο την Supersoft, τη σκληρότερη διαθέσιμη αυτό το Σαββατοκύριακο. Ενώ ο Hamilton χθες χαρακτήριζε αυτό το λάστιχο «τραγικό», ο Bottas με αυτό ήταν ο ταχύτερος της πίστας για πολλούς γύρους στη μέση και προς το τέλος του αγώνα. Και ο Raikkonen ήταν σε ταχύτερο ρυθμό από τους πρωτοπόρους στο μεγαλύτερο διάστημα. Αλλά κανείς τους δεν ρίσκαρε να δοκιμάσει μια προσπέραση.
Στην 6η θέση τερμάτισε ο Esteban Ocon κάνοντας έναν αθόρυβο αγώνα. Εντυπωσιακός ήταν ο Pierre Gasly ο οποίος εκκίνησε με την Ultrasoft και κατάφερε να την κρατήσει μέχρι σχεδόν τον 37ο γύρο, κάνοντας μάλιστα ανταγωνιστικούς χρόνους. Όταν έκανε την αλλαγή σε Supersoft βγήκε πίσω από τον Alonso με τον οποίο θα έδινε μάχη, αν ο Ισπανός δεν εγκατέλειπε λίγο μετά από κιβώτιο. Ο Hulkenberg έχασε τη μάχη των κατατακτήριων από τον Sainz. Αλλά Εκκινώντας εκτός 10άδας με την Ultrasoft (σκληρότερη από την Hypersoft των 10 πρώτων) την οποία κράτησε για… 51 γύρους, με ανταγωνιστικό μάλιστα γυρολόγιο, του έδωσε πλεονέκτημα στο δεύτερο μισό του αγώνα. Έβαλε την πιο μαλακή Hypersoft όταν το αυτοκίνητο ήταν ελαφρύ από καύσιμα, πέρασε τον Sainz και τον Verstappen και έσωσε την παρτίδα.
Ο Verstappen εκκινούσε από την ουρά καθώς όχι μόνο δεν συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές μετά το τρακάρισμα στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αλλά πήρε και ποινή 5 θέσεων για αλλαγή κιβωτίου. Ο Ολλανδός αξιοποιώντας το ταχύτερο μονοθέσιό του, έκανε κάποιες προσπεράσεις, σχετικά εύκολα στην αρχή του αγώνα, μέχρι να φτάσει πίσω από τη McLaren του Vandoorne στην 15η θέση. Από εκεί και μετά ο ρυθμός προόδου του ήταν πιο αργός. Πάντως οδήγησε πολύ καλά βγάζοντας 48 γύρους με το σετ ελαστικών με το οποίο εκκίνησε. Έβαλε την Hypersoft για το τέλος, και έμπλεξε σε μια μάχη με τους Hulkenberg και Gasly στους τελευταίους γύρους, με την ομάδα να του υπενθυμίζει να μην κάνει κάτι παράτολμο, ενδεικτικό της σχέσης τους αυτή την περίοδο μετά τα απανωτά λάθη του Ολλανδού. Την 10άδα συμπλήρωσε ο Sainz που βρέθηκε στο δεύτερο μισό με χειρότερα λάστιχα. Αναγκαστικά έχασε θέσεις, αλλά πρώτα έπαιξε τέλεια το ομαδικό παιχνίδι, επιτρέποντας στον Hulkenberg ο οποίος μονομαχούσε με τον Verstappen να περάσει, κρατώντας όμως πίσω του τον Ολλανδό ώστε ο team-mate του να πάρει ανάσα.
Ο αγώνας ουσιαστικά τελείωσε τρεις γύρους πριν την καρό σημαία, όταν η Sauber - Alfa Romeo του Leclerc χωρίς φρένα στην κατηφόρα μετά το τούνελ εμβόλισε την Toro Rosso του Hartley. Ακολούθησε περίοδος Virtual Safety Car και οι διαφορές άνοιξαν, οπότε στην επανεκκίνηση όλοι οδήγησαν απλώς διαδικαστικά ως τον τερματισμό.
Θέση | Οδηγός | Σασί | Κινητήρας | Διαφορά |
---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG | - |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 7.336 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 17.013 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | 18.127 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 18.822 |
6 | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 23.667 |
7 | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 24.331 |
8 | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | 24.839 |
9 | Max Verstappen | Red Bull | TAG | 25.317 |
10 | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1'09.013 |
11 | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1'09.864 |
12 | Sergio Perez | Force India | Mercedes | 1'10.461 |
13 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1'14.823 |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1 lap |
15 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1 lap |
16 | Sergey Sirotkin | Williams | Mercedes | 1 lap |
17 | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 2 laps |
Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 8 laps | |
Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 8 laps | |
Fernando Alonso | McLaren | Renault | 26 laps |