GP Μεξικού: Η νίκη στον Verstappen, ο τίτλος στον Hamilton
O Lewis Hamilton πήρε τον 5ο του παγκόσμιο τίτλο, παρότι δεν ανέβηκε στο βάθρο του αγώνα, που τον κέρδισε ο Max Vertappen.
O Ricciardo, που ξεκινούσε τον αγώνα από την pole position, έχασε στην εκκίνηση από τον Verstappen, αλλά κι από τον Hamilton που ξεκίνησε σαν αστραπή για να έρθει δίπλα στον Ολλανδό. Όμως ο Verstappen είχε την καλύτερη γραμμή και κατάφερε να μείνει μπροστά.
Ο Ολλανδός της Red Bull στη συνέχεια ξέφυγε με άνεση και κυριάρχησε στον αγώνα, παίρνοντας τη νίκη μπροστά από τις Ferrari του Vettel και του Raikkonen. O Hamilton είχε μεγάλες δυσκολίες με τα λάστιχά του, έμεινε πολύ πίσω για να τερματίσει τελικά στην 4η θέση – η οποία όμως ήταν αρκετή για να του εξασφαλίσει το πρωτάθλημα δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.
Ο Βρετανός της Mercedes πήγε στο Μεξικό ξέροντας ότι χρειαζόταν μια 7η μόλις θέση για να πάρει τον τίτλο και δεν χρειαζόταν καν να τερματίσει αν ο Vettel δεν νικούσε.
Ο Vettel ξεκίνησε από την 4η θέση και για λίγο έπεσε στην 5η αφού ο Bottas τον στρίμωξε στην πρώτη στροφή. Όμως ο Γερμανός της Ferrari αντεπιτέθηκε στις στροφές 4 και 5 για να ξαναπάρει τη θέση από τον Φιλανδό.
Ο Hamilton προσπάθησε να ακολουθήσει τον Verstappen, αλλά έμεινε σταδιακά πίσω και βρέθηκε να πιέζεται από τον Ricciardo. Κρατήθηκε όμως 2ος μέχρι να σταματήσει για λάστιχα πολύ νωρίς, στον 11ο από τους 71 γύρους.
Ο Ricciardo σταμάτησε στον επόμενο γύρο ενώ ο Verstappen έκανε έναν παραπάνω. Τελικά ωφελημένος βγήκε ο Hamilton, που γλίτωσε προσωρινά από την πίεση του Ricciardo, αλλά χωρίς να πλησιάσει τον Verstappen.
Καθώς ο Ολλανδός έδειχνε αχτύπητος μπροστά, ο Ricciardo άρχισε να φτάνει και πάλι τον Hamilton, μαζί με τον Vettel που είχε καθυστερήσει την αλλαγή ελαστικών, όπως κι ο Raikkonen. O Hamilton ξέφυγε και πάλι όταν οι πρώτοι έπεσαν σε κίνηση, ενώ η εγκατάλειψη του Sainz –που ήταν άνετα στους βαθμούς όταν έσβησαν όλα τα συστήματα της Renault– έφερε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας που πάγωσε για λίγο τη μάχη του Ricciardo με τον Vettel.
Η μονομαχία επαναλήφθηκε μετά από λίγους γύρους και η πυκνή κίνηση επέτρεψε στον Vettel να πλησιάσει τον Αυστραλό και στον 34ο γύρο να τον περάσει αποφασιστικά στην είσοδο της πρώτης στροφής. Ο Γερμανός ήταν 4” πίσω από τον Hamilton, αλλά τον έφτασε γρήγορα καθώς ο Βρετανός πάσχιζε να κρατήσει ζωντανά τα λάστιχα της Mercedes.
Πέντε γύρους αφότου πέρασε τον Ricciardo, o Vettel προσπέρασε και τον Hamilton στο ίδιο σημείο, όταν ο Βρετανός πήγε να αμυνθεί, μπλόκαρε τους τροχούς του και βγήκε στο γρασίδι. Το ίδιο ακριβώς σκηνικό επαναλήφθηκε ανάμεσα στους Bottas και Raikkonen, με αποτέλεσμα η Mercedes να καλέσει αμέσως στα pits και τους δύο οδηγούς της, στον ίδιο γύρο.
Με τον Hamilton εκτός διεκδίκησης, οι δύο Red Bull είχαν να αντιμετωπίσουν τον πολύ γρήγορο Vettel, που η Ferrari τον κάλεσε για να φορέσει ένα φρέσκο σετ ultrasoft. Όταν ο Verstappen σταμάτησε κι αυτός και φόρεσε supersoft, ο Γερμανός τον είχε πλησιάσει στα 10”, αλλά ανάμεσά τους ήταν ακόμα το φράγμα του Ricciardo.
Ο Αυστραλός έκοψε τη φόρα του Vettel, που δυσκολευόταν να πλησιάσει τη Red Bull σε απόσταση βολής, παρά τα φθαρμένα supersoft του Ricciardo. Όμως, 10 γύρους πριν το τέλος, καπνός άρχισε να βγαίνει από τη Red Bull και ο Αυστραλός πήγε ίσια στην Κ1 και σταμάτησε για να εγκαταλείψει για 8η φορά φέτος.
Ο Verstappen ρώτησε επανειλημμένα την ομάδα αν θα έπρεπε να βάλει τον κινητήρα του σε πρόγραμμα συντήρησης, αλλά τελικά δεν είχε πρόβλημα και τερμάτισε για να πάρει τη δεύτερη φετινή του νίκη και την πέμπτη της καριέρας του στην F1.
Ο Vettel και o Raikkonen (που δεν έκανε δεύτερο pit-stop) συμπλήρωσαν το βάθρο των νικητών, με τον Hamilton 4ο, πολύ πίσω και εκνευρισμένο με την έλλειψη ρυθμού της Mercedes.
Όμως το κέφι του έφτιαξε καθώς πανηγύρισε το πέμπτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα που τον έφερε στο ίδιο επίπεδο με τον θρυλικό Juan Manuel Fangio – άλλον έναν άσο της Mercedes.
Ο Bottas τερμάτισε 5ος, ένα γύρο πίσω αφού σταμάτησε για τρίτη φορά για να φορέσει (αναγκαστικά) μεταχειρισμένα λάστιχα hypersoft – που του επέτρεψαν πάντως να γράψει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Ο Hulkenberg τερμάτισε 6ος για δεύτερο στη σειρά αγώνα, με τη Renault να διατηρεί τον ανεπίσημο τίτλο της “best of the rest” ομάδας. Ο Γερμανός ακολούθησε με επιτυχία στρατηγική ενός pit-stop και κρατήθηκε άνετα μπροστά από τον Leclerc με τη Sauber.
Ο Vandoorne βρήκε τη φόρμα του τώρα που η σεζόν τελειώνει και πήρε την 8η θέση με τη McLaren και τους πρώτους του βαθμούς εδώ και 14 αγώνες.
Ο Ericsson τερμάτισε 9ος με τη δεύτερη Sauber, με αποτέλεσμα η ελβετική ομάδα να περάσει μπροστά από την Toro Rosso στη βαθμολογία, παρότι ο Gasly ανέβηκε από την τελευταία στη 10η θέση και πήρε ένα βαθμό.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 71 | 1h38m28.851s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 71 | 17.316s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 71 | 49.914s |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 71 | 1m18.738s |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 70 | 1 γύρος |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | 69 | 2 γύροι |
7 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 69 | 2 γύροι |
8 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 69 | 2 γύροι |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 69 | 2 γύροι |
10 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 69 | 2 γύροι |
11 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 69 | 2 γύροι |
12 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 69 | 2 γύροι |
13 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 69 | 2 γύροι |
14 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 69 | 2 γύροι |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 69 | 2 γύροι |
16 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 68 | 3 γύροι |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 61 | Εγκατ. |
- | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 38 | Εγκατ. |
- | Carlos Sainz | Renault | 28 | Εγκατ. |
- | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 3 | Εγκατ. |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 358 |
2 | Sebastian Vettel | 294 |
3 | Kimi Raikkonen | 236 |
4 | Valtteri Bottas | 227 |
5 | Max Verstappen | 216 |
6 | Daniel Ricciardo | 146 |
7 | Nico Hulkenberg | 69 |
8 | Sergio Perez | 57 |
9 | Kevin Magnussen | 53 |
10 | Fernando Alonso | 50 |
11 | Esteban Ocon | 49 |
12 | Carlos Sainz | 45 |
13 | Romain Grosjean | 31 |
14 | Pierre Gasly | 29 |
15 | Charles Leclerc | 27 |
16 | Stoffel Vandoorne | 12 |
17 | Marcus Ericsson | 9 |
18 | Lance Stroll | 6 |
19 | Brendon Hartley | 4 |
20 | Sergey Sirotkin | 1 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 585 |
2 | Ferrari | 530 |
3 | Red Bull/Renault | 362 |
4 | Renault | 114 |
5 | Haas/Ferrari | 84 |
6 | McLaren/Renault | 62 |
7 | Force India/Mercedes | 47 |
8 | Sauber/Ferrari | 36 |
9 | Toro Rosso/Honda | 33 |
10 | Williams/Mercedes | 7 |