GP Καναδά: Ο Vettel νικητής και πρώτος στη βαθμολογία
Ο Sebastian Vettel κυριάρχησε στο Montreal με τη Ferrari, ενώ ο Lewis Hamilton τερμάτισε μόλις 5ος.
Ο Vettel ήταν επικεφαλής σε όλο τον αγώνα, ανοίγοντας γρήγορα μια άνετη διαφορά από τον Valtteri Bottas και ελέγχοντάς τον στη συνέχεια.
Το μόνο αξιοσημείωτο συμβάν για τον Γερμανό της Ferrari ήρθε στο τέλος του αγώνα, όταν η μοντέλα και ακτιβίστρια Winnie Harlow έδειξε την καρό σημαία πάνω από ένα γύρο νωρίτερα! Όμως ο Vettel δεν μπερδεύτηκε και συνέχισε μέχρι να συμπληρώσει 70 γύρους – αν και, λόγω του λάθους, τα τελικά αποτελέσματα βγήκαν με βάση την κατάταξη στο τέλος του 68ου γύρου.
Η μόνη απειλή για τον Bottas ήρθε στην εκκίνηση, όταν ο Max Verstappen έφυγε σαν αστραπή και ήρθε δίπλα στον Φιλανδό στην πρώτη στροφή, όμως ο Bottas κράτησε την εσωτερική για την Κ2 αναγκάζοντας τον Ολλανδό να κόψει.
Η Red Bull επαίνεσε τον Verstappen που απέφυγε την επαφή με τη Mercedes, όμως ο Ολλανδός ποτέ δεν ήταν τόσο κοντά στη συνέχεια ώστε να επιτεθεί ξανά.
Ο Bottas είχε τη «στιγμή» του 15 γύρους πριν το τέλος, όταν βγήκε στο χορτάρι της Κ2 ρίχνοντας γύρο στη Renault του Carlos Sainz, που τον ξαναπέρασε. Ο Φιλανδός έχασε πάνω από 1,5” στο συμβάν και μαζί κάθε ελπίδα να πλησιάσει τον Vettel αφού μετά άρχισε να μένει κι από βενζίνη.
Ο Daniel Ricciardo τερμάτισε 4ος, έχοντας εκμεταλλευτεί τις δυσκολίες που είχε ο Hamilton στην αρχή του αγώνα για να τον περάσει στα pit-stops.
Οι Red Bull αναμενόμενα σταμάτησαν πιο νωρίς από τους άλλους για αλλαγή ελαστικών, αφού ξεκίνησαν τον αγώνα με τα πολύ μαλακά hypersoft. Όμως και ο Hamilton σταμάτησε την ίδια ώρα παρότι φορούσε τα λίγο πιο σκληρά ultrasoft που θα έπρεπε να διαρκέσουν περισσότερο.
Όμως ο Βρετανός αναγκάστηκε να σταματήσει ώστε να μπορέσουν οι μηχανικοί της Mercedes να διορθώσουν ένα πρόβλημα στον κινητήρα, που «έμενε από δύναμη» στην αρχή του αγώνα.
Αφού έπεσε πίσω από τον Ricciardo στα pit-stops, o Hamilton απειλήθηκε κι από τον Kimi Raikkonen όταν ο Φιλανδός της Ferrari σταμάτησε για λάστιχα πολύ αργότερα από αυτόν. Όμως ο Βρετανός κατάφερε νε μείνει μόλις μπροστά όταν ο Raikkonen βγήκε από τα pits.
Παρότι ο Raikkonen φορούσε λάστιχα κατά 16 γύρους πιο φρέσκα από του Hamilton, δεν μπόρεσε στη συνέχεια να απειλήσει τη Mercedes κι έμεινε σταδιακά πίσω για να τερματίσει 6ος.
Η Mercedes είπε στον Hamilton να αλλάξει χαρτογράφηση στους τελευταίους γύρους για να φυλάξει τον κινητήρα του, όμως αυτός αρνήθηκε και συνέχισε να κυνηγά τον Ricciardo, φτάνοντάς τον σε απόσταση DRS. Στη φουρκέτα ήταν ακριβώς πίσω του, αλλά είχε ένα μεγάλο γλίστρημα μέσα στη στροφή και δεν μπόρεσε να επιτεθεί στην επόμενη ευθεία. Αργότερα έχασε κι άλλο χρόνο ρίχνοντας γύρο στον Sergey Sirotkin.
Πίσω από τις top3 ομάδες, η Renault έκανε το «1-2» στην «κατηγορία Β», με τον Nico Hulkenberg μπροστά από τον Carlos Sainz, στην 7η και την 8η θέση αντίστοιχα.
Ο Esteban Ocon (Force India) ήταν μπροστά από τις Renault στην αρχή του αγώνα, αλλά τις καθυστερούσε κι όταν σταμάτησε νωρίς για λάστιχα και είχε ένα αργό pit-stop, έπεσε πίσω τους για να τερματίσει τελικά 9ος. Ο Γάλλος είχε ξαναπλησιάσει τις Renault στο τέλος του αγώνα, σε σημείο που η ομάδα έδωσε στον Hulkenberg εντολή να ανεβάσει ρυθμό για να μην απειληθούν.
Ο τελευταίος βαθμός πήγε στον Charles Leclerc με τη Sauber, αφού ο Alonso εγκατέλειψε με πρόβλημα στην εξάτμιση της McLaren του. Ο Μονεγάσκος ήταν μπροστά αρχικά, αλλά ο Ισπανός τον είχε περάσει στα pit-stops πριν εγκαταλείψει.
Οι δύο άλλοι οδηγοί που δεν τερμάτισαν ήταν ο Brendon Hartley και ο τοπικός ήρωας Lance Stroll που είχαν μια θεαματική σύγκρουση στην Κ5 του πρώτου γύρου.
Ο Stroll γλίστρησε στη γρήγορη δεξιά καμπή και στρίμωξε τον Hartley πάνω στην μπαριέρα, με αποτέλεσμα η Toro Rosso να βρεθεί για λίγο στον αέρα πριν και τα δύο μονοθέσια πέσουν «αγκαλιασμένα» στον απέναντι τοίχο.
Ο Stroll βγήκε αλώβητος, αλλά ο Hartley εξετάστηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας και διακομίστηκε σε νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΙΚΟY GP ΣΤΟ MONTREAL
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 68 | 1h28m31.377s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 68 | 7.376s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 68 | 8.360s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 68 | 20.892s |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 68 | 21.559s |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 68 | 27.184s |
7 | Nico Hulkenberg | Renault | 67 | 1 γύρος |
8 | Carlos Sainz | Renault | 67 | 1 γύρος |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 67 | 1 γύρος |
10 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 67 | 1 γύρος |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 67 | 1 γύρος |
12 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 67 | 1 γύρος |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 67 | 1 γύρος |
14 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 67 | 1 γύρος |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 66 | 2 γύροι |
16 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 66 | 2 γύροι |
17 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 66 | 2 γύροι |
- | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 40 | Εξάτμιση |
- | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 0 | Σύγκρουση |
- | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 0 | Σύγκρουση |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Sebastian Vettel | 121 |
2 | Lewis Hamilton | 120 |
3 | Valtteri Bottas | 86 |
4 | Daniel Ricciardo | 84 |
5 | Kimi Raikkonen | 68 |
6 | Max Verstappen | 50 |
7 | Fernando Alonso | 32 |
8 | Nico Hulkenberg | 32 |
9 | Carlos Sainz | 24 |
10 | Kevin Magnussen | 19 |
11 | Pierre Gasly | 18 |
12 | Sergio Perez | 17 |
13 | Esteban Ocon | 11 |
14 | Charles Leclerc | 10 |
15 | Stoffel Vandoorne | 8 |
16 | Lance Stroll | 4 |
17 | Marcus Ericsson | 2 |
18 | Brendon Hartley | 1 |
19 | Romain Grosjean | 0 |
20 | Sergey Sirotkin | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 206 |
2 | Ferrari | 189 |
3 | Red Bull/Renault | 134 |
4 | Renault | 56 |
5 | McLaren/Renault | 40 |
6 | Force India/Mercedes | 28 |
7 | Toro Rosso/Honda | 19 |
8 | Haas/Ferrari | 19 |
9 | Sauber/Ferrari | 12 |
10 | Williams/Mercedes | 4 |