GP Ιταλίας, FP2: «Ένα-δύο» οι Ferrari
Οι Vettel και Raikkonen ήταν οι ταχύτεροι στη στεγνή πλέον πίστα, ενώ ο Marcus Ericsson βγήκε αλώβητος από ένα θεαματικό ατύχημα.
Το ατύχημα του Ericsson συνέβη μόλις δύο λεπτά αφότου ξεκίνησαν οι δοκιμές, στην αρχή ενός γρήγορου γύρου του Σουηδού. Η Sauber έστριψε απότομα αριστερά καθώς το DRS δεν έκλεισε την ώρα που ο Ericsson φρέναρε από μεγάλη ταχύτητα για τη Στροφή 1.
Το μονοθέσιο χτύπησε μετωπικά στις μπαριέρες κι άρχισε μια σειρά από τούμπες στην πίστα για να σταματήσει ευτυχώς πατώντας κανονικά στους τροχούς του. Ο Σουηδός βγήκε μόνος του από το κόκπιτ και διακομίστηκε στο ιατρικό κέντρο απ’ όπου πήρε αμέσως εξιτήριο για να επιστρέψει στο γκαράζ της ομάδας.
Λόγω του ατυχήματος βγήκε κόκκινη σημαία και οι δοκιμές διακόπηκαν για 20 λεπτά ώστε να απομακρυνθεί η Sauber, να καθαριστεί η πίστα και να επισκευαστούν οι μπαριέρες ασφαλείας.
Με τις δοκιμές να έχουν περιοριστεί αναγκαστικά από τα 90 στα 68 λεπτά, οι Ferrari πήραν γρήγορα τα ηνία καθώς ο Vettel έγραψε ένα 1’ 21” 716 με τα λάστιχα supersoft για να ανέβει στην κορυφή του πίνακα, 0,157” μπροστά από τον Kimi Raikkonen που φορούσε τη σκληρότερη soft γόμα.
Ο Lewis Hamilton ήταν εκείνη τη στιγμή δύο δέκατα από την κορυφή με τα soft, παρότι είχε μια έξοδο κι έκοψε το δεύτερο σικέιν.
Όταν οι οδηγοί ξεκίνησαν τις προσομοιώσεις κατατακτηρίων, όλοι έκαναν αρκετούς γύρους με τα supersoft. Ενώ ο Vettel αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια αφού είχε έντονη υποστροφή στην Parabolica, o Raikkonen ανέβηκε πρώτος με ένα γύρο σε 1’ 21” 375.
O Vettel στη συνέχεια ανέβηκε στη 2η θέση με τον 3ο γρήγορο γύρο του και στον 4ο σημείωσε χρόνο 1’ 21” 105 για να εξασφαλίσει την πρώτη θέση, 0,270” μπροστά από τον team-mate του. Όμως στην προσπάθειά του να πάει ακόμα πιο γρήγορα, έχασε το πίσω μέρος της Ferrari στην είσοδο της Parabolica και βγήκε «σβουρίζοντας» στην αμμοπαγίδα. Ευτυχώς γι’ αυτόν, μόλις που άγγιξε την μπαριέρα και κατάφερε να επιστρέψει μόνος του στα pits, για να ξαναβγεί στην πίστα τα τελευταία 12 λεπτά.
Ο Hamilton ήταν τελικά 3ος, μόλις 0,017” από τον Raikkonen, με τον Bottas 4o, άλλα 4 δέκατα πιο πίσω.
Οι Max Verstappen και Daniel Ricciardo, με τις δύο Red Bull, κατέληξαν στην 5η και την 6η θέση αντίστοιχα, σε αρκετή απόσταση από τις Ferrari και Mercedes για μία ακόμη φορά.
«Best of the rest» ήταν οι Racing Point Force India των Esteban Ocon και Sergio Perez, με τον Γάλλο μόλις 0,012” πιο γρήγορο από τον Μεξικανό, αλλά 1,825” μακριά από την κορυφή.
Ο Charles Leclerc πήρε τελικά την 9η θέση με μια καθυστερημένη προσομοίωση κατατακτηρίων, αφού είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με το DRS της Sauber, αντίστοιχο με εκείνο του Ericsson. O Μονεγάσκος βγήκε δύο φορές για να δοκιμάσει το DRS μετά τη διακοπή των δοκιμών, αλλά επέστρεψε στα pits αφού η πτέρυγα δεν έκλεινε. Τελικά το σύστημα δούλεψε κανονικά στο τέλος της περιόδου.
Ο Nico Hulkenberg συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, ένα δέκατο πίσω από τον Leclerc, με τον Romain Grosjean 11ο, μόλις 0,014” πιο πίσω. Οι Carlos Sainz και Kevin Magnussen ήταν στη 12η και τη 13η θέση, με τους Pierre Gasly και Sergey Sirotkin να συμπληρώνουν τη 15άδα.
Η McLaren είχε μία ακόμη δύσκολη περίοδο, με τους Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne τελευταίους απ’ όσους έγραψαν χρόνο – και τον Ισπανό 2,636” από την κορυφή…
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΖΑ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΣΑΣΙ | ΚΙΝΗΤ. | ΓΥΡΟΙ | ΧΡΟΝΟΣ |
1 | Ferrari | Ferrari | 27 | 1'21.105 | |
2 | Ferrari | Ferrari | 31 | 1'21.375 | |
3 | Mercedes | Mercedes | 31 | 1'21.392 | |
4 | Mercedes | Mercedes | 35 | 1'21.803 | |
5 | Red Bull | TAG | 28 | 1'22.154 | |
6 | Red Bull | TAG | 28 | 1'22.296 | |
7 | Force India | Mercedes | 30 | 1'22.930 | |
8 | Force India | Mercedes | 32 | 1'22.942 | |
9 | Sauber | Ferrari | 20 | 1'22.965 | |
10 | Renault | Renault | 30 | 1'23.063 | |
11 | Haas | Ferrari | 31 | 1'23.077 | |
12 | Renault | Renault | 32 | 1'23.193 | |
13 | Haas | Ferrari | 28 | 1'23.233 | |
14 | Toro Rosso | Honda | 34 | 1'23.402 | |
15 | Williams | Mercedes | 28 | 1'23.514 | |
16 | Toro Rosso | Honda | 16 | 1'23.531 | |
17 | Williams | Mercedes | 29 | 1'23.566 | |
18 | McLaren | Renault | 23 | 1'23.741 | |
19 | McLaren | Renault | 30 | 1'24.084 | |
20 | Sauber | Ferrari | 2 | - |