GP Ιταλίας, FP1: «Αδιάβροχος» Leclerc
O Charles Leclerc ήταν ο ταχύτερος με τη Ferrari, στα βρεγμένα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά της Monza, που διακόπηκαν τρεις φορές.
Ο νικητής του Βελγικού GP ξεκίνησε τον αγώνα στο «σπίτι» της Ferrari με τον καλύτερο χρόνο, ενώ όλοι βελτίωναν τις επιδόσεις τους με σλικ λάστιχα σε μια πίστα που στέγνωνε στο τέλος της περιόδου.
Πίσω από τον 21χρονο Μονεγάσκο ήταν οι δύο McLaren των Carlos Sainz και Lando Norris, καθώς όλοι οι οδηγοί δυσκολεύονταν στις ζόρικες συνθήκες όπου η πίστα στέγνωνε σταδιακά μετά τη χθεσινοβραδινή βροχή.
Οι πρώτοι γρήγοροι γύροι έγιναν με λάστιχα βροχής, αλλά οι οδηγοί άλλαξαν αρκετά νωρίς σε ενδιάμεσα. Η πρώτη κόκκινη σημαία βγήκε πριν συμπληρωθεί το πρώτο ημίωρο, όταν ο Kimi Raikkonen είχε έξοδο στην Parabolica. Πήρε κάμποση ώρα μέχρι να απομακρύνουν την Alfa Romeo, αλλά 7 λεπτά αργότερα οι δοκιμές διακόπηκαν ξανά. Η αιτία ήταν ο Sergio Perez, που βγήκε στο σικέιν Ascari.
Και ο Sainz είχε ένα ανώδυνο τετακέ βγαίνοντας από το ίδιο εσάκι, όμως ο Perez δεν ήταν τόσο τυχερός. Η Racing Point χτύπησε με το πίσω μέρος στις μπαριέρες, αποστρακίστηκε, χτύπησε και με το εμπρός αριστερό μέρος, κι έμεινε εκεί.
Οι οδηγοί μπόρεσαν να κάνουν χρήσιμες δοκιμές ανάμεσα στη δεύτερη και την τρίτη κόκκινη σημαία, καθώς η πίστα συνέχισε να στεγνώνει, αν και πολλοί παραπονέθηκαν ότι δεν ζεσταίνονταν αρκετά τα λάστιχά τους. Ο Pierre Gasly είπε ότι ένιωσε «σαν να τραβάει χειρόφρενο» ενώ φρέναρε, η Toro Rosso γύρισε και βρέθηκε «κουρνιασμένη» πάνω στο κερμπ-λουκάνικο του πρώτου σικέιν. Με τη βοήθεια των κριτών ο Γάλλος ξεκίνησε ξανά, αλλά οι δοκιμές είχαν ήδη διακοπεί με κόκκινη σημαία.
Από εκεί και πέρα οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν, αν και οι οδηγοί συνέχισαν να έχουν γλιστρήματα στο πρώτο σικέιν, που παρέμενε το πιο βρεγμένο σημείο της πίστας. Ο Antonio Giovinazzi είχε την πιο σοβαρή «στιγμή» όταν η Alfa του βρέθηκε να κοιτάει ανάποδα μετά από τετακέ.
Ο Alex Albon (Red Bull) μπήκε επικεφαλής στους χρόνους με 1’ 31” 250 μετά από μια σειρά γρήγορων γύρων, πριν οι Valtteri Bottas και Lewis Hamilton με τις δύο Mercedes τον περάσουν και μείνουν στην κορυφή έως και 10 λεπτά πριν το τέλος, όταν όλοι φορούσαν τα ενδιάμεσα λάστιχα.
Τότε η Ferrari έστειλε τον Leclerc και τον Vettel στην πίστα με τα μεσαία σλικ για τα τελευταία λεπτά των δοκιμών. Ο πρώτος γύρος του Leclerc ήταν 2” πιο αργός σε κάθε έναν από τους δύο πρώτους τομείς χρονομέτρησης, αλλά με το DRS ενεργοποιημένο και την πίστα πιο στεγνή, ο χρόνος του στον τρίτο τομέα ήταν ο καλύτερος προσωπικός του. Όμως η νωπή πίστα στην αρχή του γύρου σήμαινε ότι ο τρίτος τομέας δεν αρκούσε για να βελτιώσει κανείς τη συνολική επίδοσή του με τα σλικ.
Ο Norris βγήκε στο υγρό πρώτο σικέιν φορώντας τα μαλακά σλικ, ενώ οι Leclerc και Vettel είχαν τις «στιγμές» τους στο δεύτερο σικέιν. Όμως ο Daniil Kvyat (Toro Rosso) ανέβηκε από την 7η στην 1η θέση με χρόνο 1’ 29” 960 λιγότερο από ένα λεπτό πριν το τέλος, ξεκινώντας μια πυρετώδη σειρά από βελτιώσεις πάνω στο νήμα.
Ο Sainz πέρασε τον Ρώσο φορώντας κι αυτός τη μαλακή γόμα, ενώ ο Leclerc ανέβηκε 2ος πίσω από τον Ισπανό πριν του πάρει την πρώτη θέση γράφοντας 1’ 27” 905 στον τελευταίο του γύρο. Ο Norris έκανε το 2-3 για τη McLaren, ενώ ο Hamilton πέρασε 4ος με τα soft, o Albon 5ος και ο Kvyat υποβιβάστηκε στην 6η θέση.
Ο Max Verstappen κατέληξε 7ος, ενώ ο Vettel δεν είχε αυτοπεποίθηση με τα μεσαία σλικ και κατατάχτηκε τελικά 8ος.
Ο Bottas είχε ένα τετακέ στο πρώτο σικέιν και δεν κατάφερε να βελτιώσει με τα soft, οπότε έπεσε στην 9η θέση, με τον Gasly να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΖΑ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m27.905s | - | 20 |
2 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m28.211s | 0.306s | 25 |
3 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m28.450s | 0.545s | 23 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m28.730s | 0.825s | 11 |
5 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1m29.025s | 1.120s | 19 |
6 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m29.960s | 2.055s | 25 |
7 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m30.100s | 2.195s | 11 |
8 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m30.507s | 2.602s | 19 |
9 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m30.596s | 2.691s | 11 |
10 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m30.695s | 2.790s | 26 |
11 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m32.848s | 4.943s | 22 |
12 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m33.976s | 6.071s | 9 |
13 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m34.528s | 6.623s | 10 |
14 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m34.715s | 6.810s | 7 |
15 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m35.133s | 7.228s | 10 |
16 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m35.980s | 8.075s | 7 |
17 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1m37.816s | 9.911s | 12 |
18 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m38.421s | 10.516s | 12 |
19 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | - | - | 4 |
20 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | - | - | 4 |