GP Βελγίου: Poleman o Leclerc, “lockout” η Ferrari
H Scuderia εξασφάλισε την πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Leclerc άνετα στην pole και τον Vettel μόλις μπροστά από τον Hamilton.
O Charles Leclerc κυριάρχησε και στις κατατακτήριες του Βελγικού GP, παίρνοντας την pole position με μια τεράστια διαφορά 0,748” από τον Sebastian Vettel.
O Μονεγάσκος ήταν ο ταχύτερος από την πρώτη προσπάθεια στην Q3, με ένα γύρο σε 1’ 42’ 644, που έτσι κι αλλιώς θα του έδινε την pole. Όμως βελτίωσε την επίδοσή του με τη δεύτερη προσπάθεια, γράφοντας χρόνο 1’ 42” 519 για να σιγουρέψει την πρώτη θέση της εκκίνησης.
Αντίθετα από τον team-mate του, ο Vettel ζορίστηκε για να πάρει θέση στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, καθώς ήταν 3ος μετά τις πρώτες προσπάθειες, πίσω από τον Lewis Hamilton.
O Βρετανός βελτίωσε με τη δεύτερη προσπάθεια, αλλά ο Vettel ακόμη περισσότερο, κερδίζοντας τη 2η θέση με διαφορά μόλις 0,015”.
O Valtteri Bottas έβαλε και την άλλη Mercedes στη δεύτερη σειρά, 0,896” από την pole, αλλά και σχεδόν 3 δέκατα μπροστά από τον Max Verstappen με τη Red Bull. Ο Ολλανδός πήρε μια τρομάρα στην Q1, όταν η πρώτη του προσπάθεια για πρόκριση καταστράφηκε λόγω απώλειας ηλεκτρικής υποβοήθησης, αλλά τελικά κατάφερε να ολοκληρώσει ένα γρήγορο γύρο πάνω στο νήμα, μόλις 13” πριν την πρόωρη λήξη της περιόδου με κόκκινη σημαία.
Οι πρωτοπόροι δυσκολεύτηκαν όλοι στους γύρους προθέρμανσης της Q3, καθώς μπερδεύτηκαν μεταξύ τους προσπαθώντας να εξασφαλίσουν την ιδανική θέση. Και οι δύο οδηγοί της Mercedes αναγκάστηκαν να μπλοκάρουν στις πρώτες τους προσπάθειες, για να μην πέσουν ό ένας πάνω στον άλλο.
Ο Vettel είχε επίσης πρόβλημα, φωνάζοντας «τι μπέρδεμα!» στον ασύρματο, ενώ ήταν στον δεύτερο γύρο επιβράδυνσης. Αντίθετα, ο Leclerc δήλωσε ότι δεν επιχείρησε να επωφεληθεί από το slipstream κάποιου, προτιμώντας να προετοιμάσει καλύτερα τα λάστιχά του.
Οι Renault ήταν οι “best of the rest”, στην 6η και την 7η θέση, με τον Daniel Ricciardo (φωτ. κάτω) σχεδόν 3 δέκατα πιο γρήγορο από τον, απερχόμενο στο τέλος της χρονιάς, Nico Hulkenberg.
O Kimi Raikkonen με την Alfa Romeo παρά λίγο να μπει σφήνα ανάμεσά τους, όντας μόλις 0,015” πιο αργός από τον Hulkenberg. Ο Φιλανδός ήταν τελικά μία θέση μπροστά από τον Sergio Perez, που αναγκάστηκε να βάλει έναν κινητήρα Mercedes παλαιότερων προδιαγραφών στη Racing Point του, αφού ο αναβαθμισμένος έσπασε χθες στις ελεύθερες δοκιμές.
Τη δεκάδα έκλεισε ο Kevin Magnussen με τη Haas, που δεν έδειξε αρκετά γρήγορη για να διεκδικήσει κάτι παραπάνω. Ο team-mate του Δανού, ο Romain Grosjean, ήταν ο ταχύτερος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q2, γράφοντας χρόνο μόνο 0,059” πιο αργό από του Magnussen.
O Lando Norris με τη McLaren ήταν 12ος, μπροστά από τον Lance Stroll με τη δεύτερη Racing Point, που έκανε μία μόνο προσπάθεια στην Q2 αφού έχει δεχτεί ποινή για αλλαγή κινητήρα και θα ξεκινήσει τον αγώνα από πίσω, οπότε ήθελε να έχει τουλάχιστον ελεύθερη επιλογή ελαστικών.
Ο νεοφερμένος στη Red Bull, Alex Albon, επίσης έχει δεχτεί ποινή αφού φόρεσε τον βελτιωμένο κινητήρα Honda, οπότε επικεντρώθηκε το τριήμερο στις ρυθμίσεις για τον αγώνα. Αν και έγραψε χρόνο στην Q2, το έκανε με χρησιμοποιημένα λάστιχα οπότε ήταν τελικά μόλις 14ος.
Ο Antonio Giovinazzi προκρίθηκε με άνεση στην Q2 με την Alfa Romeo, αλλά δεν μπόρεσε να γράψει χρόνο εκεί, αφού ο νέος, αναβαθμισμένος κινητήρας Ferrari έσπασε στο τέλος της Q1. To συμβάν αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βγει κόκκινη σημαία, οπότε η πρόκριση για πολλούς κρίθηκε από τις πρώτες τους προσπάθειες.
Ο υποβιβασμένος στην Toro Rosso, Pierre Gasly, ήταν ο πιο γρήγορος από τους άτυχους που αποκλείστηκαν, αφού η πρώτη του προσπάθεια ήταν σχεδόν 3 δέκατα πιο αργή από εκείνη του Lando Norris, που προκρίθηκε τελευταίος στην Q2.
Περιέργως, ανάμεσα στους αποκλεισθέντες ήταν ο Carlos Sainz με τη McLaren, που έκανε την πρώτη του προσπάθεια με χρησιμοποιημένα λάστιχα. Ο Ισπανός έχει δεχτεί και ποινή 5 θέσεων επειδή έβαλε τον αναβαθμισμένο κινητήρα Renault για τις ελεύθερες δοκιμές, αν και επέστρεψε στον παλιότερο για τις κατατακτήριες. Οι ποινές των άλλων όμως σημαίνουν ότι δεν θα ξεκινήσει πιο πίσω από την 17η θέση.
Ο Daniil Kvyat, που θα ξεκινήσει από πίσω αφού φόρεσε τον αναβαθμισμένο κινητήρα Honda στην Toro Rosso του, ήταν 18ος στην Q1, αλλά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον George Russell με τη Williams.
Ο Robert Kubica δεν κατάφερε να γράψει χρόνο στην Q1 αφού έσπασε ο αναβαθμισμένος κινητήρας Mercedes του μονοθεσίου του προς το τέλος του πρώτου γρήγορου γύρου του στην Q1. O Πολωνός σταμάτησε μέσα σε ένα σύννεφο ατμών και ο κινητήρας πήρε στη συνέχεια φωτιά, με αποτέλεσμα να βγει κόκκινη σημαία και να διακοπούν οι κατατακτήριες για λίγα λεπτά.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΓΙΚΟ GP
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m42.519s | - |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m43.267s | 0.748s |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m43.282s | 0.763s |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m43.415s | 0.896s |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m43.690s | 1.171s |
6 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m44.557s | 2.038s |
7 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1m44.706s | 2.187s |
8 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m45.086s | 2.567s |
9 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m44.797s | 2.278s |
10 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m44.847s | 2.328s |
11 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m44.257s | 1.738s |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m44.542s | 2.023s |
13 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | - | - |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m46.435s | 3.916s |
15 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m47.548s | 5.029s |
16 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | - | - |
17 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m46.507s | 3.988s |
18 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m45.047s | 2.528s |
19 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1m45.799s | 3.280s |
20 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m46.518s | 3.999s |