GP Αυστρίας: Νίκη Verstappen, πανωλεθρία της Mercedes
Ο Max Verstappen κέρδισε τον τοπικό αγώνα της Red Bull ενώ οι Bottas και Hamilton εγκατέλειψαν από μηχανικές βλάβες.
Ο Verstappen κατάφερε να κρατήσει πίσω του τις Ferrari του Kimi Raikkonen και του Sebastian Vettel, αλλά ο Γερμανός ξαναπέρασε επικεφαλής στο πρωτάθλημα με διαφορά ενός βαθμού από τον Hamilton.
Η Mercedes ξεκίνησε τον αγώνα από τις δύο πρώτες θέσεις και κατέληξε με δύο εγκαταλείψεις. Ο poleman Valtteri Bottas έμεινε από κιβώτιο, ενώ ο Lewis Hamilton δέχτηκε ένα πρώτο πλήγμα λόγω λανθασμένης στρατηγικής κατά τη διάρκεια ενός εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, για να εγκαταλείψει 7 γύρους πριν το τέλος από σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα.
Ο Raikkonen έκανε εκπληκτική εκκίνηση, μπήκε ανάμεσα στις δύο Mercedes στην είσοδο της Στροφής 1, πέρασε τον Bottas και πήρε το slipstream του Hamilton που είχε περάσει κι αυτός τον team-mate του. Ο Raikkonen επιτέθηκε στον Hamilton στην είσοδο της Στροφής 3, αλλά μπλόκαρε και βγήκε εκτός πίστας.
Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να του επιτεθεί στην έξοδο της στροφής, αλλά ο Raikkonen του έκλεισε απότομα την πόρτα με αποτέλεσμα ο Bottas να τους περάσει και τους δύο από την εξωτερική της Στροφής 4.
Ο Verstappen πήρε την εσωτερική από τον Raikkonen δύο στροφές αργότερα, χτύπησε ελαφρά με τον εμπρός δεξιό τροχό του τον πίσω αριστερό του Φιλανδού, τον έσπρωξε στην μπάντα και πέρασε – χωρίς τελικά να τιμωρηθεί.
Ο Bottas δεν απείλησε τον Hamilton στη συνέχεια και στον 14ο από τους 71 γύρους εγκατέλειψε σταματώντας στην οδό διαφυγής λόγω απώλειας της υδραυλικής πίεσης.
Η εγκατάλειψη του Φιλανδού είχε ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Όλοι οι προπορευόμενοι επωφελήθηκαν σταματώντας για λάστιχα, εκτός από τον Hamilton – ένα λάθος για το οποίο πήρε προσωπικά την ευθύνη ο υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, απολογούμενος στον οδηγό του.
Ο Verstappen φόρεσε τα soft λάστιχα και ξαναμπήκε στην πίστα 13” πίσω από τον Hamilton, ο οποίος, φορώντας τα supersoft, δεν μπόρεσε να ανοίξει διαφορά μέσα σε 10 γύρους και τελικά έκανε κι αυτός pit-stop.
Αυτό τον έριξε στην 4η θέση, με τον Verstappen πλέον επικεφαλής. Όμως ο εφιάλτης για τον Hamilton συνεχίστηκε καθώς ο Vettel τον πέρασε πατώντας στο γρασίδι πριν την Κ3 για να τον διαγκωνίσει επιθετικά στην είσοδο της στροφής.
Ο Βρετανός όμως ξανακέρδισε μια θέση λίγο μετά τα μισά του αγώνα όταν ο Daniel Ricciardo αναγκάστηκε να αλλάξει λάστιχα αφού το πίσω αριστερό του είχε «φουσκαλιάσει». Ο Hamilton κυνήγησε μετά τον Vettel, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει για τον ίδιο λόγο 19 γύρους πριν το τέλος του αγώνα.
Ο αγώνας του Βρετανού διήρκεσε άλλους 12 γύρους, μέχρι να σταματήσει από πτώση της πίεσης τροφοδοσίας του κινητήρα, πριν την Κ4. Έτσι έληξε άδοξα ένα σερί 33 αγώνων του Hamilton μέσα στους βαθμούς, αφού η τελευταία του εγκατάλειψη ήταν στο GP Μαλαισίας του 2016, από (θεαματικό) σπάσιμο του κινητήρα.
Ο Raikkonen κυνήγησε τον Verstappen προς το τέλος του αγώνα, όπως κι ο Vettel τον Raikkonen, όμως κανείς τους δεν κατάφερε να φτάσει αρκετά κοντά.
Ο Ricciardo θα μπορούσε να τερματίσει 4ος, αφού έμεινε ο Hamilton, αλλά είχε ήδη εγκαταλείψει με σπασμένο κιβώτιο λίγο μετά το δεύτερο pit-stop του Βρετανού.
Αυτό σήμαινε ότι ο Romain Grosjean έσπασε το φετινό του βαθμολογικό «ρόδι» θεαματικά, παίρνοντας την 4η θέση με τη Haas – το καλύτερο μέχρι στιγμής αποτέλεσμα για τη νεαρή αμερικανική ομάδα. Ο Kevin Magnussen έχασε θέσεις καθώς δεν σταμάτησε στο VSC του Bottas, αλλά ανέβηκε σταδιακά για να τερματίσει 5ος και να δώσει στη Haas άλλη μια μεγάλη βαθμολογική ώθηση.
Οι Esteban Ocon και Sergio Perez επωφελήθηκαν από τις πολλές ανατροπές για να ανέβουν στην 6η και την 7η θέση με τις δύο Force India (από την 11η και τη 15 η αντίστοιχα), μπροστά από τον Fernando Alonso που είχε ξεκινήσει από το pit-lane λόγω αλλαγής πτέρυγας. Ο Ισπανός ήταν 19ος αρχικά και, αφότου ζήτησε αλλαγή στρατηγικής αρνούμενος να μείνει κολλημένος σ’ αυτή τη θέση, επωφελήθηκε από το VSC και μια μακριά δεύτερη «βάρδια» για να ανέβει θεαματικά στην 8η θέση.
Η άνοδός του περιλάμβανε κι ένα επιθετικό προσπέρασμα στον Charles Leclerc. Ο νεαρός Μονεγάσκος πάντως τερμάτισε για άλλη μια φορά στους βαθμούς, παίρνοντας την 9η θέση από τον team-mate του, Marcus Ericsson, στον τελευταίο γύρο, αφού τον είχε αφήσει προηγουμένως να περάσει μήπως και κατάφερνε να απειλήσει τον Alonso καθώς είχε φρέσκα λάστιχα. Και οι δύο Sauber πάντως βαθμολογήθηκαν.
Οι Nico Hulkenberg και Brendon Hartley ήταν οι άλλοι δύο οδηγοί που εγκατέλειψαν. Ο κινητήρας του Γερμανού εξερράγη θεαματικά, ενώ μια μυστηριώδης βλάβη είχε ως αποτέλεσμα ο Νεοζηλανδός να βγει από την πίστα και να εγκαταλείψει λίγο πιο κάτω.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΥ GP ΣΤΟ RED BULL RING
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 71 | 1h21m56.024s |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 71 | 1.504s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 71 | 3.181s |
4 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 70 | 1 γύρος |
5 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 70 | 1 γύρος |
6 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 70 | 1 γύρος |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 70 | 1 γύρος |
8 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 70 | 1 γύρος |
9 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 70 | 1 γύρος |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 70 | 1 γύρος |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 70 | 1 γύρος |
12 | Carlos Sainz | Renault | 70 | 1 γύρος |
13 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 69 | 2 γύροι |
14 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 69 | 2 γύροι |
15 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 65 | Σταμάτησε |
- | Lewis Hamilton | Mercedes | 62 | Τροφοδοσία |
- | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 54 | Βλάβη |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 53 | Κιβώτιο |
- | Valtteri Bottas | Mercedes | 13 | Υδραυλικά |
- | Nico Hulkenberg | Renault | 11 | Κινητήρας |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Sebastian Vettel | 146 |
2 | Lewis Hamilton | 145 |
3 | Kimi Raikkonen | 101 |
4 | Daniel Ricciardo | 96 |
5 | Max Verstappen | 93 |
6 | Valtteri Bottas | 92 |
7 | Kevin Magnussen | 37 |
8 | Fernando Alonso | 36 |
9 | Nico Hulkenberg | 34 |
10 | Carlos Sainz | 28 |
11 | Sergio Perez | 23 |
12 | Esteban Ocon | 19 |
13 | Pierre Gasly | 18 |
14 | Charles Leclerc | 13 |
15 | Romain Grosjean | 12 |
16 | Stoffel Vandoorne | 8 |
17 | Lance Stroll | 4 |
18 | Marcus Ericsson | 3 |
19 | Brendon Hartley | 1 |
20 | Sergey Sirotkin | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Ferrari | 247 |
2 | Mercedes | 237 |
3 | Red Bull/Renault | 189 |
4 | Renault | 62 |
5 | Haas/Ferrari | 49 |
6 | McLaren/Renault | 44 |
7 | Force India/Mercedes | 42 |
8 | Toro Rosso/Honda | 19 |
9 | Sauber/Ferrari | 16 |
10 | Williams/Mercedes | 4 |