GP Αυστρίας: Δεύτερη φετινή pole για τον Leclerc, αλλά μισή χαρά για τη Ferrari
Ο Charles Leclerc ήταν άπιαστος στο Red Bull Ring, όμως ο Vettel είχε πρόβλημα κινητήρα στην Q3 και θα ξεκινήσει 9ος.
Ο 21χρονος Μονεγάσκος ήταν σε δική του κλάση με τη Ferrari (φωτ. κάτω), γράφοντας στην Q3 δύο γύρους ικανούς για pole position. Πέτυχε χρόνο 1’ 03” 208 στην πρώτη του προσπάθεια και στη συνέχεια έκανε τον καλύτερο δεύτερο και τρίτο τομέα για να βελτιώσει την επίδοσή του σε 1’ 03” 003 και να σημειώσει νέο ρεκόρ πίστας.
Ο Lewis Hamilton, που παραπονιόταν ότι δεν ήταν γρήγορος στις ευθείες, ανέβηκε από την 4η στη 2η θέση με την τελευταία του προσπάθεια, μένοντας όμως 0,259” πίσω από τον Leclerc. Ο Άγγλος πάντως κινδυνεύει να δεχτεί ποινή διότι κατηγορείται ότι εμπόδισε τον Kimi Raikkonen στη Στροφή 3 κατά τη διαδικασία των προκριματικών Q1.
Τρίτος τελικά ήταν ο Max Verstappen, που δήλωσε ικανοποιημένος από τη βελτίωση της Red Bull και θα ξεκινήσει τον αγώνα από τη δεύτερη σειρά, μαζί με τον Valtteri Bottas.
Οι δύο οδηγοί της Mercedes και ο Verstappen θα ξεκινήσουν αύριο με τη μεσαία γόμα ελαστικών, διότι με αυτή προκρίθηκαν στην Q3, ενώ όλοι οι άλλοι της πρώτης δεκάδας θα ξεκινήσουν με τη μαλακή γόμα.
«Τα μαλακά λάστιχα δεν έχουν διάρκεια», εξήγησε ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, «και ταλαιπωρούνται πολύ. Οι Ferrari λειτουργούν διαφορετικά, πηγαίνουν πιο αργά στις στροφές και πιο γρήγορα στις ευθείες, οπότε ίσως να πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν αυτή τη στρατηγική να δουλέψει επειδή δεν υπερθερμαίνουν τόσο τα λάστιχα στις στροφές».
Ο Kevin Magnussen (Haas), που προκρίθηκε στην Q3 παρότι μπλοκάρισε και βγήκε στο χαλίκι της Στροφής 4 στην τελευταία του προσπάθεια στην Q2, ήταν τελικά 5ος, 0,03” ταχύτερος από τον Lando Norris (McLaren).
Όμως ο Δανός (φωτ. επάνω) θα δεχτεί ποινή 5 θέσεων για αλλαγή κιβωτίου, οπότε θα πέσει στη 10η θέση της εκκίνησης.
Οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi, έκαναν τον 7ο και τον 8ο χρόνο, με ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους, ενώ ο Pierre Gasly (Red Bull) ήταν μόλις 9ος καθώς δεν βελτίωσε με τη δεύτερή του προσπάθεια στην Q3.
O Vettel δεν βγήκε καθόλου στην πίστα στην Q3, λόγω προβλήματος στον αγωγό πεπιεσμένου αέρα του κινητήρα, όπως είπε η Ferrari, οπότε κατέληξε 10ος και θα ανέβει στην 9η θέση λόγω της τιμωρίας του Magnussen.
Ο Romain Grosjean ήταν 11ος, με χρόνο μόλις 0,024” πίσω από τον team-mate του, τον Magnussen, στην Q2. O Γάλλος έκανε δύο γύρους με διαφορά μόλις 0,001” μεταξύ τους, στη δεύτερή του προσπάθεια, αλλά δεν μπόρεσε να περάσει τον Magnussen.
O Nico Hulkenberg (Renault) δεν κατάφερε ούτε αυτός να βελτιώσει με τη δεύτερη προσπάθεια στην Q2 και κατέληξε 12ος, καθώς ήταν από αυτούς που επηρεάστηκαν από την έξοδο του Magnussen. O Γερμανός θα χάσει άλλες 5 θέσεις λόγω ποινής για αλλαγή κινητήρα.
Ο Alex Albon έκανε τον 13ο χρόνο με την Toro Rosso, αλλά θα ξεκινήσει από την τελευταία σειρά αφού του τοποθέτησαν τον νέο “Spec 3” κινητήρα της Honda με το τελευταίου τύπου τούρμπο.
Ο Daniel Ricciardo (Renault) έκανε μία μόνο προσπάθεια στην Q2 και κατέληξε 14ος, μπροστά από τον Carlos Sainz (McLaren). Ο Ισπανός δεν έκανε σοβαρή προσπάθεια στην Q2 και θα δεχτεί και ποινή για αλλαγή εξαρτημάτων του κινητήρα Renault ώστε αυτός να αναβαθμιστεί σε “Spec B”.
O Sergio Perez (Racing Point) ήταν ο ταχύτερος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q1, παρότι πέρασε στο τέλος τον team-mate του, Lance Stroll, με διαφορά 0,043”. Ο Καναδός είχε βγει από τη ζώνη αποκλεισμού, αλλά στο τέλος οι άλλοι βελτίωσαν και τον υποβίβασαν.
O Daniil Kvyat (Toro Rosso) ήταν τελικά 18ος αφού έπεσε σε κίνηση ενώ ήταν στον πιο γρήγορο γύρο του. Ο Ρώσος έστριψε την Κ9 για να βρει μπροστά του μια σειρά από μονοθέσια που πήγαιναν να ξεκινήσουν γρήγορο γύρο. Για να αποφύγει τον George Russell αναγκάστηκε να βγει εντελώς από την πίστα, φωνάζοντας στον ασύρματο «παρά λίγο να σκοτώσω κάποιον!». Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν και αυτό το συμβάν.
Ο Russell ήταν 3 δέκατα πιο γρήγορος από τον team-mate του στη Williams, τον Robert Kubica, και οι δυο τους δεν θα ξεκινούσαν από την τελευταία σειρά αυτή τη φορά, χάρη στις ποινές των άλλων.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΕΙΡA ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΣΤΡΙΑΚΟ GP
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m03.003s | - |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m03.262s | 0.259s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m03.439s | 0.436s |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m03.537s | 0.534s |
5 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m04.099s | 1.096s |
6 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m04.166s | 1.163s |
7 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m04.179s | 1.176s |
8 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 1m04.199s | 1.196s |
9 | Sebastian Vettel | Ferrari | - | - |
10 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m04.072s | 1.069s |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m04.490s | 1.487s |
12 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m04.790s | 1.787s |
13 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1m04.789s | 1.786s |
14 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m04.832s | 1.829s |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m05.324s | 2.321s |
16 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m05.904s | 2.901s |
17 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m04.516s | 1.513s |
18 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1m06.206s | 3.203s |
19 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 1m04.665s | 1.662s |
20 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m13.601s | 10.598s |