GP Αυστραλίας, νικητής ο Norris στο χάος της Μελβούρνης

GP Αυστραλίας, νικητής ο Norris στο χάος της Μελβούρνης

Το GP Αυστραλίας ήταν επεισοδιακό, με τον Lando Norris να μην λυγίζει στην πίεση του Verstappen, παίρνοντας την πρώτη καρό σημαία της σεζόν. Καλός αγώνας για τον Russell που συμπλήρωσε το βάθρο, καταστροφή για Piastri.

GP Αυστραλίας- Lando Norris

Γνωρίζαμε από χθες πως η βροχή αναμενόταν να παίξει καταλυτικό ρόλο στο GP Αυστραλίας, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στην πράξη. Ο Norris όμως έδειξε ψυχραιμίας (στοιχείο που του έλειψε πέρυσι), πανηγυρίζοντας την πρώτη νίκη της σεζόν, στην προσπάθειά του να κατακτήσει τον τίτλο.

Το δράμα στο Albert Park ξεκίνησε από νωρίς, όταν ο Isack Hadjar έχασε τον έλεγχο της Racing Bulls στον γύρο σχηματισμού, μένοντας εκτός αγώνα. Επιστρέφοντας στο γκαράζ της ομάδας, ο Γαλλο-Αλγερινός πιλότος που άφησε πολύ καλές εντυπώσεις το Σάββατο (ξεκινούσε 11ος), ξέσπασε σε λυγμούς σε μια πολύ δυνατή εικόνα. Με τον πατέρα του Hamilton να παρηγορεί τον νεαρό οδηγό

 

 

Η εκκίνηση καθυστέρησε 15 λεπτά, και με δεδομένο ότι η πίστα ήταν βρεγμένη οι οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα ενδιάμεσα λάστιχα. Ο αγώνας ξεκίνησε αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας επανήλθε άμεσα στην πίστα, καθώς ένας ακόμα ρούκι, ο Jack Doohan βγήκε με την Alpine του στην 5η στροφή.

To GP Αυστραλίας ήταν επεισοδιακό, με τον Norris να μην λυγίζει στην πίεση του Verstappen πανηγυρίζοντας την πρώτη νίκη της σεζόν

GP Αυστραλίας-Lando Norris

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Formula 1 2025: Το σόου ξεκινά -αναλυτική παρουσίαση

Υπό καθεστώς safety car είχαμε και τρίτη εγκατάλειψη. Αυτή τη φορά ήταν ο Carlos Sainz, που θα λέγαμε πως ξεκίνησε με το αριστερό την θητεία του στη Williams, παρά τη θετική εμφάνιση του Σαββάτου. Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως ο Ισπανός ήταν ο περσινός νικητής του GP Αυστραλίας με την Ferrari.

Μπροστά, ο Norris κράτησε την πρώτη θέση, με τον Verstappen να ανεβαίνει δεύτερος προσπερνώντας τον Piastri. Γύρο με τον γύρο, η πίστα στέγνωνε, με τους οδηγούς να ανεβάζουν ρυθμό, με τους τρεις πρώτους να σχηματίζουν ένα ενδιαφέρον τρενάκι, μιας και κανένας δεν μπορούσε να ξεφύγει.

GP Αυστραλίας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Cadillac, πήρε το πράσινο φως και μπαίνει στη Formula 1 [video]

Στον 18ο γύρο όμως, ο Ολλανδός τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής σε ένα από τα σπάνια λάθη του μπλόκαρε τους τροχούς του και ο Piastri δεν άφησε την ευκαιρίας να πάει χαμένη, κερδίζοντας και πάλι τη δεύτερη θέση.

 

 

Οι δύο McLaren, εκμεταλλεύτηκαν το μομέντουμ και σε συνδυασμό με τον καλό ρυθμό τους και την έντονη φθορά των ελαστικών του Verstappen ξεκίνησαν να χτίζουν μια σημαντική διαφορά. Μάλιστα, ο Piastri ξεκίνησε να πιέζει τον Norris, με την ομάδα να λέει στον Αυστραλό να κόψει ρυθμό για να μην υπάρξουν δράματα.

Όταν όμως ο Piastri έκανε ένα μικρολαθάκι (η διαφορά άνοιξε από το ένα στα τρία δευτερόλεπτα), η McLaren έδωσε στους οδηγούς το πράσινο φως να μονομαχήσουν με ασφάλεια! Σε εκείνο το σημείο όμως, ο Alonso έχασε τον έλεγχο της Aston Martin, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγαίνει και πάλι στην πίστα.

 

 

Σχεδόν όλοι μπήκαν στα pits, βάζοντας σλικ λάστιχα. Εκτός από την Haas που έμεινε με τα ενδιάμεσα, διότι όπως μετέφερε στους πιλότους η βροχή θα έκανε και πάλι άμεσα την εμφάνισή της. Η φθορά όμως ήταν μεγάλη κι έτσι Ocon και Bearman πέρασαν στη μέση γόμα.

Στον 45ο γύρο, η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνισή της, με τους Norris και Piastri να βγαίνουν η πίστα. Ο πρωτοπόρος επέστρεψε άμεσα, όμως ο Piastri κόλλησε στο γρασίδι σε μια καταστροφική εξέλιξη. Γιατί ναι μεν επέστρεψε στην πίστα αλλά έχασε πολλές θέσεις, με τις ελπίδες του για ένα καλό αποτέλεσμα να εκμηδενίζονται. Στο μεταξύ η βροχή δυνάμωνε και σιγά σιγά οι οδηγοί επέστρεφαν στα ενδιάμεσα.

 

 

Εκτός από την Ferrari, που είδε τους Hamilton και Leclerc να οδηγούν τον αγώνα. Αναμενόμενα όμως όχι για πολύ, με τον Norris που ήδη φορούσε ενδιάμεσα να τίθεται και πάλι επικεφαλής. Bortoletto και Lawson εγκατέλειψαν στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, με την Ferrari να τραβά στα pits τους οδηγούς της για τα ενδιάμεσα. Επιστρέφοντας στην πίστα στις τελευταίες θέσεις της 10άδας.

Με την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Leclerc πέρασε τον Hamilton, με τις δύο Ferrari να ακουμπούν, χωρίς όμως δυσάρεστες συνέπειες. Λίγο αργότερα, αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia πέρασαν τον Gasly, ανεβαίνοντας στις θέσεις οκτώ και εννιά.

Έχοντας μπροστά τους Hülkenberg, Stroll, Antonelli και Albon που είχαν ανέβει αρκετά ψηλά κάνοντας έναν μετρημένο και σταθερό αγώνα. O Piastri πέρασε τον Gasly, ανεβαίνοντας στη δέκατη θέση και ο Antonelli πέρασε τον Albon, ευρισκόμενος στην τέταρτη θέση, πίσω από τον Russell που ήταν τρίτος.

GP Αυστραλίας-Alex Albon

Στη μάχη της κορυφής, ο Verstappen έριξε την τελευταία του ζαριά, πιέζοντας τον Norris. Στον τελευταίο γύρο κόλλησε πίσω του, όμως ο Βρετανός οδηγός της McLaren έμεινε ψύχραιμος, ξεκινώντας με το δεξί τη σεζόν πανηγυρίζοντας την πέμπτη νίκη της καριέρας του σε έναν επεισοδιακό αγώνα.

Έτσι λοιπόν, για πρώτη φορά μετά το 2012 και το GP του Καναδά, ένας οδηγός της McLaren  βρίσκεται στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών. Υπάρχει όμως κι ένα πιο ενδιαφέρον στατιστικό. Για πρώτη φορά μετά από 63 συνεχόμενους αγώνες, ο Max Verstappen έπεσε από την κορυφή του πρωταθλήματος. Ένα σερί που ο Ολλανδός κρατούσε από το GP της Ισπανίας το 2022!

Ο Russell ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, με τον Albon να κερδίζει προσωρινά την τέταρτη θέση εξαιτίας της ποινής πέντε δευτερολέπτων που επιβλήθηκε στον Antonelli. Και λέμε προσωρινά μιας και λίγες ώρες μετά το τέλος του αγώνα, οι αγωνοδίκες πήραν πίσω την ποινή, με τον Antonelli να ανεβαίνει στην τέταρτη θέση (ιδανικό ντεμπούτο στην Formula 1) και τον Albon να υποχωρεί στην πέμπτη θέση.

Stroll, Hulkenberg, Leclerc, Piastri, Hamilton συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη 10άδα. Επόμενο ραντεβού στην Κίνα, το διάστημα 21-23 Μαρτίου.  
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube