Για κλείσιμο η VinFast; Πουλάει τα μοντέλα της στον CEO της
Μία ακόμα αποτυχημένη ηλεκτρική εταιρεία; Η βιετναμέζικη VinFast πουλούσε τα EV της σε εταιρείες του CEO της, για να παρουσιάσει κάποιες πωλήσεις.
Πολλοί ζήλεψαν την επιτυχία της Tesla, αλλά ελάχιστοι κατάφεραν να επιβιώσουν στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον των ηλεκτρικών μοντέλων. Τελευταίο θύμα φαίνεται ότι είναι η VinFast από το Βιετνάμ, αφού για να συντηρήσει υψηλά νούμερα ταξινομήσεων, πουλάει τα μοντέλα της σε εταιρείες του CEO της, Pham Nhat Vuong.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ολοκαίνουργια VinFast να στοιβάζονται σε χωράφια κι άλλους χώρους, περιμένοντας -επί ματαίω;- για αγοραστή. Ή απλώς θυσιάζονται για να ζήσει η εταιρεία.
Το 70% των παραδόσεων της VinFast πέρυσι ήταν σε άλλες εταιρείες που ανήκουν στον διευθύνοντα σύμβουλό της. Τώρα σαπίζουν παρατημένα σε εξωτερικούς χώρους
Η εταιρεία από το Βιετνάμ παρέδωσε λιγότερα από 35.000 οχήματα το 2023 ή για να είμαστε ακριβείς, το εργοστάσιό της λειτουργεί στο 12% της παραγωγικότητάς του. Και παρά το τόσο χαμηλό ποσοστό, το 70% των παραδόσεων απορροφήθηκαν από εταιρείες που ανήκουν στον διευθύνοντα σύμβουλο της VinFast Pham Nhat Vuong, αναφέρει το Reuters.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Βιετναμέζοι θα σπάσουν ταμεία με το VinFast VF 3, το μοντέλο των $20.000
Δεν προκαλεί έκπληξη που το περίπου 90% των συνολικών εσόδων από τις πωλήσεις της VinFast προέρχεται από αυτές τις εικονικές ταξινομήσεις. Παρά το τρικ, πριν περίπου δύο μήνες, είχαμε δημοσιεύσει ότι για κάθε μοντέλο που ταξινομήθηκε, η εταιρεία ζημιώθηκε $68.000 (€63.500).
Δεν είναι η μόνη που δυσκολεύεται αφόρητα στο καμίνι των EV. Μπορεί η Tesla να έχει ξεπεράσει σε αξία όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές και το Model Y να αποτελεί το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο του 2023, αλλά κι αυτή ανακοίνωσε 10% περικοπές του εργατικού δυναμικού. Όσοι όμως προσπάθησαν να την αντιγράψουν, αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες.
Η Apple αναγκάστηκε να τερματίσει την αυτοκινητιστική της διαδρομή μετά από 10 χρόνια προσπαθειών. Η Fisker βρίσκεται μεταξύ φθοράς κι αφθαρσίας, ενώ όλα δείχνουν ότι δεν θα αποφύγει τη χρεωκοπία.
17.000 Mustang Mach-E περίμεναν απούλητες στις κατά τόπους αντιπροσωπείες της Ford στις ΗΠΑ, ενώ η Rivian έχει χασούρα $33.000 για κάθε μοντέλο που πουλάει.
Τι να πει κι η Lucid που χάνει $338.000 για κάθε Lucid Air που πουλάει! Ακόμα κι η Xiaomi, που σόκαρε το παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα με το υπέροχο SU7, ζημιώνεται €8.700 για κάθε μοντέλο που πουλάει.