Formula 1: 24 Grand Prix στο καλαντάρι του ’23
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 παρουσίασε ημερολόγιο-«ρεκόρ» με τουλάχιστον 24 αγώνες, περιλαμβανομένων τριών στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι συμφωνίες που υπέγραψαν με την Concorde οι δέκα ομάδες της Formula 1 ορίζουν ότι το πρωτάθλημα δεν μπορεί να έχει περισσότερα από 25 αγωνιστικά Σαββατοκύριακα ανά σεζόν. Ένα σύνολο όμως μη διαχειρίσιμο σύμφωνα με τις ομάδες, που αντιμετωπίζουν ήδη δυσκολίες με 22 ή 23 Grand Prix, τόσο όσον αφορά τον υλικοτεχνικό όσο και τον ανθρώπινο δυναμικό.
Αλλά το δέλεαρ του κέρδους αποδείχτηκε πιο δυνατό για τη Liberty Media και τη FIA που δημοσίευσαν το επίσημο ημερολόγιο της Formula 1 για τη σεζόν 2023. Η τελευταία θα περιλαμβάνει λοιπόν 24 συναντήσεις, περιλαμβανομένων τριών σε αμερικανικό έδαφος με την προσθήκη του Las Vegas.
Η αμερικανική ήπειρος γίνεται έτσι σχεδόν ισάξια με την Ευρώπη, φιλοξενώντας αντίστοιχα όχι λιγότερα από έξι Grand Prix συμπεριλαμβανομένων τριών στις Ηνωμένες Πολιτείες με την προσθήκη του Las Vegas, εκτός από το Μαϊάμι και το Austin, στα οποία έρχονται να προστεθούν ο Καναδάς, το Μεξικό και η Βραζιλία.
Ωστόσο, η Γηραιά Ήπειρος παραμένει η πιο επισκέψιμη της Formula 1 με εννέα συναντήσεις, περιλαμβανομένου του Grand Prix του Βελγίου που δεν θα σηματοδοτεί πλέον την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών. Παραδοσιακά, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου – ή την πρώτη Σεπτεμβρίου – το Grand Prix του Spa μεταφέρθηκε για το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου και θα κλείσει έτσι το πρώτο μέρος της σεζόν.
Εάν το Las Vegas επιστρέψει στο ημερολόγιο της Formula 1 (με την επιφύλαξη της έγκρισης της πίστας από τη FIA), το ίδιο ισχύει για την Κίνα και το Κατάρ (που φιλοξένησαν ένα Grand Prix το 2020). Ωστόσο, η Νότια Αφρική δεν είναι ακόμη στη λίστα των χωρών υποδοχής. Περιμένουμε να ενσωματωθεί στο καλαντάρι για το 2024, εις βάρος του Βελγίου.
Η μεταφορά του Grand Prix του Βελγίου από τα τέλη Αυγούστου στα τέλη Ιουλίου μπορεί να ενθουσιάσει τους Βέλγους οπαδούς της Formula 1, αλλά τελικά όχι και όλον τον κόσμο. Καθώς δημιουργεί ένα ντόμινο αλλαγών με θύματα το 24ωρο Spa και τις 25 Ώρες του VW Fun Cup.
Ημερομηνία | Χώρα | Πόλη/τόπος | Πίστα |
5 Μαρτίου | Μπαχρέιν | Manama | Sakhir |
19 Μαρτίου | Σαουδική Αραβία | Jeddah | Corniche |
2 Απριλίου | Αυστραλία | Μελβούρνη | Albert Park |
16 Απριλίου | Κίνα | Shanghai | Shanghai |
30 Απριλίου | Αζερμπαϊτζάν | Baku | Baku |
7 Μαΐου | ΗΠΑ | Miami | Int. Autodrome |
21 Μαΐου | Σαν Μαρίνο | Imola | Enzo e Dino Ferrari |
28 Μαΐου | Μονακό | Monte Carlo | Monaco |
4 Ιουνίου | Ισπανία | Βαρκελώνη | Barcelona-Catalunya |
18 Ιουνίου | Καναδάς | Montreal | Gilles Villeneuve |
2 Ιουλίου | Αυστρία | Spielberg | Red Bull Ring |
9 Ιουλίου | Ηνωμένο Βασίλειο | Northamptonshire | Silverstone |
23 Ιουλίου | Ουγγαρία | Βουδαπέστη | Hungaroring |
30 Ιουλίου | Βέλγιο | Λιέγη | Spa-Francorchamps |
27 Αυγούστου | Ολλανδία | Zandvoort | Park Zandvoort |
3 Σεπτεμβρίου | Ιταλία | Monza | Monza |
17 Σεπτεμβρίου | Σιγκαπούρη | Σιγκαπούρη | Marina Bay |
24 Σεπτεμβρίου | Ιαπωνία | Suzuka | Suzuka |
8 Οκτωβρίου | Κατάρ | Losail | Losail |
22 Οκτωβρίου | ΗΠΑ | Austin | οf the Americas |
29 Οκτωβρίου | Μεξικό | Mexico City | Hermanos Rodríguez |
5 Νοεμβρίου | Βραζιλία | São Paulo | José Carlos Pace |
18 Νοεμβρίου | ΗΠΑ | Las Vegas | Las Vegas* |
26 Νοεμβρίου | Άμπου Ντάμπι | Yas Island | Yas Marina |
* Προς επικύρωση