Formula 1 2024, η παράσταση ξεκινά

Formula 1 2024, η παράσταση ξεκινά

Τα κόκκινα φώτα για τη σεζόν 2024 είναι έτοιμα να σβήσουν κι έτσι αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε ένα αφιέρωμα-οδηγό για το επικείμενο πρωτάθλημα της Formula 1, προκειμένου να βρισκόμαστε όλη στην ίδια… στροφή!

Formula 1 2024

Η σεζόν του 2024 είναι προ των πυλών, με την Formula 1 να ταξιδεύει στο Μπαχρέιν και στην πίστα του Sakhir το διάστημα 29 Φεβρουαρίου με 2 Μαρτίου για την έναρξη του πρωταθλήματος. Πριν όμως δούμε τι θα ακολουθήσει, ας θυμηθούμε τι προηγήθηκε στο περσινό πρωτάθλημα.

Αν η σεζόν 2023 είχε ονοματεπώνυμο, τότε σαφώς θα ήταν «Max Verstappen». Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull κυριολεκτικά σάρωσε τα πάντα, κατακτώντας το τρίτο πρωτάθλημα της καριέρας του με διαφορά 290 βαθμών από τον δεύτερο Sergio Perez. Ενδεικτικά, ο Verstappen είδε πρώτος την καρό σημαία 19 φορές σε σύνολο 22 αγώνων. Σε 21 αγώνες μάλιστα, ακούστηκε ο ύμνος του αυστριακού κατασκευαστή, προς τιμήν της Red Bull, με μόνη εξαίρεση τον αγώνα της Σιγκαπούρης, όπου επικράτησε ο Carlos Sainz jr.

Red Bull

O Verstappen μεταξύ άλλων κατέρριψε 18 (!) ολόκληρα ρεκόρ την περασμένη σεζόν, γεγονός που αποδεικνύει το… μονοδιάστατο του πράγματος, τουλάχιστον ως προς τον τίτλο. Κι αυτό διότι από τη δεύτερη μέχρι την έβδομη θέση οι οδηγοί είχαν διαφορά 85 βαθμών, ενώ η δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών ανάμεσα στις Mercedes-AMG και Scuderia Ferrari κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα με διαφορά μόλις τριών βαθμών.

Μπαίνοντας στο 2024
Για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, το γκριντ των οδηγών δεν θα έχει στο εφετινό πρωτάθλημα καμία αλλαγή. Αυτό σημαίνει πως οι 20 πιλότοι παρέμειναν στα γκαράζ τους, τουλάχιστον προσώρας. Τι έχει αλλάξει; Σε πρώτη η φάση ο αριθμός των αγώνων. Με την επαναφορά της Imola και (ευτυχώς) του Grand Prix της Κίνας έχουμε πλέον 24 αγώνες στο καλαντάρι, μέχρι την αυλαία του πρωταθλήματος που θα πέσει στις 8 Δεκεμβρίου στην πίστα του Άμπου Ντάμπι.

Τι έχει αλλάξει λοιπόν; Αν ψάχνετε να βρείτε την Alpha Tauri, μάλλον θα κουραστείτε να ψάχνετε. Κι αυτό διότι η ιταλική ομάδα υιοθέτησε το πιο περίεργο όνομα στην ιστορία της Formula1 Visa Cash App RB Formula One Team. Αυλαία έπεσε επίσης και για την Alfa Romeo, καθώς η ιταλική ομάδα αποχώρησε, με την Kick Sauber να καλύπτει το κενό της.

Red Bull

Αλλαγές υπάρχουν και στο πρόγραμμα. Ο αγώνας του Baku μετατέθηκε για τον Σεπτέμβριο, έναντι του Απριλίου, με τον αγώνα της Ιαπωνίας να ακολουθεί την ακριβώς αντίθετη διαδρομή, καθώς αντί τον Σεπτέμβριο θα διεξαχθεί τον Απρίλιο. Η αλλαγές έγιναν επί τούτου, καθώς η FIA θέλει να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα των μετακινήσεών της. Και ακολουθεί μία πιο «ορθολογική» σειρά στα ταξίδια των ομάδων, παραμένοντας σε κοντινές γεωγραφικές περιοχές για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα. Στα αξιοσημείωτα επίσης και το γεγονός πως οι δύο πρώτοι αγώνες της σεζόν, σε Μπαχρέιν και Άμπου Ντάμπι θα διεξαχθούν Σάββατο λόγω της γιορτής του Ραμαζανίου.

Με το βλέμμα στο μέλλον
Για το τέλος, αφήσαμε τις πιο σημαντικές και ενδιαφέρουσες ειδήσεις που έχουν προκύψει μέχρι στιγμής στην off-season. Και οι οποίες αφορούν περισσότερο τις σεζόν που θα ακολουθήσουν, παρά την εφετινή. Πρώτη και καλύτερη, η μεταγραφή στο τέλος του πρωταθλήματος 2023 του Lewis Hamilton στη Scuderia Ferrari. Που σήμανε τη σπουδαιότερη μετακίνηση των τελευταίων ετών στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Βρετανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα αφήσει τη Mercedes-AMG στην οποία αγωνίζεται από το 2013, για το Maranello. Και από το 2025 θα προσπαθήσει να προσθέσει ένα ακόμα λαμπερό παράσημο στη σπουδαία καριέρα του Να επαναφέρει τη Ferrari στα μονοπάτια των επιτυχιών.

Ferrari Hamilton

Εν συνεχεία, είχαμε το προσωρινό φρένο της Formula 1 στην Andretti. Και λέμε προσωρινό, διότι η πόρτα για το 2028 είναι ορθάνοιχτη. Επί του παρόντος, η διοργανώτρια αρχή, παρά την έγκριση της FIA έκρινε πως η είσοδος ενδέκατης ομάδας δεν θα βοηθούσε πραγματικά το σπορ. Οι επιτελείς της Formula 1 δεν θεωρούσαν πως η Andretti θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ανταγωνιστικό συμμετέχοντα. Τουλάχιστον μέχρι να προμηθεύεται κινητήρες από την General Motors, μέσω της Cadillac, το 2028.

Το σίγουρο είναι πως το 2024 αναμένεται να αποτελέσει μία σεζόν-προάγγελο ενόψει της σεζόν 2025 και πολύ περισσότερο του 2026, όταν και θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς των μονοθεσίων. Ήδη η Ferrari ζεσταίνει τις μηχανές της, ενώ με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η απάντηση των Red Bull και της Mercedes-AMG. 

Μέχρι τότε δέστε της ζώνες σας και απολαύστε το μοναδικό θέαμα που θα προσφέρουν οι 20 καλύτεροι οδηγοί του κόσμου, με την ελπίδα να έχουμε μία όμορφη, γεμάτη προσπεράσματα, μα πάνω από όλα ασφαλή σεζόν!
 


Oracle Red Bull Racing

Red Bull

To 2023 δεν ήταν μόνο οι πιο επιτυχημένη χρονιά για τη Red Bull, αλλά η πιο επιτυχημένη χρονιά για οποιαδήποτε ομάδα από καταβολής της Formula 1, το 1950. Νίκησε σε 21 από τους 22 αγώνες, συγκέντρωσε 860 βαθμούς και τερμάτισε στο +459 (!) από τη δεύτερη Mercedes-AMG. Είναι χαρακτηριστικό πως η δεύτερη Mercedes-AMG και η τρίτη Scuderia Ferrari μάζεψαν και οι δύο μαζί 815 βαθμούς. Η αλήθεια είναι πως η διαφορά μοιάζει χαώδης και είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλυφθεί πριν από την αλλαγή των κανονισμών, το 2026. Οι δοκιμές εξέλιξης άλλωστε έδειξαν πως η Red Bull έχει και πάλι το πλεονέκτημα, ειδικά σε διαδοχικούς γύρους. Η αυστριακή ομάδα πιθανότατα ανησυχεί περισσότερο για τα εσωτερικά της ζητήματα, με τη θέση του Sergio Perez να είναι εξαιρετικά επισφαλής. Για τον Max Verstappen ούτε λόγος.


Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Mercedes-AMG

Στο κατώφλι της σεζόν 2024, ήρθε η απόλυτη ψυχρολουσία -για την επόμενη όμως χρονιά. O Lewis Hamilton αφήνει το Brackley για το Maranello και ένα τεράστιο κενό στο κόκπιτ της Mercedes-AMG. Δεδομένου ότι το 2023 η Red Bull ήταν από άλλο πλανήτη, η Mercedes-AMG κατόρθωσε να πάρει τη δεύτερη θέση των κατασκευαστών, υπερέχοντας μόλις τριών βαθμών της Scuderia Ferrari. Στόχος για το 2024; Να έχει ένα όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, προκειμένου να μπορέσουν οι Lewis Hamilton και George Russel να επιστέψουν σε τροχιά νικών. To 3ήμερο δοκιμών στο Bahrain έδειξε πως οι Γερμανοί βρίσκονται σε καλό δρόμο, βελτιώνοντας τις αστάθειες του πίσω μέρους που απασχόλησαν τους πιλότους της στο σύνολο της περασμένης σεζόν.


Scuderia Ferrari

Scuderia Ferrari

Σε πελάγη ευτυχίας πλέει το Maranello και οι Tifosi, ύστερα από την ανακοίνωση της συμφωνίας με τον Lewis Hamilton για το 2025, αλλά και της ανανέωσης της συνεργασίας με τον Charles Leclerc. Αναφορικά με τη σεζόν 2023, μία από ίδια. Μερικές εκλάμψεις, ούσα η μοναδική ομάδα που νίκησε αγώνα πλην της Red Bull και πολλές αυτοκαταστροφικές στρατηγικές, που εν πολλοίς της στέρησαν τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. Το 2024, το Maranello στοχεύει σε περισσότερες νίκες, έτσι ώστε να προλειάνει το έδαφος για το 2025 και πολύ περισσότερο για το 2026. Ερωτηματικό αποτελεί η διαχείριση του Carlos Sainz jr, ο οποίος γνωρίζει από τώρα πως την επόμενη σεζόν θα αποτελέσει παρελθόν. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως η Ferrari συνολικά μοιάζει πιο βελτιωμένη σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες του grid, έχοντας το προβάδισμα όσον αφορά την δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.


McLaren Formula 1 Team

McLaren Mercedes

Αναμφίβολα η πιο ευχάριστη έκπληξη της σεζόν. Η ιστορική βρετανική ομάδα έκανε μία πολύ καλή χρονιά (ειδικά από την Αυστρία και μετά) φτάνοντας στην τέταρτη θέση των κατα-σκευαστών με εφτά παρουσίες στο βάθρο. Μάλιστα ο Lando Noris -που υπέγραψε νέο συμβόλαιο- τερμάτισε στην έκτη θέση με 205 βαθμούς, πάνω από τους Carlos Sainz jr και George Russell και μόλις ένα βαθμό πίσω από τον πέμπτο Charles Leclerc και τον τέταρτο Fernando Alonso. Πολύ καλή rookie σεζόν και για τον Oscar Piastri, μαζεύοντας 97 βαθμούς. Στόχος για το 2024, να συνεχίσει ακριβώς από εκεί που σταμάτησε το 2023. Μοιάζει πάντως να ξεκινάει ένα σκαλί πιο πίσω σε σχέση με τις Scuderia Ferrari και Mercedes-AMG, κυρίως λόγου της προόδου που έδειξαν οι δύο τελευταίες.



Aston Martin Aramco F1 Team

Aston Martin

Η χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, μιας και ο αειθαλής Fernando Alonso έφερνε το ένα βάθρο ύστερα από το άλλο, γεμίζοντας αισιοδοξία τους ανθρώπους της ομάδας. Μάλιστα, ο Ισπανός πιλότος τερμάτισε στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος, αν και είχε το πέμπτο καλύτερο μονοθέσιο. Αν ο ομόσταβλός του, Lance Stroll είχε βοηθήσει περισσότερο (περιορίστηκε στην δέκατη θέση έχοντας 132 βαθμούς λιγότερους από τον Alonso), είναι δεδομένο πως η Aston Martin θα είχε ξεπεράσει τη McLaren. Σε κάθε περίπτωση όμως, η χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο, μιας και η ομάδα από την έβδομη θέση και τους 55 βαθμούς του 2022 ανέβηκε στην πέμπτη με 280. Το 2024 μοιάζει να είναι ένα βήμα πίσω από τη βρετανική ομάδα, με το μεγάλο ζητούμενο να είναι η διάρκεια και η σταθερότητα.


BWT Alpine F1 Team

Alpine

Θα λέγαμε πως ήταν ίσως η μεγαλύτερη απογοήτευση της χρονιάς. Η γαλλική ομάδα ξεκίνησε τη σεζόν με στόχους και ένα δίδυμο ταλαντούχων Γάλλων πιλότων. Εντούτοις, περιορίστηκε στην έκτη θέση της βαθμολογίας, συγκεντρώνοντας μόλις 120 βαθμούς, τη στιγμή που το 2022 ήταν τέταρτη με 173 πόντους. Στην κατάταξη των οδηγών ο Pierre Gasly τερμάτισε εντέκατος με 62 βαθμούς, για να τον ακολουθήσει ο Esteban Ocon στην δωδέκατη θέση με 58. Αν κρίνουμε από τις δοκιμές του Bahrain έχει πολύ δρόμο μπροστά της, καθώς μαζί με την ουραγό Haas ήταν οι ομάδες με την μικρότερη πρόοδο.


Williams Racing

Williams

Σημαντικό άλμα για τη Williams, μιας και από την τελευταία θέση και τους οχτώ βαθμούς κέρδισε 28 την περασμένη σεζόν, 27 εκ των οποίων προήλθαν από τον Alex Albon στην επιστροφή του στη Formula 1. Όσον αφορά τον πρωτοεμφανιζόμενο Logan Sargeant, μπορεί να κατάφερε να κερδίσει τον μοναδικό του βαθμό εμπρός στους συμπατριώτες του, στο Grand Prix του Austin, έδειξε όμως πως χρειάζεται ακόμα αρκετή δουλειά. Στόχος της ομάδας για το 2024 είναι να συνεχιστεί η βελτίωση που έδειξε σε μεγάλα διαστήματα της σεζόν 2023, να αποκτήσει καλύτερο αγωνιστικό ρυθμό και να καταφέρει να ξεπεράσει εκ νέου τις Visa Cash App RB Formula One Team (πρώην Alpha Tauri), Kick Sauber και Haas. 

Visa Cash App RB Formula One Team

Visa Cash App RB F1

Πριν μιλήσουμε για το αγωνιστικό κομμάτι, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως η νέα ονομασία της Alpha Tauri είναι μία από τις πλέον περίεργες (το αν είναι επιτυχημένη ή όχι μπορείτε να το κρίνετε εσείς) επωνυμίες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στα του πρωταθλήματος, τερμάτισε στην ίδια θέση με πέρυσι (όγδοη), έχοντας παρόμοια βαθμολογική συγκομιδή (-7 βαθμούς το 2023). Έχοντας στο δυναμικό της τον έμπειρο Daniel Ricciardo και τον ανερχόμενο μα άπειρο με ό,τι αυτό συνεπάγεται Yuki Tsunoda φιλοδοξεί πως το 2024 θα μπορέσει να ξεπεράσει την Williams. Ήταν μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις των δοκιμών, δείχνοντας πως μπορεί να αποτελέσει έναν υπολογίσιμο αντίπαλο για τις ομάδες του midfield.


Stake F1 Team Kick Sauber

Sauber

Πρόκειται για τη φυσική συνέχεια της Alfa Romeo, η οποία αποχώρησε στο τέλος της περασμένης σεζόν. Μπορεί η Sauber να θεωρείται «καινούργια» ομάδα, ωστόσο θα έχει τους ίδιους οδηγούς (Valtteri Bottas και Zhou Guanyu) αλλά και τα ίδια κινητήρια σύνολα με την Ιταλίδα προκάτοχό της. Μοιραία έχει «κληρονομήσει» και τους στόχους της Alfa Romeo. Τουτέστιν, να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις του γκριντ, στοχεύοντας να βάλει από κάτω της όσες περισσότερες εκ των Haas, Visa Cash App RB Formula One Team και Williams μπορεί.



MoneyGram Haas F1 Team

Haas

Με διαφορά η χειρότερη ομάδα του γκριντ. Είναι ενδεικτικό πως τερμάτισε στην τελευταία θέση, μαζεύοντας μόλις 12 πόντους σε 22 αγώνες, παρά το γεγονός ότι διέθετε ένα αξιοπρεπέστατο αγωνιστικό δίδυμο. To μάρμαρο για την κακή χρονιά πλήρωσε ο Guenther Steiner, που βρισκόταν στη θέση του επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος από το 2016, όταν και η αμερικανική ομάδα έκανε το ντεμπούτο της στη Formula 1. Την θέση του ανέλαβε ο Ιάπωνας Αyao Komatsu, ο οποίος μαζί με τους Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg θα προσπαθήσουν να ξεκολλήσουν της Haas από την τελευταία θέση.


Για το τέλος, αφήσαμε το πρόγραμμα του πρωταθλήματος, με την αυλαία να ανοίγει το Σάββατο, 2 Μαρτίου στο Bahrain. Υπενθυμίζουμε πως οι αγώνες θα μεταδίδονται live στο ANT1+ και σε ετεροχρονισμένη μετάδοση στην ελεύθερη τηλεόραση του ANT1.

•    29 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου: Μπαχρέιν
•    7-9 Μαρτίου: Σαουδική Αραβία
•    22-24 Μαρτίου: Αυστραλία
•    5-7 Απριλίου: Ιαπωνία
•    19-21 Απριλίου: Κίνα
•    3-5 Μαΐου: Μαϊάμι
•    17-19 Μαΐου: Ιταλία (Ίμολα)
•    24-26 Μαΐου: Μονακό
•    7-9 Ιουνίου: Καναδάς
•    21-23 Ιουνίου: Ισπανία
•    28-30 Ιουνίου: Αυστρία
•    5-7 Ιουλίου: Ηνωμένο Βασίλειο
•    19-21 Ιουλίου: Ουγγαρία
•    26-28 Ιουλίου: Βέλγιο
•    23-25 Αυγούστου: Ολλανδία
•    30 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου: Ιταλία (Μόντσα)
•    13-15 Σεπτεμβρίου: Αζερμπαϊτζάν
•    20-22 Σεπτεμβρίου: Σιγκαπούρη
•    18-20 Οκτωβρίου: ΗΠΑ (Όστιν)
•    25-27 Οκτωβρίου: Μεξικό
•    1-3 Νοεμβρίου: Βραζιλία
•    21-23 Νοεμβρίου: ΗΠΑ (Λας Βέγκας)
•    29 Νοεμβρίου – 1 Δεκεμβρίου: Κατάρ
•    6-8 Δεκεμβρίου: Άμπου Ντάμπι

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube