Το Ford Fiesta θα επιστρέψει τα επόμενα χρόνια ως ηλεκτρικό

Το Ford Fiesta θα επιστρέψει τα επόμενα χρόνια ως ηλεκτρικό

Μια νέα πλατφόρμα αναμένεται να φιλοξενήσει το μελλοντικό Ford Fiesta, αλλά και πολλά ακόμα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα.

Ford Fiesta

Μια νέα γκάμα μικρότερων και πιο προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, μεταξύ των οποίων και το νέο Ford Fiesta, θα προκύψει από μια επερχόμενη ηλεκτρική πλατφόρμα. 

Η νέα αρχιτεκτονική, στην εξέλιξη της οποίας βρίσκεται ένας πρώην μηχανικός της Tesla, θα υποστηρίξει πληθώρα κόμπακτ μοντέλων. Όπως το νέο Ford Fiesta, το επόμενο Focus κι ο αντικαταστάτης του Puma, καθώς η εταιρεία θέλει να έχει παρουσία και σε μικρότερες κατηγορίες. Προσφέροντας προσιτά μοντέλα κάτω από τα νέα SUV ExplorerCapri και Mustang Mach-E.

Το νέο Ford Fiesta – ή έστω ο πνευματικός του διάδοχος – αναμένεται τα επόμενα χρόνια και θα μπαίνει στην πρίζα

Ford Fiesta

«Επικεντρωνόμαστε στην κερδοφορία», δήλωσε ο Marin Gjaja, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής του τμήματος Model E της Ford. «Αν δείτε την γκάμα μας παγκοσμίως, δεν εκπροσωπούμαστε στην προσιτή κατηγορία. Το κλειδί είναι να γίνουμε προσιτοί, διαφοροποιημένοι και κερδοφόροι».

«Το ερώτημα είναι πώς γίνεσαι ανταγωνιστικός απέναντι σε μοντέλα από την Κίνα, που πρωτοστατεί στα οικονομικά οχήματα; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι εάν θέλουμε να γίνουμε μια πραγματικά μαζική μάρκα, θέλουμε οι άνθρωποι να αγοράζουν μοντέλα όπως το Explorer, αλλά η γκάμα μας θα πρέπει να ξεκινά πιο χαμηλά».

Ford Fiesta

«Το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα – η οποία θα λανσαριστεί αρχικά στις ΗΠΑ – θα φτάσει στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027», δήλωσε ο Gjaja. Η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί και για τον αντικαταστάτη του Puma. Αναμένεται βέβαια ένα ηλεκτρικό Puma εντός της χρονιάς, αλλά τώρα αναφερόμαστε στην επόμενη γενιά του δημοφιλούς crossover. 

Η προοπτική άλλων μοντέλων είναι θεωρητική αυτή τη στιγμή, αλλά τα σχόλια του Gjaja σχετικά με την προσιτή τιμή φέρνουν ελπίδα καθώς και προσδοκίες ότι το Puma δεν θα είναι το μοναδικό ηλεκτρικό Ford κάτω από τον Explorer. Και κάπου εδώ ονειρευόμαστε ένα Ford Fiesta EV. «Η αίσθησή μας είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα γίνουν πιο μικρά με την πάροδο του χρόνου», προέβλεψε.

Ford Fiesta

«Εκεί θα υπάρξει μεγαλύτερη αποδοχή από το αγοραστικό κοινό, γιατί αυτή η ομάδα καταναλωτών είναι πιο ευαίσθητη στο κόστος του καυσίμου. Όσο πιο προσιτό είναι το όχημα, τόσο περισσότερο ο οδηγός επικεντρώνεται στο κόστος».

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα Ford του μέλλοντος θα είναι βαρετά. Τα μοντέλα που θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα δεν θα έχουν συμβατικό σχήμα και μέγεθος και θα «διαφοροποιούνται» στις κατηγορίες τους.

Ford Fiesta

Και σίγουρα θα είναι πραγματικά ευφυή. «Επικεφαλής της ομάδας εξέλιξης είναι ο Alan Clarke. Ήταν στην Tesla για πολλά χρόνια κι ήρθε στη Ford πριν από μερικά χρόνια. Τώρα προσπαθεί να κατασκευάσει την πιο αποτελεσματική πλατφόρμα από οποιοδήποτε άλλο EV στον πλανήτη». Περίπου 300 άτομα απασχολούνται στο έργο και τα βιογραφικά τους αποκαλύπτουν ότι έχουν εργαστεί σε νευραλγικές εταιρείες του χώρου. Την Tesla, τη Rivian και την Apple, ενώ υπάρχουν ακόμη κι αεροδυναμιστές από τη Formula 1.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Ford τα μαζεύει για το «μόνο EV στην Ευρώπη» το 2030

Ο Gjaja δήλωσε ότι η νέα πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP, οι οποίες γίνονται κυρίαρχη δύναμη στα EV. «Είναι μια πολύ πιο προσιτή τεχνολογία κι είναι επίσης πολύ ανθεκτική», πρόσθεσε. «Αν εξοικονομούμε $20-30 ανά kWh, μιλάμε για μεγάλο ποσό ανά αυτοκίνητο. Συν ότι πρόκειται για ουσιαστικά άφθαρτες μπαταρίες. Αρχικά πιστεύαμε ότι η χημεία τους δεν θα είχε τόσο καλή απόδοση σε κρύα κλίματα, αλλά όλα τα αποτελέσματά μας έδειξαν ότι αποδίδει εξίσου καλά».

Ford Fiesta

Η Ford του μέλλοντος θα έχει διαφορετική στόχευση. «Νομίζω ότι μέχρι τώρα μας έβλεπαν ως μια φθηνή κι αξιόπιστη εναλλακτική με άριστα οδηγικά χαρακτηριστικά – μια θέση κάτω από τις πιο premium μάρκες. Τώρα θα εισάγουμε προϊόντα που θα είναι περισσότερο premium. Το Puma ήταν το πρώτο μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, όπου ένιωθες ότι είχες μια εκτέλεση που θα μπορούσε πραγματικά να πουληθεί ακριβότερα. Και το έκανε! Η ελπίδα μας είναι ότι το νέο Explorer θα το επαναλάβει».

Η Anna Lena Strigel, διευθύντρια πωλήσεων και διαχείρισης επωνυμίας της Ford Model E στην Ευρώπη, δήλωσε ότι «οι αντιπρόσωποί μας έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά μεταφέροντας πολλούς πελάτες του Ford Fiesta στo Puma».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube