Ferrari 250GT California Spyder 1958-1962: Αρρενωπή ομορφιά

Ferrari 250GT California Spyder 1958-1962: Αρρενωπή ομορφιά

Η California, που συνδύαζε την ισχύ αγωνιστικού αυτοκινήτου με ένδυμα υψηλής ραπτικής, παραμένει μια από τις πιο μαγευτικές (και ακριβές) Ferrari.

Μοντέλο-σύμβολο της μοντέλων Μεγάλου Τουρισμού, η Ferrari 250GT ενέδωσε το 1957 στη μόδα των καμπριολέ. Με λανσάρισμα στο Σαλόνι του Παρισιού, η κάμπριο αυτή Ferrari είναι ταυτόχρονα μια από τις πιο όμορφες δημιουργίες του Pinifarina, χάρη σε μια σιλουέτα που διακρίνεται τόσο για την ομοιογένεια όσο και για την ξεχωριστή παρουσία της. Ωστόσο, η κομψότητά της κρίθηκε κάπως τρυφηλή από την πιο σπορτίβ πελατεία, κρίση που επιβεβαιώθηκε και από τη σεμνότητα των επιδόσεών της. 

Ο Luigi Chinetti, ο αρχιτέκτονας της πρώτης επιτυχίας για το Maranello στις 24 Ώρες του Le Mans το 1949 και εισαγωγέας της εταιρείας στις ΗΠΑ, ευχόταν να μπορούσε να διαθέσει στο Αμερικανικούς θαυμαστές της φίρμας ένα πιο ρωμαλέο καμπριολέ. Έτσι, πρότεινε την παραγωγή ενός πιο σπέσιαλ μοντέλου πάνω στη βάση της αγωνιστικής μπερλινέτας 250GT, ικανού να ανταποκριθεί στην πρόκληση των αμερικανικών ρόουντστερ με τις εκατοντάδες άλογα.

Ferrari 250GT Spyder California 1958-1962
Ισχυρή και πολύ γρήγορη, η California ήταν επίσης ένας τρομερός ταξιδευτής, συναρπαστικός και ακριβής στο δρόμο.


Με τη σύμφωνη γνώμη του Enzo Ferrari, το πρότζεκτ μπήκε σε εφαρμογή το καλοκαίρι του 1957. Και γρήγορα βαφτίστηκε «California», κάνοντας έτσι ακόμα πιο ισχυρή τη δήλωσή της να κατακτήσει τη Δύση. Κτισμένη πάνω στην ιδιαίτερα άκαμπτη πλατφόρμα της 250GT και μπορώντας να κάνει (προαιρετική) χρήση του 12κύλινδρου μοτέρ με τα 280 άλογα της Testa Rossa, η Spyder δεν έκρυβε τις αθλητικές φιλοδοξίες της -240 άλογα ήταν η στάνταρ έκδοση. 

Υπό αυτό το πρίσμα, το κυνήγι των παραπανίσιων κιλών φιγουράριζε στην ημερήσια διάταξη των εργασιών του πρότζεκτ. Οπότε θυσία στο βωμό της ελάφρυνσης έπεσε ό,τι κρίθηκε περιττό. Η California θα έπρεπε να αρκεστεί σε λιγότερο πολυτελές φινίρισμα και σε λιγότερο γενναιόδωρο εξοπλισμό από την καμπριολέ.

Ferrari 250GT Spyder California 1958-1962
Η γενική εικόνα, οι γενναιόδωροι θόλοι και οι καμπύλες των πίσω φτερών υπογράμμιζαν την αισθησιακή επιθετικότητα της Spyder California.


Με καροσερί ερμηνευμένη από τον Sergio Scaglietti, η γραμμή της California πατούσε πάνω σε αυτήν της 250GT Berlinetta που επίσης έφτιαχνε η Carrozzeria Scaglietti βασισμένη σε σχέδιο Pinin Farina. Από την οποία όμως ξεχώριζε από την ελαφρά ανασχεδιασμένη μουσούδα που ενσωμάτωνε μια φαρδιά γρίλια και από ένα όμορφο κυματισμό που φούσκωνε πίσω από τις πόρτες στο επίπεδο των θυρών. Και φυσικά από την απουσία οροφής.

Με τους μυώδεις θόλους, το ιδιαίτερα κεκλιμένο παρμπρίζ και τα πίσω φτερά που έπαιρναν μπόι, απογείωνε την ισχυρή αίσθηση της δύναμης, συνδυασμένη με ακαταμάχητο αισθησιασμό.

Ferrari 250GT Spyder California 1958-1962
Απογυμνωμένη στο πλαίσιο της δίαιτας, η καμπίνα άφηνε το ταμπλό να δίνει τον «αγωνιστικό» τόνο με ένα μεγάλο ξύλινο τιμόνι με τρεις ακτίνες και μια πυροβολαρχία από μεγάλα και μικρά καντράν.


Υπέροχη σε φιγούρα, η California ήταν επίσης ένα από τα πιο δυνατά σε επιδόσεις GT της εποχής, χάρη στον αξιοπρόσεκτα πλεονεκτικό λόγο ισχύς/απόδοση. Στην αυγή του 1960, η California passo lungo (μεταξόνιο 2,6 m), υιοθέτησε 20 πόντους πιο κοντό μεταξόνιο (passo corto), όπως του αυτοκινήτου που βλέπετε στις φωτογραφίες. Μια αλλαγή που αγρίεψε ακόμη περισσότερο τη σιλουέτα της, αλλά ταυτόχρονα μαζί με τα δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς, ανέβασε ακόμη περισσότερο τις οδικές δεξιότητές της. Τα τελευταία κομμάτια της σειράς φόρεσαν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.

Συναρπαστική από το φανταστικό ανέβασμα των στροφών του κινητήρα της, απαιτητική στα χειριστήρια με τις αγωνιστικές καταβολές και αδηφάγος καθώς χρειαζόταν 25 lt/100 km, η California συμβόλιζε μια αδήριτη μοναδικότητα. Φτιαγμένη στο χέρι και -φυσικά- κατόπιν παραγγελίας, κατασκευάστηκε μόλις σε μια 100στή κομμάτια.

Ferrari 250GT Spyder California 1958-1962
Το 3λιτρο 12κύλινδρο μοτέρ του Gioacchino Colombo με τρία διπλά Weber 36 DCZ/3 στη στάνταρ έκδοση έβγαζε 240 άλογα, ενώ με Weber 36 DCL και ρύθμιση Testa Rossa ανέβαινε στα 280. Και στις δύο περιπτώσεις συνδυαζόταν με 4άρι σασμάν. 


Και όπως καταλαβαίνετε, η συλλεκτική αξία της, τόσο στην ουσία όσο και σε εκείνη τη ανθρώπινη μονάδα που ονομάζεται «χρήμα», φέρνει ίλιγγο. Έτσι μια California με μακρύ μεταξόνιο σε κατάσταση «Concours» στοιχίζει €9,8 εκατ. και ακόμη και σε κατάσταση «Fair» -αν υπάρχουν τέτοιες- στοιχίζει €7,9 εκατ. 

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η τιμή του αυτοκινήτου έχει κάνει μια ισχυρή διόρθωση από πέρυσι τέτοια εποχή που για ένα Concours έπρεπε να πληρώσεις €14,2 εκατ.! Και ακόμη μια σημείωση. Υπάρχουν λιγοστά κομμάτια με αλουμινένια καροσερί (εννέα όλα κι όλα) που η τιμή τους ανάλογα με την κατάσταση κυμαίνεται από €15,3 μέχρι €20,4 εκατ. 

Ferrari 250GT Spyder California 1958-1962
Αυτοκίνητο ράτσας, στην πραγματικότητα η 250GT Spyder California ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, πολυτελώς και υπέροχα ντυμένο από τον Sergio Scaglietti.


Οι Spyder California passo corto, δηλαδή αυτές με το κοντό μεταξόνιο, είναι ακριβότερες με τιμή από €9,1 μέχρι €11,2 εκατ. για τα Concours κομμάτια. Όσο για τις «αλουμινένιες» passo corto ξεκινούν από τα €16,6 εκατ. και απογειώνονται στα €21,9 εκατ. στα αυτοκίνητα που είναι έτοιμα για διεθνή Concours d’Élegance.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 250GT Lusso 1962-1964
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 500 Superfast 1964-1966
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 275 GTB 1964-1968
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 330 GT 2+2 1964-1967
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 365 California Spider 1966-1967
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 365 GTB/4 1968-73

H 250GT California 280 PS passo corto με μια ματιά
Κινητήρας 12 κύλινδροι σε V
Χωρητικότητα 2.953 cc
Τροφοδοσία Τρία διπλά καρμπιρατέρ Weber 36 DCL
Ισχύς 280 PS/7.000 rpm
Ροπή 275 Nm/5.500 rpm
Διαστάσεις 4,41 x 1,69 x 1,26 m
Ρεζερβουάρ 90 lt
Βάρος 1.200 kg
Λάστιχα 185-15
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
0-400 m 14,3” @ 162 km/h
0-1.000 m 25,9” @ 202 km/h
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Παραγωγή 106 αυτοκίνητα, εκ των οποίων εννέα με αλουμινένιο αμάξωμα (1958-1962)
Τιμή σήμερα Από €7,9 έως €21,9 εκατ. (αναλόγως έκδοσης και κατάστασης) 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube