Ευρωπαϊκό Kοινοβούλιο, σταθμοί φόρτισης κάθε 60 km
Λίγους μήνες ύστερα από την παρουσίασή του από την Επιτροπή Μεταφορών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το κείμενο για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης για την ΕΕ μόλις εγκρίθηκε από τους ευρωβουλευτές.
Είναι πλέον επίσημο: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μόλις ψήφισε υπέρ των νέων κανόνων για τη βελτίωση της υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Η πρόταση για εγκατάσταση τερματικών σταθμών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε 60 χιλιόμετρα επικυρώθηκε με 514 ψήφους υπέρ, 52 ψήφους κατά και 74 αποχές.
Ο νέοι κανόνες αποτελούν μέρος του πακέτου «Fit for 55 in 2030», το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990. Μέχρι το 2028, οι χώρες-μέλη της ΕΕ θα πρέπει να διαθέτουν σταθμούς φόρτισης με ελάχιστη ισχύ 400 kW τουλάχιστον κάθε 60 km, κατά μήκος των κύριων οδικών αξόνων.
Το κείμενο που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα καταστήσει δυνατή την κάλυψη ολόκληρης της Γηραιάς Ηπείρου για χρήση από ιδιώτες και επαγγελματίες
Η τιμή στα πρατήρια φόρτισης πρέπει επίσης να εμφανίζεται σε kWh, όπως συμβαίνει με τη βενζίνη ή το ντίζελ. Για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, σταθμοί φόρτισης θα εγκαθίστανται κάθε 120 km, με ισχύ από 1.400 kW έως 2.800 kW. Σύμφωνα με τους κανόνες που έχουν εγκριθεί, οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει επίσης να διασφαλίζουν την εγκατάσταση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου τουλάχιστον κάθε 200 km.
Οι ευρωβουλευτές κατέληξαν ότι η Επιτροπή δημιούργησε μια «ευρωπαϊκή βάση δεδομένων» για τα εναλλακτικά καύσιμα (υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια) έως το 2027. Στόχος είναι να παρέχει στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αναμονή ή τις τιμές στους διάφορους σταθμούς.
Η μεγάλη πλειοψηφία υπέρ αυτού του κειμένου δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι οι ευρωβουλευτές στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμμετείχαν στη σύνταξή του. Μόλις το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δώσει επίσης τη συγκατάθεσή του, ο κανονισμός για τις υποδομές θα τεθεί σε ισχύ έξι μήνες ύστερα από το τέλος της νομοθετικής διαδικασίας.
Ο Petar Vitanov, εισηγητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, είπε ότι «αυτοί οι νέοι κανόνες θα κάνουν τους σταθμούς φόρτισης εξίσου κοινούς με τα παραδοσιακά πρατήρια καυσίμων». Πρέπει επίσης να απλοποιηθεί η χρήση τους. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν σύντομα να πληρώνουν απλώς με τραπεζική κάρτα ή με ανέπαφη πληρωμή, χωρίς συγκεκριμένη συνδρομή.
Ήταν καιρός, η Ευρωπαϊκή Ένωση να βάλει επιτέλους τα μέσα για να εξοπλιστεί με μια υποδομή σταθμών φόρτισης αντάξια του ονόματός της. Αυτό είναι ένα κομβικό σημείο για τον διεύρυνση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη: Σήμερα, το 60% της υποδομής φόρτισης συγκεντρώνεται στην Ολλανδία, στη Γαλλία και στη Γερμανία.
Αυτό το κείμενο που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει επομένως να καταστήσει δυνατή την κάλυψη ολόκληρης της Γηραιάς Ηπείρου για χρήση από ιδιώτες και επαγγελματίες. Πράγματι, ένα τέτοιας έκτασης δίκτυο θα είναι πολύ χρήσιμο για να επιτρέψει στους εμπορευματικούς μεταφορείς, που είναι και οι διανύοντες τα περισσότερα χιλιόμετρα, να μεταβούν σε ηλεκτρικά μέσα μεταφοράς.