Επιβατικό αεροπλάνο πέταξε για πρώτη φορά με κυψέλες καυσίμου
Η αμερικανική ZeroAvia ελπίζει ότι εντός του έτους θα είναι έτοιμος ένας κινητήρας υδρογόνου για αεροσκάφη έως 19 θέσεων.
Οι αερομεταφορές αντιστοιχούν σήμερα στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα και η αεροναυπηγική βιομηχανία δέχεται πιέσεις για μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Στο πλαίσιο αυτό γίνονται διάφορες προσπάθειες παγκοσμίως με σημαντικότερη αυτή της χρήσης υδρογόνου.
Φαίνεται πως αυτή η λύση έρχεται λίγο πιο κοντά μετά την επιτυχή δοκιμαστική πτήση ενός τροποποιημένου Dornier 228 με κυψέλες καυσίμου. Το αεροπλάνο των 19 θέσεων είναι το μεγαλύτερο που έχει πετάξει ως σήμερα με υδρογόνο, ανακοίνωσε η αμερικανική ZeroAvia που ανέπτυξε την τεχνολογία.
Ο κινητήρας στο δεξί φτερό λειτουργούσε με ηλεκτρική ενέργεια από κυψέλες υδρογόνου, ενώ στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιήθηκε συμβατικός κινητήρας για λόγους ασφαλείας.
Η δοκιμαστική πτήση κράτησε μόλις 10 λεπτά και έγινε από το αεροδρόμιο του Γκλάουστερσαϊρ στη Βρετανία. Αμέσως μετά η ZeroAvia δήλωσε πως μετά από αυτήν την πτήση ανοίγει ουσιαστικά ο δρόμος για να εγκριθεί εντός του έτους κινητήρας υδρογόνου ισχύος 600 Kwatt, ο οποίος προορίζεται για αεροπλάνα 9-19 θέσεων.
Μέχρι το 2015 η εταιρεία ελπίζει να έχει τελειοποιήσει κινητήρες των 2-5 Megawatt για μεγαλύτερα αεροσκάφη. Η χρήση ηλεκτροκινητήρων εκτιμάται ότι είναι εφικτή μόνο για πολύ μικρά αεροσκάφη. Για μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι μόνες πιθανές λύσεις είναι είτε οι κινητήρες που καίνε υδρογόνο αντί κηροζίνη είτε οι ηλεκτρικοί κινητήρες που βασίζονται σε κυψέλες καυσίμου.
Η ZeroAvia που έχει χρηματοδοτηθεί από την βρετανική κυβέρνηση με 12,3 εκατομμύρια λίρες, αναφέρει τώρα ότι έχει δεχτεί παραγγελίες για 1.500 κινητήρες κυψελών καυσίμου και συνεργάζεται με την Cessna για τη χρήση της τεχνολογίας της στο Cessna Grand Caravans, χωρητικότητας 14 θέσεων.