Mήπως ήρθε η ώρα να πάρεις ηλεκτρικό;
Oι προκαταλήψεις και φόβοι για την αγορά ενός EV ή PHEV είναι εντελώς αδικαιολόγητοι στις μέρες μας.
Κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι ο τίτλος ενός άρθρου που θα κατέληγε πως ένα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων που φοβούνται να πάρουν EV (ή PHEV) μπορούν να το κάνουν αν είναι σωστά πληροφορημένοι.
Στην περιφέρεια ή στα νησιά όπου η ιδιοκατοίκηση είναι μάλλον κανόνας, δεν βλέπουμε το λόγο να μην προχωρούν εκεί σχεδόν όλοι στην αγορά EV/PHEV.
Δεν μιλάμε για αυτούς που μένουν σε ένα διαμέρισμα την Κυψέλη ή στο Παγκράτι που θα προβάλλουν το εύλογο ερώτημα «πού θα το φορτίζω;».
Μολονότι υπάρχουν λύσεις και γι' αυτούς ας τους εξαιρέσουμε για την οικονομία της συζήτησης.
Μιλάμε για όσους έχουν την ευλογία της μονοκατοικίας, του ιδιωτικού χώρου στάθμευσης (πιλοτή) ή ακόμη ακόμη και του χώρου στάθμευσης με φορτιστή στην εργασία τους.
Είναι πολλοί και με δεδομένο ότι ένα wallbox επιδοτείται από το κράτος είναι ό,τι πιο εύκολο να τον εγκαταστήσεις. Μάλιστα αν στην πολυκατοικία είναι πολλοί οι κάτοχοι ΕV μπορούν να έχουν και ταχυφορτιστή κοινής χρήσης.
Μιλάμε επίσης για τους κατοίκους εκτός πρωτευούσης. Στην περιφέρεια ή στα νησιά όπου η ιδιοκατοίκηση είναι μάλλον κανόνας, δεν βλέπουμε το λόγο να μην προχωρούν εκεί σχεδόν όλοι στην αγορά EV/PHEV. Μάλιστα εκεί η αγορά φαντάζει ακόμη πιο δελεαστική αν συνυπολογίσουμε τον μικρότερο αριθμό χιλιομέτρων που έχουν να διανύσουν καθημερινά οι οδηγοί.
Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και όλους τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων που τους συμφέρει και οικονομικά να αποκτήσουν ένα EV ή ένα PHEV, τότε καταλαβαίνουμε γιατί η αγορά των συγκεκριμένων θα μπορούσε να παρουσιάζει πολύ καλύτερες επιδόσεις από αυτές που έχει σήμερα.
Με τα δημόσια σημεία φόρτισης να αυξάνονται συνεχώς, ειλικρινά δεν βλέπουμε το λόγο που οι Έλληνες φοβούνται να προχωρήσουν στην απόκτηση ηλεκτρικών.
Η αυτονομία τους πλέον είναι πολύ καλή και βαίνει συνεχώς αυξανόμενη, οι επιδοτήσεις από το κράτος είναι παραπάνω από γενναίες και οι τιμές των συγκεκριμένων αυτοκινήτων σε πολλές περιπτώσεις είναι ευθέως ανταγωνιστικές με αυτές των συμβατικών.
Και για να τελειώνουμε: Έχετε δει το ύψος των επιδοτήσεων για τους επαγγελματίες; Ειλικρινά το να αποσύρεις ένα παλιό πετρελαιοκίνητο ταξί και να πάρεις ένα ηλεκτρικό είναι αυτή την εποχή ό,τι πιο συμφέρον για τον επαγγελματία οδηγό, καθώς η επιδότησε μπορεί να φτάσει έως και 28.000 ευρώ!
Μήπως μετά από όλα αυτά πρέπει να δούμε με άλλο μάτι την απόκτηση ενός EV ή PHEV;