Ιστορικά Αυτοκίνητα: Η θέση και οι προτάσεις της ΝΔ
Με αφορμή την αβεβαιότητα που εξακολουθεί να διέπει το καθεστώς κυκλοφορίας των Ιστορικών Οχημάτων, αναζητούμε τη θέση της αντιπολίτευσης.
Παρά τις όποιες κυβερνητικές εξαγγελίες, ακόμη ο αρμόδιος υπουργός δεν έχει αποφασίσει το καθεστώς κυκλοφορίας των Ιστορικών Οχημάτων.
Σαν αποτέλεσμα εκατοντάδες κάτοχοι τέτοιων αυτοκινήτων ζουν εγκλωβισμένοι στην αβεβαιότητα περιμένοντας την ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) που θα καθορίσει τα «πώς και πότε» σε σχέση με τη νόμιμη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αυτών.
Εμείς θεωρήσαμε σκόπιμο –για να έχουμε μια σφαιρική άποψη επί του θέματος – να αναζητήσουμε και την άποψη της αξιωματικής αντιπολίτευσης και για το λόγο αυτό μιλήσαμε με τον Τομεάρχη Μεταφορών της ΝΔ, κ. Κώστα Καραμανλή.
Η απάντηση που μας έδωσε στην ερώτηση τόσο στο πώς κρίνει τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης όσο κυρίως το ποια είναι η αντιπρόταση του κόμματός του είναι η εξής:
«Η κυβέρνηση εξέδωσε πέρσι τον Οκτώβριο μια απολύτως παράλογη και εμπαθή για τα ιστορικά οχήματα απόφαση. Μια απόφαση που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, μια που πουθενά αλλού στον κόσμο δεν απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων παρά μόνο στη χώρα μας.
Έρχεται, παράλληλα, σε πλήρη αντίθεση με το πνεύμα των κατευθύνσεων τόσο της ΕΕ για την διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς που αντιπροσωπεύουν τα οχήματα αυτά, όσο και της UNESCO, η οποία προ δύο μόλις ετών ανακήρυξε και επισήμως τα ιστορικά οχήματα «πολιτιστικό προϊόν» μεγάλης σημασίας.
Ο πλήρης παραλογισμός, πάντως, με την εν λόγω ρύθμιση αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι η απόφαση ορίζει πως η μεταφορά των οχημάτων προς κι από τις εκδηλώσεις πρέπει να γίνεται με τρέιλερ, ενώ είναι γνωστό ότι το αρμόδιο Υπουργείο έχει σταματήσει πλέον να εκδίδει άδειες για τρέιλερ μεταφοράς οχημάτων. Για τέτοιο «γονατογράφημα» μιλάμε!
Όμως πρέπει να παραδεχθούμε πως, δυστυχώς, στη χώρα μας δεν έχουμε την κουλτούρα του ιστορικού αυτοκινήτου.
Το προηγούμενο καθεστώς, ναι μεν κινούνταν προς τη σωστή κατεύθυνση, μια που επέτρεπε την κυκλοφορία τους για συντήρηση ή προκειμένου να συμμετάσχουν σε αγώνες κλασσικού αυτοκινήτου, αλλά πολλοί κάτοχοι ιστορικών οχημάτων το καταστρατήγησαν.
Πόσες φορές δεν είδαμε ιστορικά οχήματα να κυκλοφορούν τις μεταμεσονύκτιες ώρες έξω από νυχτερινά κέντρα;
Βέβαια, και σε αυτήν την περίπτωση η κυβέρνηση επέλεξε – κινούμενη για άλλη μια φορά ιδεοληπτικά – να «κόψει το χέρι», αντί να κάτι διορθωτικές κινήσεις στο υπάρχον καθεστώς.
Εμείς προτείνουμε απλά να ακολουθήσουμε το μοντέλο που εφαρμόζεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως η Βρετανία και η Γερμανία, που έχουν αποδεδειγμένη κουλτούρα στο ιστορικό αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεται για άλλη μια φορά να ανακαλύψουμε τον τροχό. Στις χώρες αυτές τα δηλωμένα ιστορικά αυτοκίνητα, και αφού υπαχθούν σε αυστηρούς ελέγχους, κυκλοφορούν με κανονικές πινακίδες, πληρώνουν λιγότερούς δασμούς, και το ασφαλιστικό τους καθεστώς διέπεται από τα χιλιόμετρα που διανύουν.
Σε κάθε περίπτωση το όποιο νομοθετικό καθεστώς θα πρέπει να προβλέπει την κίνηση του ιστορικού αυτοκινήτου, μια που η ακινησία του οδηγεί και στον «θάνατο» του οχήματος.
Βλέπετε, σε άλλες χώρες του κόσμου δημιουργούνται μουσεία για την ανάδειξη του ιστορικού αυτοκινήτου, κι εμείς εδώ μιλάμε για τα αυτονόητα, βασιζόμενοι για ακόμα μια φορά στην ιδιωτική πρωτοβουλία και το μεράκι των ανθρώπων».
Διαβάστε όλη τη συνέντευξη του Κώστα Καραμανλή για τα Ιστορικά Αυτοκίνητα αλλά και για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα πρόστιμα με βάση εισοδηματικά κριτήρια, κτλ στο DRIVE που κυκλοφορεί την Κυριακή 15/4 με τη Real News και στη συνέχεια αυτόνομο στα περίπτερα.