Αθήνα, οι οδηγοί χάνουν 100 ώρες ετησίως στο μποτιλιάρισμα
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), στην ημερίδα που διοργάνωσε στο αμφιθέατρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε πως οι οδηγοί στην Αττική χάνουν 100 ώρες ετησίως στο μποτιλιάρισμα.
Η κατάσταση στους δρόμους, κυρίως των μεγάλων αστικών κέντρων μοιάζει αποπνικτική. Ειδικά τις ώρες αιχμής, κεντρική και όχι μόνο δρόμοι μοιάζουν σχεδόν απροσπέλαστοι με αποτέλεσμα η ταλαιπωρία και τα νεύρα να φτάνουν στο ζενίθ.
Όπως ενημέρωσε επίσημα ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, 100 ώρες από τη ζωή μας σπαταλούνται στο… μποτιλιάρισμα. Οι οδηγοί στον νομό Αττικής χάνουν 100 ώρες ετησίως στην κίνηση, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο καθηγητής του ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου στο πλαίσιο της ημερίδας που διοργάνωσε ο ΣΕΣ στο αμφιθέατρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Οι ελλιπείς και κακοσυντηρημένες υποδομές σε συνδυασμό με την επιθετική συμπεριφορά των οδηγών φαίνεται πως διογκώνουν ακόμα περισσότερο το μποτιλιάρισμα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δωρεάν στάθμευση, παράταση για EV και PHEV στις πόλεις
Παράλληλα, οι ώρες αιχμής στο κέντρο της πόλης όχι μόνο δεν μειώνονται αλλά φαίνεται πως διαρκούν ένα ολόκληρο 12ώρο! Από τις οκτώ το πρωί έως και τις οκτώ το βράδυ. Οι οδηγοί του λεκανοπεδίου για να διανύσουν μια απόσταση δέκα χιλιομέτρων πέριξ κεντρικών περιοχών ή αξόνων χρειάζονται σχεδόν μισή ώρα. Ανάλογα δύσκολη είναι η κατάσταση και στη Θεσσαλονίκη.
Στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, οι οδηγοί περνούν το 34% της ημέρας τους (πάνω από το 1/3 δηλαδή), στο αυτοκίνητο, κολλημένοι στην κίνηση. Συνθήκη που φέρνει την Αθήνα στην 114η θέση και τη Θεσσαλονίκη στην 123η στον πίνακα των πόλεων με τη μεγαλύτερη κίνηση στον κόσμο.
Χωρίς αμφιβολία, οι δρόμοι που ταλαιπωρούν περισσότερο του οδηγούς είναι ο Κηφισός, η λεωφόρος Κηφισιάς, η λεωφόρος Βουλιαγμένης και φυσικά το κέντρο. Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα του ΕΜΠ, οι βασικότεροι παράγοντες που επιτείνουν το κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Αττική αφορούν τόσο τις ελλιπείς υποδομές όσο και η επιθετική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ήταν τελικά τα ηλεκτρικά το πρόβλημα στην Αράχωβα;
Ο ΣΕΣ πρότεινε μια σειρά από μέτρα για την αποσυμφόρηση της κίνησης, όπως τη βελτίωση της λεωφόρου Κηφισού: Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών για τις εισόδους κι εξόδους και τις περιοχές πλέξεων. Κατάργηση συγκεκριμένων εισόδων κι εξόδων που δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Ύπαρξη τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας +ΛΕΑ σε όλο το μήκος. Και τέλος, επέκταση της λεωφόρου Κύμης και αποπεράτωση του τριπλού κόμβου στην περιοχή του Σκαραμαγκά.
Ακόμη οι συγκοινωνιολόγοι φαίνεται να συμφωνούν πως η στροφή των πολιτών προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το μποτιλιάρισμα. Κάτι που τουλάχιστον επί του παρόντος μοιάζει δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Ειδικά με την αναξιοπιστία και την παλαιότητα του στόλου των λεωφορείων (εδώ κάτι πάει να αλλάξει), την έλλειψη πάρκινγκ στους σταθμούς του Μετρό και την απουσία ελέγχου και αστυνόμευσης των λεωφορειολωρίδων.