Απεβίωσε ο Κώστας Καββαθάς, ο «πατριάρχης» του αυτοκινητικού Τύπου στην Ελλάδα

Απεβίωσε ο Κώστας Καββαθάς, ο «πατριάρχης» του αυτοκινητικού Τύπου στην Ελλάδα

Ο Κώστας Καββαθάς με το πάθος και την αφοσίωσή του διαμόρφωσε τον κόσμο του αυτοκινήτου και της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα.

Κώστας Καββαθάς

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών ο Κώστας Καββαθάς, ο εκδότης που σφράγισε με την πολυσχιδή δράση του την εξέλιξη του ειδικού τύπου στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στον χώρο του αυτοκινήτου. 

Πολυπράγμων, ανήσυχος και πρωτοπόρος, υπήρξε ο άνθρωπος που έθεσε τα θεμέλια για μια ολόκληρη δημοσιογραφική κατηγορία, αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα.

Γεννημένος στην Αθήνα το 1939 και διανύοντας τα πρώτα χρόνια της ζωής του στα ταραγμένα χρόνια της Κατοχής και του Εμφυλίου, ο Κώστας Καββαθάς αποφοίτησε από το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων. Από νεαρή ηλικία έδειξε την κλίση του προς τον κόσμο της αεροπορίας, αποκτώντας το 1957 άδεια χειριστή ανεμόπτερου στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως. 

Το 1958 μετέβη στη Βρετανία, όπου σπούδασε Μηχανολογία στο London Northern Polytechnic μέχρι το 1960. Αν και δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, ήρθε σε επαφή με τον συναρπαστικό κόσμο του αυτοκινήτου –τόσο σε πρακτικό όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο– σε μια χώρα που τότε αποτελούσε παγκόσμιο κέντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η δημοσιογραφική του πορεία ξεκίνησε το 1959 στο περιοδικό «Ταχύτης», με μια σύντομη παύση για τη στρατιωτική του θητεία. Επέστρεψε δυναμικά το 1963 στην εφημερίδα «Μεσημβρινή», όπου για τρία χρόνια υπέγραφε τη στήλη αυτοκινήτου, ενώ αργότερα συνεργάστηκε με το εβδομαδιαίο περιοδικό «Άλφα». 

Η πρώτη του απόπειρα να εκδώσει δικό του έντυπο, το «Τροχοί & Δρόμοι» μαζί με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο, δεν ευοδώθηκε, σταματώντας λίγο πριν από το τυπογραφείο. Ωστόσο, ύστερα από ένα σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο», εντάχθηκε το 1967 στο «Auto Εξπρές», αναλαμβάνοντας σύντομα τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κοροβηλά.

Η τηλεοπτική του παρουσία ξεκίνησε στην ΕΙΡΤ, όπου μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη όπου περιέγραψε ζωντανά την ιστορική προσελήνωση της ακάτου «Αετός» του διαστημικού προγράμματος Apollon 11. Αργότερα, στο Mega Channel, παρουσίασε την πρώτη εκπομπή αυτοκινήτου της ελληνικής τηλεόρασης, «Τροχοί & Δρόμοι».

Κώστας Καββαθάς

Το 1970, μαζί με τη σύζυγό του Σοφία, ίδρυσε τις Τεχνικές Εκδόσεις και το εμβληματικό περιοδικό «4Τροχοί». Στην πορεία, το χαρτοφυλάκιό του εμπλουτίστηκε με τίτλους όπως «Πτήση & Διάστημα», «Ήχος & Hi-Fi», «Ram», «2 Τροχοί», αλλά και τον ραδιοφωνικό σταθμό «Εν Λευκώ». 

Παράλληλα, αρθρογραφούσε σε έντυπα όπως τα «Επίκαιρα», η «Καθημερινή» (1990), «Το Βήμα» (1991-1998) και το «Πρώτο Θέμα» (2005-2012).

Ο Καββαθάς υπήρξε και συγγραφέας, μεταφράζοντας το 1972 το βιβλίο «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» μαζί με συναδέλφους του, ενώ αργότερα έγραψε το «Οδηγώντας: Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού» και το πρόσφατο «Ασημόσπιτο».

Η αγάπη του για την ταχύτητα τον οδήγησε στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου, με πέντε συμμετοχές στο Ράλι Ακρόπολις, καθώς και σε αναβάσεις, δεξιοτεχνίες και σιρκουί, οδηγώντας Peugeot 204 και NSU 1200 TT με το ψευδώνυμο «Πηλέας». Επιπλέον, πιλοτάρισε ποικίλους τύπους αεροσκαφών και πέταξε με περισσότερα από 23 μαχητικά.

Κώστας Καββαθάς

Υπηρέτησε ως μέλος της επιτροπής του ευρωπαϊκού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» (COTY) από το 1984 έως το 2004, ενώ διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων με τον συνδυασμό του Αντώνη Τρίτση. Ήταν ο εμπνευστής του 1ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου για τα Καθαρά Αυτοκίνητα, του 1ου Eco-Rally (1997) και της πρωτοβουλίας «Φαέθων 2004». Το 1994 ίδρυσε τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, την Techlink, και το 2000 το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας, το Safetrack, στα Μέγαρα.

Καλό παράδεισο KK!

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube