1ο Συνέδριο My Green Mobility: Η αλλαγή έχει ξεκινήσει
Το DRIVE άγγιξε κάθε πτυχή σχετικά με την ανάπτυξη της Βιώσιμης Κινητικότητας, στο 1ο Συνέδριο My Green Mobility που οργάνωσε και υλοποίησε επιτυχώς.
Με σκοπό την πλήρη αποτύπωση του πού βρίσκεται σήμερα στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη αυτό που ονομάζεται «Βιώσιμη Κινητικότητα», το DRIVE και η Dome Consulting συνδιοργάνωσαν το 1ο Συνέδριο My Green Mobility, σε μια εκδήλωση που έλαβε χώρα τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου στο αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ» της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων.
Η ειδική αυτή εκδήλωση υλοποιήθηκε με τη στήριξη όλων των αρμόδιων φορέων και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων και της UNESCO. Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε με μια σύντομη αποτύπωση του πλάνου της Βιώσιμης Κινητικότητας για την πόλη της Αθήνας ο Δήμαρχος και οικοδεσπότης, κ. Κώστας Μπακογιάννης, ενώ αμέσως τη σκυτάλη πήρε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Στην εισήγησή του, ο κ. Καραμανλής παρουσίασε το σχέδιο της Κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση και τόνισε πως πρώτος στόχος ήταν και παραμένει η ανανέωση του συνολικά πιο γερασμένου στόλου αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Στα πάνελ, ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας τόνισε μεταξύ άλλων τα οφέλη της μετατροπής των νησιών μας σε «έξυπνα» και την πολυεπίπεδη συμβολή του Green Mobility στον τουρισμό. Από την πλευρά της, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κα. Αλεξάνδρα Σδούκου μίλησε για το μέχρι τώρα αποτέλεσμα αλλά και τους μελλοντικούς στόχους της κρατικής επιδότησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Το 1ο συνέδριο My Green Mobility κατάφερε να διεισδύσει σε ένα ευρύ πεδίο που πραγματεύεται τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ ανέδειξε σημαντικές πληροφορίες για τη διεθνή κατάσταση αλλά και συγκεκριμένα για τη χώρα μας.
Σφαιρική προσέγγιση…
Σκοπός μας ήταν η ενημέρωση του ακροατηρίου για τον τρόπο που εξελίσσεται η μετακίνηση στις μέρες μας, οπότε πραγματοποιήσαμε πέντε ξεχωριστούς κύκλους συζητήσεων που καθένας εστίασε σε διαφορετική πτυχή της βιώσιμης κινητικότητας.
Το πρώτο πάνελ πραγματεύτηκε «Το Green Mobility στο σήμερα και το αύριο», δηλαδή ουσιαστικά το δρόμο που έχει να διανύσει η ηλεκτροκίνηση μέχρι την πλήρη καθιέρωσή της. Εκτός από την κυρία Σδούκου, ομιλητές ήταν ο κος Γιώργος Βασιλάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ο κος Μάριος Μπαρκής εμπορικός διευθυντής της Nissan ΝΙΚ. Ι. Θεοχαράκης, τον κο Αλέξανδρο Λιώκη τον παγκοσμίου βεληνεκούς σχεδιαστή που κρύβεται πίσω από τη γραμμή της Alfa Romeo Tonale και τον κο Γιάννη Σάλτα, επικεφαλής της ομάδας Prom Racing του ΕΜΠ.
Έτσι, υπήρξαν τοποθετήσεις όχι μόνο για το θεσμικό πλαίσιο, αλλά επίσης για τα τρέχοντα δεδομένα της αγοράς, ακόμα και για τον τρόπο που η ηλεκτροκίνηση επηρεάζει τη ζωή του σχεδιαστή και του μηχανολόγου.
Η ενότητα του δεύτερου πάνελ είχε τίτλο «Ενέργεια-Υποδομές-Χρήση» και ομιλητές τον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, τον καθηγητή του ΕΜΠ και Γραμματέα του τομέα Ενέργειας στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, κο Χάρη Δούκα, τον κο Χάρη Μαμουλάκη, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Κρήτης, τον κο Ευάγγελο Φυτάλη, εμπορικό διευθυντή Leasing στη Hertz Autohellas, τον κο Αντώνη Τσακνάκη, Digital Business Director της ERGO ασφαλιστικής και τον Δρ. Ιωάννη Τζώρτζη, Πρόεδρο της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης.
Εκτός από τις τοποθετήσεις του κου Κικίλια για τη σχέση της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Τουρισμού, ακούστηκαν επίσης τοποθετήσεις για το πλάνο πίσω από την απόανθρακοποίηση, για το τι πρέπει να γίνει με την παραγωγή της ενέργειας προκειμένου να μεγιστοποιηθεί το όφελος από την ηλεκτροκίνησης, ακόμα και τον τρόπο που εξελίσσεται το leasing ως προς τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και τα κίνητρα που μια ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να δώσει προκειμένου να κάνει τους οδηγούς πιο οικονομικούς.
Το τρίτο πάνελ είχε να κάνει με το Micromobility, μια ιδέα γύρω από τη μετακίνηση που γιγαντώνεται γοργά. Συμμετέχοντες ήταν ο κος Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων, ο κος Δημήτρης Καββούρης, Chief Operating Officer για τις μάρκες Citroen, DS Automobiles, Opel και Mazda του Ομίλου Συγγελίδη, τον κο Γρηγόριο Φούντα, Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών στο ΑΠΘ, τον κο Αδάμ Μαρκάκη, CEO της εταιρείας Kineo και τον κο Θάνο Αμβροσιάδη-Φελούκα, Γενικό Διευθυντή και Εκδότη του περιοδικού ΜΟΤΟ.
Σε αυτό το πάνελ αναλύθηκαν πολλά και ενδιαφέροντα ζητήματα σχετικά με τις αλλαγές στις πόλεις που πρέπει να υποστηρίξουν το Micromobility, το τι κάνουν οι εταιρείες αυτοκινήτων γύρω από αυτό το θέμα, το πώς έχει αγκαλιάσει το αγοραστικό κοινό τα οχήματα μικροκινητικότητας αλλά και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό: Τον τρόπο με τον οποίο όλοι οι χρήστες του δρόμου θα συνυπάρχουν αρμονικά.
Η τέταρτη θεματική ενότητα, είχε ως τίτλο εργασίας τις «Έξυπνες Πόλεις» και όλα όσα γίνονται στη χώρα μας αλλά και την Ευρώπη, για να φτάσουμε σε εκείνες. Το πάνελ στελέχωσαν ο κος Αθανάσιος Στάβερης, Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο κος Βασίλης-Φοίβος Αξιώτης, Αντιδήμαρχος Αστικών και Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως για την Αθήνα, ο κος Ιωάννης Γκόλιας Πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, ο κος Στάθης Σταθόπουλος, Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου, ο κος Νίκος Κασιμάτης, μέλος του ΔΣ στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά και ο κος Θανάσης Τσιβίλης, Παραολυμπιονίκης Στίβου.
Οι ομιλητές ανέλυσαν όλα εκείνα που κάνουν μια πόλη συνολικά «έξυπνη», άνετη και ασφαλή, σε επίπεδο υποδομών, υπηρεσιών και πρωτοβουλιών, έτσι να βελτιωθεί ουσιαστικά η ποιότητα ζωής του πολίτη.
Το Συνέδριο έκλεισε η θεματική ενότητα «Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», με το πάνελ της να απαρτίζεται από τον κο Βασίλη Ξυπολυτά, Πρόεδρο της ΟΣΥ, τον κο Αθανάσιο Κοτταρά, Πρόεδρο της ΣΤΑ.ΣΥ, τον κο Παναγιώτη Παπαντωνίου, επίκουρο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και Πρόεδρο του Συλλόγου των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τον κο Μάριο Μπαρκή, εμπορικό διευθυντή της Nissan και τον κο Άρη Ζωγράφο, Πρόεδρο του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής.
Οι τοποθετήσεις των ομιλητών κατέδειξαν το σημείο που βρίσκονται σήμερα οι μαζικές μεταφορές στην Ελλάδα, αλλά και εκείνα που είναι προγραμματισμένα για το μέλλον και θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και να ενσωματωθεί η Βιώσιμη Κινητικότητα σε αυτές τις μετακινήσεις.
Ταυτόχρονα με όσους παρευρέθηκαν στην Τεχνόπολη, υπήρξαν πολλοί ακόμα που έδωσαν το «παρών» διαδικτυακά, παρακολουθώντας τις εργασίες μέσω live streaming από το επίσημο κανάλι του DRIVE στο YouTube και από άλλα κανάλια επικοινωνίας.
Το 1ο συνέδριο My Green Mobility κατάφερε να διεισδύσει σε ένα ευρύ πεδίο που πραγματεύεται τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ ανέδειξε σημαντικές πληροφορίες για τη διεθνή κατάσταση αλλά και συγκεκριμένα για τη χώρα μας. Περισσότερες πληροφορίες για τους ομιλητές καθώς και πλήρες υλικό video υπάρχουν και θα υπάρχουν στο επίσημο site του συνεδρίου, mygreenmobility.gr.
Ως συμπέρασμα, κρατάμε πως η αλλαγή έχει ξεκινήσει και αφορά σε όλα τα επίπεδα: Στα αυτοκίνητα τα ίδια, στις υποδομές, στις πόλεις, στα ΜΜΜ, στον τρόπο τον ίδιο που αντιμετωπίζουμε τη μετακίνηση. Ασφαλώς και δεν μπορούν να ολοκληρωθούν από τη ημέρα στην άλλη, ωστόσο αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι πως η αρχή έχει να γίνει. Και θα πρέπει να συνοδευτεί από τη δέσμευση όλων των αρμοδίων για να συνέχισή της μέχρι το τέλος, έτσι ώστε να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για συνυπάρχουμε αρμονικά με τον πλανήτη που μας φιλοξενεί.