SEMA Show 2015: Τετρακίνητο Dodge Challenger muscle car [video]

SEMA Show 2015: Τετρακίνητο Dodge Challenger muscle car [video]

To Mopar Challenger GT AWD Concept είναι ένα muscle car για όλες τις εποχές, από τη θυγατρική φίρμα βελτιώσεων της Fiat Chrysler Automobiles.

Η ομάδα της Mopar ήθελε να φτιάξει ένα muscle car που θα μπορούσε να χρησιμοποιείται όλο το χρόνο, σύμφωνα με τον διευθυντή σχεδίασης της φίρμας, Joe Dehner. Το Dodge Challenger GT AWD Concept είναι το αποτέλεσμα.

«Κανείς δεν φτιάχνει κάτι τέτοιο σήμερα», είπε ο Dehner για το τετρακίνητο muscle car, «οπότε πήγαμε και δημιουργήσαμε κάτι μοναδικό και ξεχωριστό».

Το πρωτότυπο για τη SEMA είναι βασισμένο στην έκδοση GT του Challenger, αντί για την πιο δυνατή SRT.

Για την εξωτερική βελτίωση, η σχεδιαστική ομάδα της Mopar κατέβασε τα ράφια ανταλλακτικών για Challenger. Το πρωτότυπο απέκτησε το body kit για φάρδυμα του αμαξώματος, εμπρός splitter, πίσω σπόιλερ, ζάντες 20 ιντσών, τέσσερα τελικά εξάτμισης κι ένα ειδικό χρώμα, το “Destroyer Grey”, με αυτοκόλλητα που κάνουν κοντράστ. Ο ίδιος χρωματικός συνδυασμός επαναλαμβάνεται και στο εσωτερικό.

Όμως τα πιο ενδιαφέροντα κρύβονται κάτω από το αμάξωμα. Η τετρακίνηση είναι διαθέσιμη στη μακρύτερη έκδοση της πλατφόρμας που χρησιμοποιεί το Challenger (δηλ. στα Chrysler 300 και Dodge Charger), αλλά όχι και για την έκδοση με κοντό μεταξόνιο πάνω στην οποία βασίζεται το muscle car.

Έτσι, η ομάδα της Mopar προσάρμοσε ένα ενισχυμένο σύστημα τετρακίνησης από την αστυνομική έκδοση του Charger, έτσι ώστε να λειτουργεί στο Challenger. Αυτά τα μοντέλα έχουν μόνο 5 ταχύτητες, οπότε ο επικεφαλής του τμήματος επιδόσεων της Mopar, Todd Beddick, λέει ότι πήραν το 8άρι αυτόματο κιβώτιο του Chrysler 300 και το τοποθέτησαν στο πρωτότυπο.

Το αποτέλεσμα, λέει ο Beddick, είναι «τρία αυτοκίνητα σε ένα: ένα Challenger, με ένα περιπολικό κι ένα Chrysler 300 από κάτω του».

Άλλες μετατροπές είναι η χαμηλωμένη ανάρτηση με σκληρότερα ελατήρια, οι μπάρες θόλων εμπρός και πίσω, και τα αναβαθμισμένα φρένα, πάλι από περιπολικό.

Ο Edward Hessel, υπεύθυνος βελτιωτικών εξαρτημάτων της Mopar, λέει ότι οι μετατροπές στην ανάρτηση και το σύστημα τετρακίνησης δίνουν καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι και πιο κοφτερό turn-in σε σχέση με το νορμάλ Challenger GT.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας V8 Hemi 5,7 λίτρων με περίπου 450 PS και 62,3 kgm ροπής (δεν έχουν δοθεί ακόμα τα ακριβή νούμερα), δηλαδή κάπου 75 PS και 6,1 kgm παραπάνω από το νορμάλ Challenger GT.

Οι αυξήσεις αυτές σε ισχύ και ροπή οφείλονται στην τοποθέτηση του κιτ επιδόσεων “Scat Pack 3”. Το Scat Pack προσφέρεται σε τρία στάδια. Το πρώτο περιλαμβάνει βελτιωμένη ψύξη και μεγαλύτερο αεραγωγό κινητήρα, το δεύτερο προσθέτει ένα νέο εκκεντροφόρο, ενώ το τρίτο νέες κυλινδροκεφαλές κι ένα σύστημα εξαγωγής ελεύθερης ροής, μεταξύ άλλων μετατροπών για την αύξηση της ιπποδύμανης.

Σχετικά με τις επιδόσεις, ο Hessel είπε ότι η Mopar δεν έχει ακόμη χρονομετρήσει το Challenger GT AWD, αλλά περιμένει η βελτίωση να είναι πιο σημαντική στο 0-100 km/h και πάνω από τις 3.500 rpm, όπου η επιπλέον δύναμη θα είναι πραγματικά αισθητή.

Το αυτοκίνητο θα παραμείνει ένα και μοναδικό προς το παρόν, είπε ο Beddick στο «αδελφό» μας AUTOCAR, και θα εξαρτηθεί από την Dodge και όχι από την Mopar το αν ποτέ αποφασιστεί να μπει σε παραγωγή. Η εταιρεία πάντως θα παρακολουθήσει τις αντιδράσεις του κοινού στη SEMA καθώς και τις κριτικές στα ΜΜΕ μετά την έκθεση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube