LA Auto Show: Volvo Concept 26

LA Auto Show: Volvo Concept 26

Καθίσματα, ταμπλό και τιμόνι, αλλά όχι απαραίτητα και οδηγός. Καλώς ήρθατε στον μελλοντικό κόσμο της Volvo

H Volvo βρήκε μια πολύ ιδιαίτερη προσέγγιση για να παρουσιάσει το νέο της αυτοκίνητο. Σήμερα λοιπόν στην Έκθεση του LA, οι Σουηδοί παρουσίασαν μόνο το κάθισμα του οδηγού, το ταμπλό και μια οθόνη αυτόνομης οδήγησης.

Το πάλλευκο ταμπλό ήταν ομολογουμένως φουτουριστικό και συγχρόνως οικείο, δεδομένου ότι ακολουθούσε τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo. Όμως αυτό που τραβούσε την προσοχή ήταν η τεράστια οθόνη που αναδύεται και «χάνεται» από το ταμπλό, στην πλευρά του συνοδηγού. H Volvo ονομάζει αυτή την πρωτότυπη εγκατάσταση «Concept 26». Κάποιες πηγές επιμένουν πως το κάθισμα και το ταμπλό μάλλον ανήκουν στην επερχόμενη ναυαρχίδα της εταιρείας, το S90, η οποία θα έχει στόχο κυρίως τις αγορές της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής.

Το εσωτερικό είναι όντως ένας υπαινιγμός για τον αγώνα δρόμου που κάνει η Volvo προς την αυτόνομη οδήγηση. «Θα το πάμε βήμα-βήμα» είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Βόρειας Αμερικής, Lex Kerssemakers. «Παρουσιάσαμε το Pilot Assist με το XC90 και τώρα το επόμενο βήμα είναι να αυξήσουμε την ταχύτητα για το όριο λειτουργίας του Pilot Assist από τα 45 km/h στα 120 km/h, ώστε να μπορείς να κινείσαι και στον αυτοκινητόδρομο». Προβλέπει επίσης ότι η δυνατότητα για πλήρως αυτόνομη οδήγηση θα είναι έτοιμη στη Volvo κάποια στιγμή μετά το 2020«Υπάρχει πολλή δουλειά ακόμα να γίνει» συνεχίζει «και δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και την υποδομή, ακόμα και την ψυχολογία των πελατών. Η αυτόνομη οδήγηση είναι μια εντελώς νέα βιομηχανία».

Ποιο θα είναι όμως το κόστος ενός πλήρως αυτόνομου συστήματος οδήγησης; Ο Kerssemakers παραδέχεται πως δεν μπορεί να προβλέψει επακριβώς την τιμή. Διευκρινίζει ακόμα ότι Volvo θεωρεί πως οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να θέλουν να οδηγούν οι ίδιοι. Επομένως θα μιλάμε για μοντέλα που θα έχουν συμβατικά χειριστήρια αλλά και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης.

Στο Concept 26 το κάθισμα του οδηγού ενσωματώνει δυνατότητες χαλάρωσης (π.χ. μασάζ) αλλά και εγρήγορσης του οδηγού, όταν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου διαπιστώνουν πως έχει αρχίζει να κουράζεται. Η Volvo συνεργάζεται με την γαλλική εταιρεία Faurecia για να τοποθετήσει στο κάθισμα διάφορους βιομετρικούς σένσορες, οι οποίοι θα μετρούν από τους παλμούς και το ρυθμό αναπνοής του οδηγού, μέχρι το πόσο αγχωμένος είναι.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube