CUPRA Terramar, θα γίνει η ισπανική Porsche Macan Electric
CUPRA Terramar, θα γίνει η ισπανική Porsche Macan Electric
Η δεύτερη γενιά του CUPRA Terramar θα δανείζεται τα μηχανικά μέρη της ηλεκτρικής Porsche Macan.
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Το Cupra Terramar μάς συστήθηκε ως ένα θερμικό μοντέλο επιδόσεων, αλλά η δεύτερη γενιά του θα περάσει στην ηλεκτροκίνηση. Και μάλιστα θα βασιστεί σε ό,τι πιο εκλεκτό έχει ο Όμιλος Volkswagen: Στην ηλεκτρική Porsche Macan!
Σε μία από τις τελευταίες του συνεντεύξεις πριν παραιτηθεί από αφεντικό της ισπανικής μάρκας, ο Wayne Griffiths επιβεβαίωσε ότι το επόμενο Cupra Terramar θα καταστεί η νέα EV ναυαρχίδα των Ισπανών τα προσεχή χρόνια.
Θα πλασιώσει τα ηλεκτρικά crossover Formentor και χάτσμπακ Leon σε μια ηλεκτρική γκάμα, που προσώρας περιλαμβάνει το χάτσμπακ Born και το Tavascan.
Αν ορέγεσαι θερμικό Terramar, καλά θα κάνεις να μην το αργήσεις. Έχεις... δεν έχεις μια 5ετία
«Για την επόμενη γενιά, την επόμενη πλατφόρμα, εξετάζουμε μπαταριοκίνητες ηλεκτρικές εκδόσεις, τόσο για το Formentor, όσο αργότερα και για το Terramar». Δεδομένου ότι το τελευταίο κυκλοφόρησε στα τέλη του περασμένου έτους και οι κύκλοι ζωής διαρκούν συνήθως τουλάχιστον έξι χρόνια, το EV είναι πιθανό να φτάσει μετά την αλλαγή της δεκαετίας.
Και τότε «θα μπορούμε να πάρουμε μια οριστική απόφαση με βάση το πόσο γρήγορη θα είναι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών από την αγορά - και αυτό είναι μεγάλο πράγμα».
Το τρέχον Terramar βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του Ομίλου και εντάσσεται στην πολύ ανταγωνιστική C-SUV κατηγορία. Ωστόσο, το EV θα υιοθετήσει τη μεγαλύτερη Premium Platform Electric (PPE), άρα θα ανέβει στα D-SUV.
Σε ευθυγράμμιση με το Audi Q6 E-tron και την Porsche Macan Electric, τα τρία μοντέλα αναμένεται να μοιράζονται τις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες και τα βασικά στοιχεία του πλαισίου τους.
Από πλευράς ισχύος, η σημερινή Macan ξεκινά από τους 360 ίππους και φτάνει τους 639 ίππους στην έκδοση Turbo. Αλλά δεν περιμένουμε να καρπωθεί το ισχυρότερο σύνολο της Porsche, αυτό θα οδηγούσε σε ενδοεταιρικό κανιβαλισμό. Θεωρούμε απίθανο να υπερβεί τους 516 ίππους που προσφέρει η Macan 4S των €97.630.
Ερωτηθείς γιατί το Terramar δεν κυκλοφόρησε αρχικά ως EV, ο Griffiths απάντησε: «Πρέπει να προσφέρουμε και θερμικά μοντέλα αυτή τη στιγμή» επειδή «σχεδόν το 90% της αγοράς στην Ευρώπη αφορά πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης». Πέρυσι, η CUPRA κατέγραψε 248.100 ταξινομήσεις.
«Αν είχαμε μόνο τα ηλεκτρικά Tavascan και Born και δεν είχαμε τα θερμικά Formentor και Terramar, θα ήμαστε χαμένοι από χέρι», είπε ο Griffiths.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media