Citroën C4 1929-1932: Μια Citroën αλ΄αμερικέν
Εφέτος το όνομα «C4» έκλεισε 90 χρόνια, εμπλουτίζοντας τότε, το 1929, την γκάμα της Citroën με το πιο «αμερικανικό» μοντέλο της. Μοντέρνα, άφθαρτη στο χρόνο και, κυρίως, οικονομική, δεν δυσκολεύτηκε να βρει το κοινό της.
Εμπνευσμένος από το αμερικανικό μοντέλο παραγωγής, ο André Citroën ταρακούνησε το 1929 το ευρωπαϊκό αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Επέλεξε να φτιάξει ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής, μια πρεμιέρα για την Ευρώπη, και να το ντύσει με στάνταρ καροσερί. Κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με την τότε κρατούσα πρακτική που διάφοροι καροσερίστες αναλάμβαναν να ντύνουν τα σασί των κατασκευαστών.
Το τόλμημά του στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, καθώς σε λιγότερο από ένα χρόνο βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων στη γαλλική αγορά, με περισσότερα από 20.000 αυτοκίνητα. Πιο πολλά απ’ όσα πουλούσαν η Peugeot και η Renault μαζί!
Με τη νέα C4 όμως, η Citroën διέβη έναν ακόμη Ρουβίκωνα, αλώνοντας την Ευρώπη. Κατάφερε την τέλεια μεταφορά του τεράστιου αμερικανικού αυτοκινήτου σε ευρωπαϊκή κλίμακα -4,18 x 1,58 m. Με ντεμπούτο στο Σαλόνι του Παρισιού το 1928, αλλά με εμπορικό λανσάρισμα μόλις την άνοιξη του επόμενου χρόνου, η C4 υιοθετούσε τις αδρές, μεγάλες γραμμές των αμερικανικών μοντέλων αλλά υπό ένα πολύ πιο μοντέρνο πνεύμα.
To αυτοκίνητο μπορεί να το συναντήσετε αναφερόμενο και ως AC4 (και Type C4), με το AC να σημαίνει André Citroën και το 4 να αντιπροσωπεύει τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα.
Ωριμότητα
Με το ζωνάρι του σασί χαμηλωμένο, φουσκωμένο καπό που υποδήλωνε την ύπαρξη ενός μεγάλου μοτέρ από κάτω και με φαρδιά μετατρόχια, η C4 απέπνεε τον αέρα των πιο φίνων και κομψών αμερικανικών κατασκευών. Όμως η C4 δεν πιστωνόταν απλώς με μια γοητευτική εξωτερική εικόνα, αλλά με αρτιότητα στην κατασκευή και στην απόδοσή της: Υψηλή ποιότητα κατασκευής, ακούραστο μοτέρ, άνεση και κομψή καμπίνα.
Ύστερα από κάποια μικροπροβλήματα νεότητας, η άρτι σχεδιασμένος 1.600άρης κινητήρας θα επεδείκνυε τέτοια στιβαρότητα και αξιοπιστία που θα γινόταν θρυλικός. Μοτέρ που επέτρεπε στη C4 να φτάνει τα 90 km/h στη ευθεία, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο για την εποχή.
Ωστόσο, τα 1.200 kg του αυτοκινήτου επιβάρυναν ιδιαίτερα τον κινητήρα που έχανε το νεύρο και τη δύναμή του στα μακριά στηθώματα.
Μόνη της, το 50% της αγοράς
Η C4, με την τεράστια γκάμα καροσερί, με κλασική μπερλίνα (Berline Luxe και Conduite Interieure Luxe), οικογενειακό 7θέσιο (Familiale Luxe), διθέσιο και 4θέσιο καμπριολέ (Cabriolet Décapotable), διθέσιο και 4θέσιο ψευδό-καμπριολέ (Faux Cabriolet), Torpédo, Taxi και στιβαρή καμιονέτα (Fourgon), απαντούσε σε όλες τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, γνωρίζοντας μια επιτυχία άνευ προηγουμένου.
Στο απόγειο της εμπορικής καριέρας της, η γκάμα «C» της Citroën που μετρούσε τουλάχιστον 66 εκδόσεις, εξασφάλιζε περίπου το 45% της γαλλικής αγοράς στην κατηγορία τουρiσμού. Επιτυχία που πέρασε τα γαλλικά σύνορα με τη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου να γίνεται ακόμη στο Βέλγιο, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία, αλλά και με σημαντικές εξαγωγές στη Νότιο Αμερική και στην Άπω Ανατολή.
Ισχυροποιημένη από αυτή την παγκόσμια διανομή, πρωτόγνωρη για την εποχή και από ελάχιστα απαντώμενη μακροβιότητα, η C4 έδωσε στη Citroën παγκόσμια διάσταση. Και ήταν αυτό το μοντέλο που την κατέταξε ανάμεσα στους μεγαλύτερους κατασκευαστές του κόσμου.
Η C4 με μια ματιά
Κινητήρας 4 κύλινδροι σε σειρά
Χωρητικότητα 1.628 cc και 1.767 cc
Ισχύς 30 PS και 32 PS
Τελική ταχύτητα 90 km/h και 105 km/h
Παραγωγή 253.012 αυτοκίνητα (1929-1932)
Τιμή σήμερα €30.000 (εξαιρετική κατάσταση)