Chevrolet Corvette Scaglietti 1959

Chevrolet Corvette Scaglietti 1959

H φιλοδοξία της ήταν να χτυπήσει τη Ferrari. Υπέροχα ντυμένη στην Ιταλία από τον Scaglietti, σε αυτή η ’vette δεν δόθηκε ποτέ η ευκαιρία να ξεδιπλώσει το δυναμικό και το ταλέντο της, καθώς τορπιλίστηκε από τον Ιταλό «maestro».

Εδώ και πάνω από 60 χρόνια, η Corvette ενσαρκώνει το αμερικανικό σπόρτσκαρ. Αλλά πριν γνωρίσει τη δόξα σε όλες τις πίστες του κόσμου, η σταρ της Chevy δεν είχε τίποτα το σπορ παρά μόνο τη σιλουέτα της. 

Εφοδιασμένη αρχικά από ασθμαίνοντα και βαριά 6κύλινδρα μοτέρ, ξεκίνησε να βρίσκει τη σωστή ανάσα της το 1956. Τα big block V8 ήταν η σωστή συνταγή για να κτίσει η ’vette ένα στιβαρό παλμαρές. Ισχυρή πλέον, αλλά ακόμη φορτωμένη με μπόλικη κραυγαλέα νικελένια «σαβούρα», αποτελούσε εύκολο αντίπαλο για μια Ferrari 250GT. 

Παρόλο όμως που εκείνη την εποχή το άλογο του Maranello φιγουράριζε ως το απόλυτο όπλο, τιμολογιακά ήταν απρόσιτο για το μέσου/υψηλού βαλαντίου εραστή των σπόρτσκαρ, πόσω μάλλον γι’ αυτόν που θα ήθελε να βολτάρει και αλ’ αμερικέν.

Chevrolet Corvette Scaglietti 1959
Το δυναμικό του αυτοκινήτου μπορεί να ήταν ισοδύναμο με αυτό μιας Ferrari 250GT, αλλά το παρουσιαστικό του ήταν σαφώς πιο επιβλητικό με τις γενναιόδωρες διαστάσεις του. 


Διάσημοι χορηγοί
Η συγκυρία έφερε τον Garry Laughlin, Αμερικανό αγωνιζόμενο που απεβίωσε εφέτος σε ηλικία 96 ετών, που ταρακουνήθηκε από το λογαριασμό επισκευής της Ferrari του, να ξεκινήσει το «μεγάλο πρότζεκτ» μαζί με δύο φίλους του. 

Και μην φανταστείτε τίποτε τυχαίους που επίσης έτυχε να έχουν χρήμα… Μιλάμε για τον Carroll Shelby και Jim Hall, τους κατοπινούς κατασκευαστές των Cobra και Chaparral.

Οι τρεις τους λοιπόν, αποφάσισαν να εξελίξουν την Corvette σε πραγματικό αυτοκίνητο υψηλού τουρισμού, με επιδόσεις ισάξιες με αυτές μιας Ferrari, αλλά και κυρίως πιο φθηνή. Με ισχυρές διασυνδέσεις στην General Motors, αγόρασαν τρία γυμνά σασί και αντίστοιχα μοτέρ, βελτιωμένα να αποδίδουν 315 άλογα. 

Chevrolet Corvette Scaglietti 1959
Με σχεδιασμό καθαρόαιμου, το πίσω μέρος έδινε ρευστότητα σε μια γραμμή λίγο ογκώδη, αλλά με υψηλή αεροδυναμική απόδοση. 


Κατόπιν τα έκαναν πακέτο και τα έστειλαν όλα στην Ιταλία για να τα ντύσει με ένα «κοστούμι» περιωπής ο Franco Scaglietti. Έχοντας ντύσει τις περισσότερες αγωνιστικές Ferrari, o Ιταλός «maestro» φιλοτέχνησε για την Corvette μια καροσερί σφόδρα εμπνευσμένη από το σχέδιο των 250GT, φτιαγμένη από φίνο αλουμινόφυλλο. 

Σαφώς πιο αεροδυναμική, πιο ελαφριά πάνω από 180 kg, αυτή η πολύ σπέσιαλ Corvette ήταν πλέον ένα πραγματικό μοντέλο για υψηλό τουρισμό, αλλά και ένα σπόρτσκαρ ικανό να διαταράξει την ηγεμονία της Ferrari. 

O Scaglietti, αναμφίβολα πιεζόμενος από τη Ferrari να μη δείξει ιδιαίτερο ζήλο, έκανε δύο χρόνια να παραδώσει τα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Πολύ μεγάλο διάστημα και πολύ αργά για τους οικονομικούς χορηγούς του πρότζεκτ που παρέλαβαν αυτοκίνητα ήδη ξεπερασμένα. Ως εκ τούτου, εγκατέλειψαν την ιδέα να ξεκινήσουν μια περιορισμένη παραγωγή που θα μεταπωλούσαν σε αντιπροσώπους.

Chevrolet Corvette Scaglietti 1959
Η ευρύχωρη καμπίνα ήταν διακοσμημένη αλά ιταλικά, με δερμάτινα μπάκετ. Μόνο το τιμόνι προερχόταν από την Corvette παραγωγής. To αυτοκίνητο της φωτογραφίας φορά εκ των υστέρων τοποθετημένο τιμόνι Nardi. 


Εγκαταλελειμμένες εν όψει μιας αμφίβολης επιτυχίας, οι τρεις Corvette Scaglietti σερνόντουσαν μελαγχολικές σε όλα τα Concours d’Elegance του πλανήτη. Με εγγυημένη πλέον την επιτυχία, αλλά για την περίπτωση αυτήν της περιέργειας των επισκεπτών…

Η Corvette Scaglietti με μια ματιά 
Κινητήρας 8κύλινδρος σε V
Χωρητικότητα 4.639 cc
Ισχύς 315 PS
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Παραγωγή Τρία αυτοκίνητα (1959)
Τιμή σήμερα Απροσδιόριστη

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube