![Οι Κινέζοι μπορούν να χάσουν μόνο από τα δικά τους όπλα . Ford](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/ford-jim-farley-scaled.jpg?itok=bmOjqKAg)
CEO της Ford, οι Κινέζοι είναι 10 χρόνια μπροστά στις μπαταρίες
Ο Jim Farley, CEO της Ford, αναγνωρίζει την υπεροπλία των Κινέζων κατασκευαστών. Και τον τρόπο που θα νικηθούν.
![Οι Κινέζοι μπορούν να χάσουν μόνο από τα δικά τους όπλα . Ford](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/ford-jim-farley-scaled.jpg?itok=bmOjqKAg)
Η Ford θέλει απεγνωσμένα να αποτρέψει την απειλή που θέτει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Aλλά χρειάζεται πρόσβαση στην τεχνογνωσία της Κίνας για να τα καταφέρει, σύμφωνα με όσα δήλωσε το αφεντικό της Blue Oval.
Ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley δήλωσε στους New York Times ότι η Κίνα είναι 10 χρόνια μπροστά όσον αφορά την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κι ότι η μόνη ευκαιρία της Ford να βρεθεί σε ισότιμη θέση είναι να καρπωθεί την εξ Ανατολών τεχνολογία. «Θα τους ανταγωνιστούμε αν αποκτήσουμε πρόσβαση στην τεχνογνωσία τους. Ακριβώς όπως χρειάζονταν τη δική μας πριν από 20 χρόνια. Και στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσουμε το καινοτόμο οικοσύστημά μας, την αμερικανική εφευρετικότητα, τη μεγάλη μας κλίμακα και την παγκόσμια αναγνωρισιμότητά μας για να τους κερδίσουμε. Θα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αγώνες για να σωθεί η βιομηχανική μας οικονομία».
Οι Κινέζοι μπορούν να χάσουν μόνο από τα δικά τους όπλα
Ο Farley δεν αναφέρεται σε κάποιο μακρινό μελλοντικό σχέδιο, αλλά σε κάτι που συμβαίνει ήδη. Το τεράστιο Battery Park εργοστάσιο είναι επί του παρόντος μισοτελειωμένο κι όταν τεθεί σε λειτουργία το 2026, θα παράγει χιλιάδες LFP μπαταρίες, που θα βασίζονται στην τεχνολογία της κινεζικής CATL.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η BYD ξεπέρασε τις πωλήσεις της Ford, στην 6η θέση παγκοσμίως
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η έξυπνη χημεία της CATL αναπτύχθηκε αρχικά στις ΗΠΑ και στη συνέχεια πουλήθηκε για πενταροδεκάρες στους Κινέζους. Ανακαλύφθηκε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Τέξας και στη συνέχεια διατέθηκε στο εμπόριο από την start-up A123 Systems LLC.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο CEO της Ford οδηγεί έξι μήνες το Xiaomi SU7, το λατρεύει [vid]
Αλλά η αγορά των EV αργούσε να πάρει τα πάνω της κι η A123 κατέρρευσε, οπότε ξεπούλησε τα ευρήματά της στον κολοσσό από την Κίνα για ψίχουλα.
Κανείς δεν μπορούσε πραγματικά να γνωρίζει πριν από μια δεκαετία ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούσαν τόσο μεγάλο τμήμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Αλλά οι Κινέζοι κι η Tesla το κατάλαβαν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Ford επενδύει σε range-extender EVs καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών μειώνονται
Η Ford εργάζεται σε ένα EV μοντέλο που θα κοστίζει λιγότερα από $30 χιλιάδες, ώστε να ανταγωνιστεί τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα. Μπορεί να μην έχουν προσγειωθεί ακόμη στις ΗΠΑ, αλλά κάνουν ήδη αισθητή την παρουσία τους σε άλλες αγορές όπου δραστηριοποιείται η Ford.