Boschert B300 Gullwing: αυτή είναι η σωστή SL129
Γερμανικός μηχανικός απεφάνθη ότι ήξερε καλύτερα από τη Mercedes-Benz κι αποφάσισε να φτιάξει την SL129 με gullwing πόρτες.
Το 1989, όταν η Mercedes-Benz παρουσίασε την SL R129, ένας φιλόδοξος Γερμανός μηχανικός σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να τη φτιάξει καλύτερα. Δημιούργησε ένα μοναδικό στο είδος του μοντέλο, τη Boschert B300 Gullwing, με πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω.
Ο Hartmut Boschert από το Emmendingen της νότιας Γερμανίας είχε τη δική του θεώρηση για το πώς έπρεπε να μοιάζει μια σύγχρονη 300SL Gullwing. Έτσι ξεκίνησε τη φιλόδοξη προσπάθειά του χωρίς καμία απολύτως βοήθεια από την επίσημη Mercedes-Benz.
Ένα μείγμα κλασικών σχεδιαστικών στοιχείων κι εξελιγμένης για την εποχή τεχνολογίας συνδυάστηκαν στην Boschert B300 Gullwing, που παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1989.
Ωστόσο, δεν εργάστηκε εντελώς μόνος, καθώς ζήτησε τη συνδρομή της διάσημης ιταλικής καροσερί Zagato.
Βασίστηκε στην 300 CE (W124) του 1988 κι η σχεδίαση περιελάμβανε σχεδόν αποκλειστικά γνήσια ανταλλακτικά κι εξαρτήματα της Mercedes-Benz. Οι πόρτες gullwing ήταν πραγματικά το αποκορύφωμα του σχεδιασμού και θύμιζαν τη Mercedes-Benz 300 SL που παρουσιάστηκε το 1954.
Η μεταποίηση δεν ήταν εύκολη. Οι πίσω κολόνες μετακινήθηκαν προς τα εμπρός κατά 25 cm για να φιλοξενήσουν τις νέες πόρτες με μεντεσέδες στην οροφή. Ήταν αρκούντως μεγάλες για να παρέχουν πρόσβαση τόσο στα μπροστινά, όσο και στα πίσω καθίσματα.
Άλλα 25 cm αφαιρέθηκαν από τον πίσω πρόβολο. Επιπλέον, τα μαρσπιέ ανυψώθηκαν για τη βελτίωση της ακαμψίας, η οποία ζημιώθηκε από την αφαίρεση των μεσαίων κολονών. Ενώ το αρχικό όχημα ήταν βαμμένο σε ασημί απόχρωση με μαύρη καμπίνα, η Boschert βάφτηκε στο χρώμα του βορνίτη, ενώ δίχρωμη μοβ δερμάτινη ταπετσαρία έντυσε το εσωτερικό.
Ταυτόχρονα, ενσωματώθηκε μπροστινό μέρος από Mercedes-Benz SL R129 για να υπάρχει οπτική συγγένεια. Με τη βοήθεια της έμπειρης Zagato στον σχεδιασμό και την κατασκευή, το μοντέλο δείχνει απολύτως εργοστασιακό.
Η αρχική πρόθεση του Γερμανού μηχανικού ήταν να κατασκευάσει 300 αυτοκίνητα, αλλά στην πράξη υλοποιήθηκε μόνο το πρωτότυπο και δέκα επιπλέον Boschert B300. Από αυτά, μόνο ένα διαθέτει τις gullwing πόρτες, αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες και τώρα μπορεί να γίνει δικό σας.
Με τέτοια υπέροχη εμφάνιση, η Boschert B300 Gullwing έπρεπε να έχει κι αντίστοιχες επιδόσεις. Ο Boschert έβαλε δύο τουρμπίνες της Garrett στον M103 των 3,0 lt, με την απόδοση να εκτοξεύεται στα 283 PS και τα 300 Nm ροπής, που στέλνονται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων.
Ωστόσο, κάποια δημοσιεύματα κάνουν λόγο για 320 PS και 400 Nm. Όπως και να έχει, κανείς δε θα αγοράσει ένα τέτοιο μοναδικό όχημα για να κυνηγάει την ουρά του. Αν πάντως θελήσει να το κάνει, να γνωρίζει ότι τα 100 km/h έρχονται σε λιγότερα από 6" κι η επιτάχυνση σταματά στα 266 km/h.
Όπως αναφέρθηκε, το αρχικό σχέδιο της Boschert για παραγωγή 300 μονάδων ήταν υπερβολικά αισιόδοξο. Παρά το γεγονός ότι η B300 προκάλεσε θετική ανταπόκριση, υπήρξαν μόνο δέκα παραγγελίες, όλες για τις συμβατικές πόρτες που κόστιζαν φθηνότερα.
Ως αποτέλεσμα, η αρχική Boschert B300 που παρουσιάστηκε το 1989 στη Φρανκφούρτη παρέμεινε η μοναδική που κατασκευάστηκε με πόρτες gullwing. Ανασταλτικός παράγοντας ήταν δίχως άλλο η υπερβολική τιμή των 186.000 γερμανικών φράγκων, χρήματα με τα οποία αγόραζες αξιόλογο σπίτι στην τότε Γερμανία.
Η μοναδική Boschert B300 Gullwing βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών από το 2005, όταν κι αγοράστηκε από το eBay. Έκτοτε ξοδεύτηκε πολύς χρόνος και χρήματα για να επιστρέψει το αυτοκίνητο στην αρχική του κατάσταση και τώρα βγαίνει σε δημοπρασία με εκτιμώμενη τιμή πώλησης τα €250.000 – €300.000.