
Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία: Πόσο ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά;
Η γερμανική κυβέρνηση εξέτασε την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δείτε τι έδειξε η επίσημη μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Προστασίας από την Ακτινοβολία.


Καθώς τα ηλεκτρικά κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, δεν λείπουν και οι ανησυχίες γύρω από την επίδρασή τους στην υγεία. Ένα από τα συχνά ερωτήματα αφορά την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπουν.
Είναι όντως επικίνδυνη; Πρόσφατη μελέτη που ανέθεσε η γερμανική κυβέρνηση στην έρχεται να ρίξει φως στο θέμα. Και τα νέα είναι πολύ ενθαρρυντικά για τους φίλους των EV. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας από την Ακτινοβολία (Bundesamt für Strahlenschutz) σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας. Εξετάστηκαν 14 αυτοκίνητα (11 ηλεκτρικά, δύο υβριδικά και ένα θερμικό), μετρώντας τα μαγνητικά πεδία σε κάθε κάθισμα.
Είναι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία των ηλεκτρικών λόγος ανησυχίας; Επιστημονική ανάλυση δίνει την απάντηση
Ποιο ήταν το βασικό συμπέρασμα; Καμία τιμή ακτινοβολίας δεν ξεπέρασε τα επιτρεπόμενα όρια, ακόμη και κατά τη διάρκεια έντονης επιτάχυνσης ή φρεναρίσματος.
Αλλά από πού προέρχονται τα πεδία; Τα μαγνητικά πεδία στα ηλεκτρικά προέρχονται κυρίως από την μπαταρία, τους μετατροπείς ρεύματος και τα ηλεκτρικά καλώδια. Η έντασή τους δε, μεταβάλλεται ανάλογα με το αυτοκίνητο και τον τρόπο οδήγησης. Για παράδειγμα, πιο σπορ οδήγηση με απότομες αλλαγές ταχύτητας δημιουργεί ελαφρώς πιο έντονα πεδία -αλλά πάντα εντός ασφαλών επιπέδων.
Πού όμως εντόπισε η μελέτη τις πιο ισχυρές τιμές; Αυτές λοιπόν μετρήθηκαν κοντά στα πόδια, ειδικά εμπρός από τα καθίσματα. Αντίθετα, στο ύψος του κεφαλιού και του κορμού οι τιμές ήταν σημαντικά χαμηλότερες.
Φυσικά, το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι αν τα θερμικά ή τα υβριδικά είναι πιο «καθαρά» από τα 100% ηλεκτρικά; Η απάντηση λοιπόν είναι «όχι». Η μελέτη έδειξε ότι τα συμβατικά ή τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν έχουν πλεονέκτημα σε αυτό τον τομέα. Οι διαφορές είναι κυρίως θέμα σχεδίασης και τεχνολογίας, και όχι τύπου κινητήρα.
Ως τελικό συμπέρασμα, η πρόεδρος της υπηρεσίας, Inge Paulini, δήλωσε: «Με βάση τις τρέχουσες επιστημονικές γνώσεις, δεν υπάρχουν λόγοι ανησυχίας. Τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά για τους οδηγούς των ηλεκτρικών».
Τα ευρήματα της μελέτης ήταν καθησυχαστικά λοιπόν κι ενισχύουν την εμπιστοσύνη για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Με άλλα λόγια μπορείς να οδηγείς ηλεκτρικό, για όποιον λόγο εσύ κρίνεις πως επιλέγεις να κάνεις κάτι τέτοιο, χωρίς να σε κατατρύχουν «αόρατοι κίνδυνοι».