Euro NCAP, η Renault αμφισβητεί τις βαθμολογίες του
Τα πρόσφατα Dacia και το Renault Zoé βαθμολογήθηκαν πολύ χαμηλά από τον Euro NCAP εξαιτίας της απουσίας προηγμένων βοηθημάτων οδήγησης.
Τους τελευταίους μήνες, το Groupe Renault σημειώνει πολύ χαμηλές βαθμολογίες στα crash test του Euro NCAP. Στην Dacia, το νέο Sandero αξιολογήθηκε με δύο αστέρια, το Spring και το Jogger μόνο ένα. Και από την πλευρά του Ρόμβου, το Zoé πήρε ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό.
Ο Euro NCAP δεν δίστασε να επικρίνει τη Renault, η οποία ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια το 2001 με τη Laguna δεύτερης γενιάς. Για τον ανεξάρτητο οργανισμό, αυτά τα αποτελέσματα «κατέστρεψαν την κληρονομιά της Laguna»!
Οι υπεύθυνοι της γαλλικής φίρμας είχαν ήδη εξηγήσει ότι αυτά τα μοντέλα κάθε άλλο παρά είναι επικίνδυνα μπορούν να χαρακτηριστούν, καθότι είναι εγκεκριμένα σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το πρόβλημα προέρχεται κυρίως από την αξιολόγηση του Euro NCAP. Με τα χρόνια, έδωσε όλο και περισσότερο χώρο και βάρος στην παρουσία των ενεργών βοηθημάτων οδήγησης.
Ο Euro NCAP δεν σημειώνει πλέον απλώς την παρουσία των βοηθημάτων οδήγησης, αλλά δοκιμάζει και την αποτελεσματικότητά τους.
Και για τον Luca de Meo, γενικό διευθυντή του Groupe Renault, ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Και το εξέφρασε δοθείσης της ευκαιρίας κατά την παρουσίαση του πρωτότυπου Scénic Vision, μέρος των προδιαγραφών του οποίου είναι ακριβώς αφιερωμένο στην ασφάλεια.
Ο Luca de Meo είπε λοιπόν ότι «σέβεται» τον ανεξάρτητο οργανισμό, χωρίς να ξεχνά ότι η Renault έχει παίξει το παιχνίδι αυτό για δεκαετίες, προβάλλοντας εκτενώς στο κοινό για τα πέντε αστέρια και αναγνωρίζοντας ότι αυτά τα αποτελέσματα έχουν βοηθήσει στη βελτίωση των αυτοκινήτων.
Αλλά αυτή τη φορά, θέλησε να ανοίξει η συζήτηση σχετικά με την αξιολόγηση για ξαναβρεθεί η κοινή λογική. Κάλεσε δε τον Euro NCAP να προσδιορίσει καλύτερα τι είναι πραγματικά σημαντικό όσον αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας. Ο De Meo δήλωσε χαρακτηριστικά, «μερικές φορές βλέπω πράγματα που αψηφούν τη λογική».
Η εξέλιξη της βαθμολογίας του Zoé μπορεί να απεικονίσει αυτήν την αμφισβήτηση. Πήγε από πέντε σε μηδέν αστέρια. Ωστόσο, σε περίπτωση σύγκρουσης, οι επιβαίνοντες του Zoé δεν διατρέχουν θανάσιμο κίνδυνο, όπως κάλλιστα μπορεί να εκληφθεί από το ευρύ κοινό αυτή η βαθμολογία. Η οποία τελικά βασίζεται κυρίως στην απουσία ενεργού εξοπλισμού ασφαλείας.
Σχετικά με τις καινοτομίες που έρχονται, ο Luca de Meo εξηγεί ότι πρέπει να επικεντρωθούμε σε στοιχεία του εξοπλισμού που παρέχουν «λύσεις σε πραγματικές περιπτώσεις», χωρίς να φτιάχνουμε αυτοκίνητα τύπου χριστουγεννιάτικου δέντρου με άχρηστες τεχνολογίες. Σύμφωνα με τον ίδιο, φτάνουμε «στο σημείο να ενδίδουμε στους προμηθευτές που προσπαθούν να επιβάλλουν τις ιδέες τους αντί να κάνουμε ό,τι είναι καλό για τους πελάτες».
[Πηγή Autocar]