Αποζημιώθηκε $5.000 για την αναληθή αυτονομία της BMW i3
Καναδικό δικαστήριο επιδίκασε $5.000 σε κάτοχο BMW i3, επειδή δεν επαλήθευε στην πράξη την αυτονομία που ανακοίνωνε η διαφήμιση του μοντέλου.
Πόσο διαφορετική νοοτροπία, ε; Όλοι γνωρίζουμε ότι τα αυτοκίνητα δεν επαληθεύουν την εργοστασιακή κατανάλωση. Ή την αυτονομία τους, στην περίπτωση των ηλεκτρικών. Κι όμως, κάποιος κάτοχος BMW i3 έκανε μήνυση για αυτόν ακριβώς τον λόγο.
Και δικαιώθηκε! Ένας Καναδός θριάμβευσε σε μια μακροχρόνια νομική διαμάχη που ξεκίνησε το 2017 κι αξίωνε αποζημίωση για την παραπλανητική επίσημη αυτονομία μιας BMW i3. Αλλά είναι μια Πύρρειος νίκη, αφού θα τον ζημιώσει κάμποσες $1.000άδες παρά το γεγονός ότι κέρδισε την υπόθεση. Ναι, το καναδικό δικαστήριο που τον δικαίωσε, του επιδίκασε να καταβάλει τα δικαστικά έξοδα που έκανε η BMW, ήτοι $11.140. Και μετά λέμε για την ελληνική δικαιοσύνη...
Πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος ο έρμος ο Καναδός
Πριν από επτά χρόνια, ο Ronen Kleiman μήνυσε την BMW, ισχυριζόμενος ότι εξαπατήθηκε σχετικά με την αυτονομία της i3 που αγόρασε, μοντέλο του 2014. Όταν παρήγγειλε το αυτοκίνητο, ο καναδικός ιστότοπος της BMW ανέφερε ότι μπορούσε να καλύψει έως και 200 km στις λειτουργίες οδήγησης Eco Pro και Eco Pro+.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αθήνα-Σέρρες με BMW i3s και VW Golf GTD
Ωστόσο, μετά από μόλις έναν μήνα ιδιοκτησίας, ο Kleiman ανακάλυψε ότι το αυτοκίνητο δεν μπορούσε καν να πλησιάσει αυτό το νούμερο. Σε ένα ταξίδι απόστασης 159 km με τη γυναίκα του, κατάφερε να διανύσει μόνο 158 km παρά τις ιδανικές συνθήκες — ηλιόλουστη μέρα με θερμοκρασία 25 βαθμών Κελσίου κι άδειο αυτοκίνητο. Δηλαδή έμεινε λίγο πριν φτάσει στον προορισμό του.
Μετά από χρόνια αντιδικιών, ο αναπληρωτής δικαστής James Minns του Ανώτατου Δικαστηρίου του Οντάριο αποφάσισε πρόσφατα ότι ευθύνεται η BMW κι η αντιπροσωπεία της στο Τορόντο, επιδικάζοντας στον Kleiman $5.000 ως αποζημίωση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Εξετάζεται νέα BMW i3 στην πλατφόρμα Neue Klasse
Ωστόσο, του ζητούν να πληρώσει $11.140 για αμοιβές δικηγόρου και δικαστικά έξοδα της BMW, διότι είχε απορρίψει μια προκαταρκτική προσφορά συμβιβασμού στα $10.000. Με τον ίδιο να δηλώνει στο Auto News ότι απέρριψε την προσφορά της BMW καθώς περιελάμβανε μια ρήτρα μη αποκάλυψης, ενώ αυτός ήθελε το κοινό να μάθει την αλήθεια. Ίσως κι επειδή ζητούσε αποζημίωση $25.000 — περίπου το ποσό που ξόδεψε «από την τσέπη του», κατά δήλωσή του — και λέει ότι τα πορίσματα του δικαστηρίου δεν καθιστούν πραγματικά υπεύθυνη τη BMW.
Η οποία με τη σειρά της αρνήθηκε ότι παρουσίασε παραπλανητικά στοιχεία για το πρωτοποριακό ηλεκτρικό μοντέλο της. Δηλώνοντας ότι «όλα τα EV επηρεάζονται από την προσωπική οδηγική συμπεριφορά, τις συνθήκες του περιβάλλοντος και την κατανάλωση ενέργειας από διάφορα υποσυστήματα, κατά την οδήγηση».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ $71.000 ζητούν από κάτοχο BMW i3 για επισκευή της μπαταρίας
Τελικά ο Kleiman — λέει ότι — ξόδεψε $25.000, θα πληρώσει άλλα $11.140, θα λάβει όμως και $5.000 ως αποζημίωση. Μετά από επτά χρόνια. Ναι, αλλά κέρδισε την υπόθεση. Είναι αυτό που λέμε «πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος».