Volkswagen ID.7, τεράστια διαφορά τιμής σε Κίνα και Ευρώπη
To Wolfsburg μόλις άνοιξε τις προ-παραγγελίες για το Volkswagen ID.7 στη σινική αγορά. Με τη διαφορά τιμής μεταξύ του ID.7 που πωλείται στην Ευρώπη και αυτού στην Κίνα να είναι κολοσσιαία. Υπάρχει εξήγηση;
Η μεγάλη 100% ηλεκτρική μπερλίνα του γερμανικού ομίλου, το Volkswagen ID.7, που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης, είναι επιτέλους διαθέσιμο για παραγγελία στη σινική αγορά.
Αν και γνωρίζαμε ήδη τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, μόλις τώρα ανακοινώθηκε η τιμή του αυτοκινήτου και είναι… συγκλονιστική. Το χάσμα τιμής μεταξύ του Volkswagen ID.7 που πωλείται στην Κίνα και του ID.7 που πωλείται στην Ευρώπη είναι αδικαιολόγητα(;) τεράστιο.
Εάν η στρατηγική της χαμηλής τιμής στο Volkswagen ID.7 αποδειχθεί κερδοφόρος στην Κίνα, να δούμε πώς ο κατασκευαστής θα δικαιολογήσει τέτοια διαφορά τιμής στους δυτικούς καταναλωτές
Στην Κίνα, το Volkswagen ID.7 ξεκινά την κοστολόγησή του από 237.700 γιουάν σύμφωνα με το Car News China. Που ισοδυναμεί με 30.400 ευρώ. Στη Ελλάδα, θα πρέπει να πληρώσεις €59.500 για την έκδοση Pro και €64.800 για το Pro Launch Edition. Με άλλα λόγια, στην Ελλάδα όπως και στις άλλες χώρες της Ευρώπης, κοστίζει τα διπλά! Μια διαφορά τιμής που είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητική (και ύποπτη), ειδικά επειδή τα αυτοκίνητα είναι σχεδόν πανομοιότυπα.
Αναμφισβήτητα λοιπόν, οι διαφορές του αυτοκινήτου της ευρωπαϊκής και της κινεζικής αγοράς δεν δικαιολογούν τέτοια διαφορά τιμής. Η γερμανική φίρμα επισημοποίησε το λανσάρισμα του ID.7 στην Κίνα ως μέρος της κοινοπραξίας της με την FAW. Εκεί, το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 84 kWh και έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα με 201 ίππους (150 kW), και 310 Nm. Στην Ευρώπη ή στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Volkswagen ID.7 μπορεί να επιλεγεί με μπαταρία 77 kWh ή 86 kWh. Η μόνη πραγματική διαφορά είναι στο επίπεδο του κινητήρα, που αποδίδει 286 ίππους (210 kW) στο ευρωπαϊκό μοντέλο. Διότι δεν υπάρχουν άλλες διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων, με την αυτονομία να είναι παρόμοια.
Σαφώς, η διαφορά τιμής θα μπορούσε να εξηγηθεί από την παραγωγή. Καθώς για τα ευρωπαϊκά Volkswagen ID.7 αυτή γίνεται στη Γερμανία, ενώ για την κινεζική έκδοση επί τόπου. Επομένως με χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Αλλά αυτό δεν μπορεί να δικαιολογήσει αυτό το χάσμα τιμής.
Στην πραγματικότητα, η Volkswagen αναγκάζεται να μειώσει την τιμή στην Κίνα για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό, ιδιαίτερα από τις τοπικές φίρμες, οι οποίες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Στην Κίνα, ένα BYD Seal για παράδειγμα, ξεκινά κάτω από τις 30.000 ευρώ.
Η VW προφανώς έχει μάθει από τα λάθη της ύστερα από τα αποτυχημένα λανσαρίσματα των ID.3 και ID.4 στη σινική αγορά. To Wolfsburg λοιπόν θέλει να βρει τη σωστή τιμολόγηση από την πρώτη στιγμή. Προκειμένου να μη βρεθεί στη θέση όπως όταν αναγκάστηκε να μειώσει την τιμή του ID.3 το περασμένο καλοκαίρι στις 16.000 ευρώ στην κινεζική αγορά.
Προφανώς η Volkswagen δεν έχει πλέον κανένα περιθώριο λάθους στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Η απότομη πτώση των παραγγελιών που παρατηρήθηκε στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες ώθησε τον κατασκευαστή να επικεντρωθεί στην Κίνα. Το Volkswagen ID.7 είναι το είδος του μοντέλου που μπορεί να λειτουργήσει στην κινεζική αγορά: Μια μεγάλη μπερλίνα κύρους όπως αυτές που αγαπούν οι Κινέζοι καταναλωτές. Εάν η στρατηγική της χαμηλής τιμής αποδειχθεί κερδοφόρος στην Κίνα, να δούμε πώς ο Γερμανός κατασκευαστής θα δικαιολογήσει τέτοια διαφορά τιμής στους δυτικούς καταναλωτές.