Οι δασμοί στα κινεζικά EV διχάζουν την Ευρώπη
Οι προσωρινοί δασμοί της Ευρώπης στα κινεζικά EV φαίνεται πως διχάζουν τα κράτη-μέλη, όπως αποτυπώθηκε και στην πρόσφατη ψηφοφορία.
Εδώ και μερικές βδομάδες, έχει γίνει γνωστή η επιβολή προσωρινών δασμών προς τα ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη. Οι δασμοί αυτοί όμως, προβληματίζουν κάθε μέρα όλο και περισσότερο τα μέλη της ΕΕ.
Το βασικό επιχείρημα των χωρών που είναι αντίθετες έγκειται στο γεγονός πως αν οι δασμοί μονιμοποιηθούν, το Πεκίνο θα απαντήσει, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Άλλωστε, μοντέλα όπως το Tesla Model 3, το CUPRA Tavascan και το MINI Cooper SE κατασκευάζονται στην Κίνα, κάτι που σημαίνει πως θα υπόκεινται σε επιπλέον δασμούς.
Εάν η πλειοψηφία των 15 χωρών-μελών που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 65% του πληθυσμού της ΕΕ αντιταχθούν στους δασμούς, οι Βρυξέλλες θα πρέπει να συμμορφωθούν
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MAXUS Euniq6, όνομα και πράμα
Πριν από μερικές μέρες, στις 16 Ιουλίου, οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών έκατσαν στο ίδιο τραπέζι και εξέφρασαν τις απόψεις τους για τα οφέλη αλλά και τα μειονεκτήματα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για τους πρόσθετους δασμούς. Μάλιστα κλήθηκαν να ψηφίσουν για το αν είναι υπέρ ή κατά, σε μια ψηφοφορία που δεν είχε δεσμευτικό χαρακτήρα, αλλά θα ληφθεί υπόψη όταν θα είναι η ώρα να παρθούν οι οριστικές αποφάσεις.
Μάλιστα η ψήφος της κάθε χώρας θα ήταν ανώνυμη. Το αποτέλεσμα ήταν δώδεκα κράτη μέλη να ταχθούν υπέρ των δασμών, τέσσερα να τους καταψηφίσουν και έντεκα να απέχουν από τη διαδικασία. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, ορισμένες εκ των μεγαλύτερων αγορών αυτοκινήτων της Ευρώπης, όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία ψήφισαν υπέρ.
Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, η Γερμανία, ήταν μία από τις χώρες που καταψήφισε τα εν λόγω μέτρα. Όπως άλλωστε έχει διατυπώσει σε όλους τους τόνους, οι δασμοί απέναντι στα κινεζικής προελεύσεως EV είναι σαν η Ευρώπη να πυροβολεί τα πόδια της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS EV 72 kWh, χιλιομετροφάγος;
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως το 1/3 των πωλήσεων των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για το 2023 έλαβαν χώρα στην Κίνα. Τις απόψεις της Γερμανίας, φαίνεται να συμμερίζονται και οι σκανδιναβικές χώρες, όπως η Σουηδία και η Φινλανδία.
Η Επιτροπή σχεδιάζει να συνεχίσει την έρευνά της για άλλους τρεις μήνες. Στο τέλος των ερευνών, το θεσμικό όργανο θα ζητήσει εκ νέου από τους 27 της ΕΕ δεύτερη ψηφοφορία. Εάν η πλειοψηφία των 15 χωρών μελών που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 65% του πληθυσμού της Ένωσης αντιταχθεί σε αυτό, οι Βρυξέλλες θα πρέπει να συμμορφωθούν.