Η Toyota φρενάρει τα EV και ρίχνει το βάρος στα υβριδικά
Η Toyota ανακοίνωσε μία πολύ σημαντική μείωση στις προσδοκίες που αφορούν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
H οικονομική έκθεση της Toyota αναφορικά με τους στόχους των πωλήσεων της περιλάμβανε μία είδηση. Ποια είναι αυτή; Ότι οι προσδοκίες του ιαπωνικού κολοσσού για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 39%.
Οι αρχικές εκτιμήσεις λοιπόν έκαναν λόγω για 202.000 μονάδες, ωστόσο βάσει των σημερινών δεδομένων, η Toyota εκτιμά πως θα πουλήσει περί τα 123.000 αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι θα σκεφτούν πως η Toyota «ρίχνει άκυρο» στην ηλεκτροκίνηση. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.
Η ιαπωνική εταιρεία είναι από τις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Το χαρτοφυλάκιο των EV της όμως τώρα γεμίζει σιγά, με αποτέλεσμα τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες αλλά και τα υβριδικά να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο πως οι Ιάπωνες προέβλεψαν ότι τα λειτουργικά του κέρδη θα έφταναν το επίπεδο ρεκόρ των 20,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα όμως με την τελευταία οικονομική έκθεση, το ποσό αυτό ανέβηκε στα 30,15 δισεκατομμύρια δολάρια!
Η Toyota, βλέποντας πως οι θερμικοί κινητήρες αποδίδουν ακόμα, χαρίζοντας ρεκόρ πωλήσεων αποφάσισε να μειώσει την παραγωγή των EV της
Μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους, η Toyota θέλει να πουλήσει 3,6 εκατομμύρια παραδοσιακά υβριδικά παγκοσμίως. Οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων EV, υβριδικών, plug-in hybrid και οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου αναμένεται να φθάσουν τις 3,9 εκατομμύρια μονάδες. Πρακτικά αυτό σημαίνει αύξηση κατά 42% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Έτσι, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 37% των συνολικών πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Συνολικά, οι μάρκες Toyota και Lexus αναμένεται να κατασκευάσουν10,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα αυτό το οικονομικό έτος, αριθμός που από μόνος του αποτελεί ρεκόρ. Μάλιστα, οι προοπτικές για ενοποιημένες παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις έχουν ανέβει 11,38 εκατομμύρια μονάδες κατά το τρέχον οικονομικό έτος.
Το τελευταίο τρίμηνο, η Toyota κατέγραψε ένα αρκετά μεγάλο περιθώριο λειτουργικού κέρδους, που φτάνει το 12,6%, διπλασιάζοντας έτσι τα ποσοστά της σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.
Επί του παρόντος, η Toyota στον στίβο της ηλεκτροκίνησης διαθέτει το Toyota bZ4X και το Lexus RZ. Μέχρι το 2026 σχεδιάζει να λανσάρει δέκα νέα ηλεκτρικά μέχρι το 2026, τα οποία θα εξοπλίζονται με μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία που μπορεί να ξεπερνά τα 1.000 km.
O οικονομικός διευθυντής της Toyota Motor Corp, Yoichi Miyazaki, δήλωσε ότι τα υβριδικά μοντέλα βοήθησαν την εταιρεία να δημιουργήσει μια σταθερή οικονομική βάση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βρίσκονται τώρα στα σκαριά.
«Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι ο προσεκτικός συγχρονισμός των επενδυτικών μας αποφάσεων», τόνισε. «Η συνολική μας αξιολόγηση για τις επενδύσεις σε BEV λαμβάνοντας υπόψη την ενεργειακή κατάσταση και τις υποδομές σε κάθε χώρα, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις αλλαγές στην πραγματική ζήτηση των πελατών, μας επέτρεψε να επιτύχουμε μια ισχυρή οικονομική βάση πάνω στην οποία μπορούμε να προωθήσουμε επενδύσεις για το μέλλον».
Η Ford και η General Motors μετρίασαν επίσης τις προσδοκίες τους για τις πωλήσεις και την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η GM εγκατέλειψε τον στόχο παραγωγής 400.000 EV, ενώ το μπλε οβάλ περιορίζει την παραγωγή στα εργοστάσια μπαταριών, καθώς επίσης περιορίζει τους στόχους παραγωγής για τη Mustang Mach-E.