MotulEVO, η λύση για τη συντήρηση των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων
Είτε μιλάμε για συμβατικό αυτόματο κιβώτιο είτε για διπλού συμπλέκτη ή ακόμα και για CVT, το σύστημα καθαρισμού MotulEVO μπορεί να περιορίσει τις φθορές και να αυξήσει την αποδοτικότητα και τη διάρκεια της ζωής τους.
Το αυτόµατο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους για τη σωστή λειτουργία ενός αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα από τα πιο σύνθετα µηχανικά µέρη του συστήµατος µετάδοσης της κίνησης, µε πολλές τριβές και διαρκείς αυξοµειώσεις στα φορτία που διαχειρίζεται, καταπονώντας τα γρανάζια στο εσωτερικό του. Γι’ αυτό ακριβώς και είναι πρωταρχικής σηµασίας η σωστή συντήρησή του.
Σε αντίθεση µε την απλοϊκή λογική που περιορίζεται στην µερική (έως 60%) αλλαγή λιπαντικού, ύστερα από κάποια προκαθορισµένα χιλιόµετρα χρήσης, η Motul έρχεται να οδηγήσει τη φροντίδα του αυτοµάτου κιβωτίου ταχυτήτων ένα βήµα παραπέρα. Έτσι, χάρη στο MotulEVO δίνει πλέον τη δυνατότητα ολοκληρωµένης συντήρησης του κιβωτίου, ύστερα από την αφαίρεση του παλαιού λιπαντικού και πριν από την πλήρη αφαίρεση του νέου.
Η διαδικασία που ακολουθεί, µε ειδικά µηχανήµατα, εξασφαλίζει την αποµάκρυνση επικαθήσεων στα κινούµενα µέρη, καθώς επίσης την πλήρη αποστράγγιση του παλιού λιπαντικού. Αυτό το τελευταίο είναι ιδιαιτέρα σηµαντικό για τη φροντίδα και τη µακροζωία του κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς σε µια τυπική αλλαγή υγρών µετάδοσης, µία σηµαντική ποσότητα του χρησιµοποιηµένου λιπαντικού, µε αυξηµένο από τη χρήση ιξώδες και µε µικροσωµατίδια στο εσωτερικό του, παραµένει µέσα στο κύκλωµα λίπανσης.
Ως εκ τούτου, µε τον καιρό ένα αυτόµατο κιβώτιο θα µπορούσε να παρουσιάσει αυξηµένη φθορά, να καθυστερεί στις αλλαγές, να παράγει κραδασµούς υπό φορτίο και τελικά να αποµειώνει τη διάρκεια ζωής του.
Η συντήρηση που προσφέρει το MotulEVO στο δικό σας αυτόµατο κιβώτιο ταχυτήτων µπορεί να βελτιώσει την απόδοση και τη λειτουργία του, διατηρώντας το καθαρό. Πρόκειται για µία πράξη φροντίδας προς το αυτοκίνητό σας, µε σηµαντικό αποτύπωµα σε βάθος χρόνου.
Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζουμε τα υγρά ATF στο αυτόματο κιβώτιο;
Τα διαστήματα αλλαγής λαδιού αυτόματης μετάδοσης, ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο (AT, DSG, CVT) και τις συνθήκες χρήσης.
Αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής
Για κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (με μετατροπέα ροπής) τα διαστήματα αλλαγής μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ 30.000 και 100.000 km σε κανονικές συνθήκες χρήσης. Σε κάθε περίπτωση, τα διαστήματα συντήρησης δεν πρέπει να υπερβαίνουν μία περίοδο 8 ετών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν όρους όπως «life-time» ή «fill-for-life», που αναφέρονται στη διάρκεια ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων ή στο χρόνο μεταξύ αλλαγών λαδιού.
Αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη
Για αυτόματες μεταδόσεις διπλού συμπλέκτη (DCT/DSG) τα διαστήματα αλλαγής είναι συνήθως μικρότερα. Συνήθως περίπου 60.000 km (για κανονικές συνθήκες οδήγησης) και έως 3 χρόνια. Για τα κιβώτια ξηρού συμπλέκτη, τα διαστήματα είναι μεγαλύτερα και συνήθως δεν καθορίζονται επακριβώς από τους κατασκευαστές.
Κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)
Τα κιβώτια ταχυτήτων CVT έχουν συνήθως μεγαλύτερα διαστήματα συντήρησης, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 120.000 km ή 6 χρόνια (υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας), αλλά υπάρχουν επίσης περιπτώσεις στις οποίες το συνιστώμενο διάστημα αλλαγής είναι μόνο 40.000 km ή 2 χρόνια. Οι συνθήκες λειτουργίας σε αυτήν την περίπτωση είναι πολύ σημαντικές και μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα διαστήματα συντήρησης. Επίσης, υπάρχουν συχνά περιπτώσεις όπου το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιείται από διαφορετικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι καθορίζουν διαφορετικά διαστήματα service, ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα και τη ροπή που εφαρμόζεται στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα διαστήματα συντήρησης που προτείνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμβουλευτείτε τον Οδηγό Λίπανσης της Motul.