Τop 10: Τα ισχυρότερα μοτέρ παραγωγής της BMW
Με την ευκαιρία της παρουσίασης της M5 CS που είναι πλέον η ισχυρότερη BMW παραγωγής της Ιστορίας, αυτά είναι τα δέκα ισχυρότερα μοτέρ παραγωγής στα 105 χρόνια της διαδρομής της.
Απ’ όλα έχει ο μπαξές. Σε αυτή τη λίστα υπάρχουν από 6κύλινδροι μέχρι 12κύλινδροι κινητήρες, με ή χωρίς τούρμπο, βενζίνη ή ντίζελ.
Η πρόσφατα αποκαλυφθείσα BMW M5 CS καθιερώνεται πλέον ως η πιο ισχυρή BMW παραγωγής στην Ιστορία χάρη στους 635 ίππους του διτούρμπινου κινητήρα V8 των 4,4 lt που κρύβει κάτω από το καπό. Κι αν θέλαμε να τη συγκρίνουμε με το προ 43 ετών μοναδικό σούπερκαρ της φίρμας, την M1 του 1978, τα 277 άλογά της ακούγονται απελπιστικά λίγα. Ακόμη και το πιο πρόσφατο επαναφορτιζόμενο υβριδικό i8, πιο GT βέβαια απ’ ό,τι σούπερκαρ, πάλι δεν αντέχει στη σύγκριση με τους μόλις… 374 ίππους του.
Οι πιο ισχυρές BMW στην αγορά παραμένουν επομένως μοντέλα που προέρχονται από την κανονική γκάμα. Αλλά όσον αφορά τους κινητήρες, τα δέκα πιο γενναιόδωρα σε ισχύ μοτέρ της γερμανικής φίρμας δεν βρίσκονται όλα τους κάτω από το καπό ενός μοντέλου της BMW…
10. BMW 750d του 2016 400 PS
Στη δέκατη θέση αυτό του «Top 10» βρίσκεται μια μονάδα ντίζελ. Χάρη σε τέσσερα τούρμπο, ο 3λιτρος 6κύλινδρος B57 απέδιδε 400 άλογα και 760 Nm στην υφιστάμενη 7 Series και συγκεκριμένα στην 750d που δεν διατίθεται πλέον.
Και ήταν το ισχυρότερο 6κύλινδρο ντίζελ παραγωγής στον κόσμο.
9. BMW M3 GTS του 2010 450 PS
H M3 E92 φορούσε 4λιτρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα V8 που στην έκδοση GTS ήταν υπερκυβισμένο στα 4,3 lt.
Το μοτέρ αυτό με κωδικό S65 απέδιδε 450 άλογα και 440 Nm.
8. Rolls-Royce Phantom VII του 2003 460 PS
Ο ατμοσφαιρικός V12 των 6,75 lt με κωδικό Ν73 έμπαινε στο μηχανοστάσιο της Rolls-Royce Phantom προηγούμενης γενιάς και απέδιδε 460 PS και 720 Nm.
Στη συνέχεια, το 2107, αντικαταστάθηκε από το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ της Phantom VIIΙ ανεβαίνοντας στα 671 άλογα και 900 Nm.
7. BMW M4 GTS του 2016 500 PS
Πριν αντικατασταθεί από τον S58, ο 3λιτρος διτούρμπινος 6κύλινδρος σε σειρά S55 γνώρισε το απόγειό του σε ισχύ κάτω από το καπό της M4 GTS F82.
Η ισχύς των 500 ίππων επιτεύχθηκε ειδικότερα χάρη σε ένα σύστημα έγχυσης νερού για την ψύξη της εισαγωγής. Η ροπή του έφτανε τα 600 Nm.
6. BMW M5 του 2005 507 PS
H M5 MY2005, η E60/E61, φορούσε το 10κύλινδρο μοτέρ σε V με κωδικό S85, έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που επέδιδε 507 άλογα και 520 Nm.
Και χωρίς αμφιβολία είναι η τελευταία φορά που είδαμε ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με τέτοιο μοτέρ.
5. BMW X3 M και X4 M Competition του 2019 510 PS
Οι φανατικοί της BMW θα αισθάνονται κομμάτι άβολα. Ο πιο ισχυρός 6κύλινδρος σε σειρά της φίρμας αλλά και της Ιστορίας φοριέται σε… SUV.
To 3λιτρο μπλοκ S58 εξοπλίζει τις τελευταίες X3 M και X4 M Competition, παρέχοντάς τους ισχύ 510 ίππων και ροπή 650 Nm. Οι φίλοι του Μονάxου όμως μπορούν να αναθαρρήσουν, καθώς το ίδιο μοτέρ μπαίνει στην καινούργια γκάμα των M3/M4.
4. BMW M850i του 2018 530 PS
O V8 των 4,4 lt με κωδικό Ν63 είναι μια detuned εκδοχή του S63.
Με μέγιστη ισχύ τα 530 άλογα και αντίστοιχη ροπή τα 750 Nm βρίσκεται κάτω από το καπό της τελευταίας M850i.
3. Rolls-Royce Wraith Black Badge του 2016 632 PS
O διτούρμπινος V12 των 6,6 lt με κωδική ονομασία N74 που η BMW τοποθετεί σε ορισμένες Rolls-Royce φτάνει σε ισχύ μέχρι τα 632 άλογα. Σε αυτή την εκδοχή του μπαίνει κάτω από το καπό της κουπέ Wraith Black Badge, αποδίδοντας παράλληλα κολοσσιαία ροπή 870 Nm.
Βέβαια, η έκδοση του V12 των 6,75 lt της Rolls-Royce Cullinan Black Badge φτάνει τα 900 Nm, αλλά για μια ισχύ που μειώνεται κατά 32 άλογα, ούσα στα 600.
2. BMW M5 CS του 2021 635 PS
Με χωρητικότητα 4,4 lt και δύο τούρμπο διπλής εισόδου, ο V8 S63 είναι το πιο ισχυρό μοτέρ που μπήκε ποτέ σε BMW παραγωγής.
Αποδίδει 635 άλογα και περνά τη ροπή των 750 Nm και στους τέσσερις τροχούς.
1. McLaren F1 LM του 1996 689 PS
To ισχυρότερο μοτέρ παραγωγής της γερμανικής φίρμας δεν βρίσκεται πάνω σε μια BMW.
Τον V12 των 6,1 lt με την κωδική ονομασία S70 και τα 689 άλογα, φορούσε η McLaren F1 στην έκδοση LM που κατασκευάστηκε σε μόλις πέντε κομμάτια.
Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!