Οδηγούμε: Audi A1 1.4 TFSI quattro

Οδηγούμε: Audi A1 1.4 TFSI quattro

Και όμως τετρακινείται! Οδηγούμε το Α1 που αρχικά δεν επρόκειτο να κατασκευαστεί.

Και όμως τετρακινείται! Οδηγούμε το Α1 που αρχικά δεν επρόκειτο να κατασκευαστεί.

Η απόφαση να βασιστεί το Audi A1 στην πλατφόρμα PQ25 του VW Polo ήταν εύλογη. Μόνο που η PQ25 είχε σχεδιαστεί μόνο για μπροστινή κίνηση. Οπότε η Audi αντιμετώπιζε ένα δίλημμα σχετικά με τα πιο δυνατά Α1 και ειδικά το σπορ S1. Αρχικά είπε να κάνει το S1 μπροστοκίνητο. Όμως αυτό θα επηρέαζε τη συνολική εικόνα της παραδοσιακά τετρακίνητης σειράς μοντέλων «S». Η ιδέα λοιπόν απορρίφθηκε και αποφασίστηκε ο (πολυέξοδος) ανασχεδιασμός της PQ25 ώστε να μπορεί να δεχτεί την τετρακίνηση. Ο πρώτος καρπός αυτού του προγράμματος είναι το Α1 που οδηγούμε εδώ: Ένα πρωτότυπο με το ίδιο κινητήριο σύστημα που θα έχει το μελλοντικό S1.

Οι μετατροπές στην υπάρχουσα δομή είναι οι αναμενόμενες. Περιλαμβάνουν έναν κεντρικό άξονα που μεταφέρει την κίνηση από το κιβώτιο (χειροκίνητο 6άρι εδώ) προς τους πίσω τροχούς, κι έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, υδραυλικά ενεργοποιούμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Όλα αυτά, μαζί με το πίσω διαφορικό και τα ημιαξόνια, προσθέτουν 90 kg στο βάρος του αυτοκινήτου. Ο κεντρικός συμπλέκτης –βασικά ο ίδιος όπως στα τετρακίνητα Α3– κατανέμει συνεχώς τη ροπή μπρος-πίσω ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, όντας ικανός να στείλει μέχρι και το 100% σε οποιονδήποτε άξονα.

Τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης δεν μπορούν να υποτιμηθούν, ειδικά στις πολικές συνθήκες που δοκιμάσαμε το 1.4 TFSI quattro, το μοντέλο που θα τοποθετηθεί ένα σκαλί κάτω από το S1. Έχοντας τον ίδιο κινητήρα με το Polo GTI, αποδίδει 185 PS και 25,5 kgm.
Η τετρακίνηση δίνει καλύτερο ξεκίνημα και μεγαλύτερη ασφάλεια, χωρίς να αλλοιώνει τον οδηγικό χαρακτήρα του Α1. Καθώς όμως η εμπειρία μας περιορίστηκε σε μια παγωμένη πίστα, δεν μπορούμε ακόμα να πούμε πόσο επηρεάζει την καθημερινή οδήγηση και την εντυπωσιακή ευελιξία του Α1.

Πέρα από την επιπλέον διάσταση που θα δώσει στο Α1, η τετρακίνηση της πλατφόρμας PQ25 φαίνεται πως θα έχει επιρροές και έξω από την γκάμα της Audi. Φημολογείται πως η VW σκέφτεται τη δημιουργία τετρακίνητων CrossPolo και Polo R – μοντέλων που δεν θα υπήρχαν αν η Audi δεν επέμενε να επεκτείνει την γκάμα του Α1 πέρα από την μπροστινή κίνηση.

Τι λέει το DRIVE
Εξελιγμένο τετρακίνητο πρωτότυπο 185 ίππων, ένα σκαλί κάτω από το μελλοντικό S1
Τεχνολογία
1.390 cc, Ι4 turbo, 2EEK 16v, άμεσος ψεκασμός, 185 PS/6.200 rpm. 25,5 kgm/2.000-4.500 rpm,
Μετάδοση
Μόνιμα 4x4, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,9”, τελική 225 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 140 gr/km
Εκτιμώμενα στοιχεία κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube