Με το νέο Ford Puma στις ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024

Με το νέο Ford Puma στις ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024

Oπως σωστά θα έχετε καταλάβει όλα αυτά τα χρόνια, στο DRIVE αγαπάμε την οδήγηση, τη Φύση και τις… ακροπολικές διαδρομές. Για αυτό λοιπόν, αποφασίσαμε να πάρουμε το ανανεωμένο Ford Puma και να οργώσουμε τις ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024.

Με τις μνήμες νωπές από την παρουσίαση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 και το ολόφρεσκο Ford Puma παρκαρισμένο κάτω από τα γραφεία μας, δεν δυσκολευτήκαμε να πάρουμε για ακόμα μια χρονιά τα βουνά και να σκανάρουμε τις ειδικές διαδρομές του εφετινού «Ράλλυ των Θεών».

Το διάστημα 5-8 Σεπτέμβρη, το ενδιαφέρον του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού θα είναι στραμμένο στη χώρα μας. Πώς θα μπορούσε να συμβαίνει διαφορετικά άλλωστε, όταν σχεδόν 80 εκατομμύρια τηλεθεατές σε 160 χώρες θα παρακολουθήσουν το 71ο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις που θα διεξαχθεί -κυρίως- στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας.

Για άλλη μια χρονιά αποφασίσαμε να χτενίσουμε τις ειδικές του εφετινού αγώνα, θέλοντας να μεταφέρουμε όσο το δυνατόν πιο ζωηρά και παραστατικά τον παλμό του αγώνα. Προτείνοντας παράλληλα τις πιο ενδιαφέρουσες ειδικές, που μπορούν να συνδυαστούν με στιγμές χαλάρωσης σε γραφικά χωριά της ελληνικής υπαίθρου.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι, διατηρεί τον εντυπωσιακό, σκληροτράχηλο και απρόβλεπτο χαρακτήρα του. Ραντεβού λοιπόν στα βουνά! 

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS, αναλλοίωτο

Το 2021 άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις. Η πρόκληση ήταν μεγάλη, το στοίχημα όμως κερδήθηκε, καθώς χρόνο με τον χρόνο γίνονται ενέργειες που ανεβάζουν ακόμα περισσότερο την αξία του αγώνα. Ως επιστέγασμα όλων αυτών των προσπαθειών, ήρθε η συμφωνία μεταξύ της Motorsport Greece και του WRC Promoter, για την ένταξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος το 2026 και το 2027

Με την ΕΚΟ να παραμένει μεγάλος χορηγός ονόματος κι αγώνα. Η ΕΚΟ άλλωστε στηρίζει δυναμικά το Ράλλυ Ακρόπολις από το 2021, αποτελώντας ακρογωνιαίο λίθο τόσο ως προς την επιτυχία όσο και ως προς τη βιωσιμότητα της διοργάνωσης. Οι συζητήσεις όμως έβγαλαν ακόμα μια σημαντική είδηση. Από του χρόνου, ο αγώνας επιστρέφει στην παραδοσιακή του ημερομηνία, στις αρχές του καλοκαιριού. Έτσι, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2025 θα διεξαχθεί στα τέλη του Ιουνίου.

Όσον αφορά τον εφετινό αγώνα, η διαδρομή του δέκατου γύρου του πρωταθλήματος θα είναι σημαντικά διαφοροποιημένη συγκριτικά με εκείνες των προηγούμενων ετών. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται ειδικές διαδρομές ταυτόσημες με τον σκληρό χαρακτήρα του αγώνα. Όπως οι ΕΔ Ταρζάν, Ρεγκίνι και Λουτράκι, τη στιγμή που έχουν επανέλθει ειδικές που αγκαλιάστηκαν από τους θεατές. Άλλες παλιότερα, όπως το Οινοχώρι στη Φωκίδα, μέρος του οποίου στις αρχές του 2000 χρησιμοποιήθηκε ως Shakedown, κι άλλες πιο πρόσφατα, όπως η Θήβα.

Μεταξύ των αλλαγών σε επίπεδο διαδρομών είναι η προσθήκη της Άνω Παύλιανης, που θα ξεκινάει από το Κουμαρίτσι και θα τερματίζει στην αφετηρία της γνωστής Παύλιανης, όπως και της Δάφνης, που είναι μια πιο μικρή εκδοχή της ειδικής Πύργος των προηγούμενων ετών. Συνολικά, οι οδηγοί θα κληθούν να διανύσουν 303,23 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε μερικές από τις πλέον ιστορικές, δύσκολες και απαιτητικές διαδρομές στο πρόγραμμα του WRC.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Επιπροσθέτως, για πρώτη φορά στην ιστορία του, ο αγώνας θα εκκινήσει από την έδρα του, τη Λαμία. Η μεγάλη όμως καινοτομία του εφετινού αγώνα έγκειται στην υπερειδική που θα διεξαχθεί στο ΣΕΑ Σείριος, το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου. Οι αλλαγές στο πρόγραμμα του Σαββάτου έφεραν νέα χάραξη στη φετινή υπερειδική. Έτσι, τα περάσματα των αγωνιστικών από το Σείριο θα είναι μονά και όχι διπλά και κατ' επέκταση, δεν θα χρειαστεί να κλείσουν και τα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού.

Η επιλογή του σημείου δεν είναι τυχαία, καθώς ένας από τους βασικούς πυλώνες της εφετινής διοργάνωσης είναι η ανάδειξη της οδικής ασφάλειας και του πόσο ασφαλείς έχουν γίνει πλέον οι αυτοκινητόδρομοι. H είσοδος θα είναι ελεύθερη για όλους, ενώ για περισσότερες πληροφορίες, καλό θα είναι να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης.

Οι διοργανωτές μας έχουν διαβεβαιώσει πως θα κάνουν το καλύτερο δυνατό οργανωτικά, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επομένως θα ήταν αδόκιμο να μιλήσουμε από τώρα για επιτυχία ή αποτυχία της πρωτότυπης αυτής σκέψης.

Δεν χωρά αμφιβολία πως όλοι θα θέλαμε να απολαύσουμε από κοντά όλες τις ειδικές. Να βιώσουμε την αδρεναλίνη, να ακούσουμε τον ήχο των αγωνιστικών, ακόμη κι αν φεύγαμε λιγάκι σκονισμένοι. Για να είμαστε ειλικρινείς όμως, κάτι τέτοιο είναι ουτοπικό για πολλούς λόγους, οικονομικούς και μη. Για αυτό λοιπόν, σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα που ευελπιστούμε πως θα σας καλύψει, τόσο από άποψη θεάματος όσο και από άποψη τοπίου και φυσικής ομορφιάς.

Για να γίνει αυτό όμως, έπρεπε να έχουμε στη διάθεσή μας ένα αυτοκίνητο άνετο και πρακτικό, με καλούς χώρους, ευχάριστη οδική συμπεριφορά (σε βουνά θα ανέβουμε, άλλωστε) και φυσικά τη δυνατότητα να πατήσει χώμα. Όλα αυτά τα βρήκαμε στο ανανεωμένο Ford Puma. Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας. H πρώτη μας σκέψη αφορούσε το αν και κατά πόσο θα μπορέσει να τα καταφέρει στο χώμα σε διαδρομές που δεν τις λες και βόλτα στη Φύση.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Δύσκολο χώμα και πέτρες-ξυράφια στα Γεράνεια Όρη συνθέτουν το σκηνικό της ειδικής του Λουτρακίου. Πάντως, ακόμα και με τα ασφάλτινα ελαστικά, το Ford Puma που είχαμε στη διάθεσή μας δεν μάσησε!

Με αυτή λοιπόν τη σκέψη βρεθήκαμε με τον Θανάση πριν ακόμα ξημερώσει στον δρόμο για τα βουνά τη Στερεάς Ελλάδας. Μπορεί το πορτμπαγκάζ να ήταν γεμάτο, ωστόσο ο 1.000άρης Ecoboost με τα 125 άλογα έδινε στο Puma την απαραίτητη δύναμη και τα 210 Nm από τις 1.750 rpm την απαραίτητη ελαστικότητα ώστε να κινούμαστε με άνεση στην εθνική και στους δρόμους της περιφέρειας. Η ποιότητα κύλισης, βελτιωμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, συνδυάζεται με την επίσης ενισχυμένη ηχομόνωση, κάνοντας το ταξίδι ακόμα πιο ευχάριστο, ήσυχο και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Μάλιστα, αν κινηθείς στα νόμιμα όρια ταχύτητας, θα σε ανταμείψει και με χαμηλή κατανάλωση. Κοντά στα 6,2 lt/100 km που είδαμε κι εμείς.

Ωστόσο, αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο στο νέο Ford Puma είναι η εντελώς νέα εικόνα της καμπίνας. Που θα λέγαμε πως συμβαδίζει ακόμα περισσότερο με τις τεχνολογικές επιταγές του σήμερα. Από τη βασική έκδοση της γκάμας, Titanium, έχουμε πλέον δύο ανεξάρτητες οθόνες, μια σε ρόλο πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η πρώτη έχει διαγώνιο στις 12,8”, μπόλικη πληροφορία και πολύ καλά γραφικά, που θυμίζουν τα αντίστοιχα της Mustang Mach-E.

Όσον αφορά εκείνη του συστήματος infotainment, που ενσωματώνει το τελευταίας γενιάς SYNC 4 έχει μετακινηθεί πιο κάτω από την κορυφή του ταμπλό και πλέον ενσωματώνεται σε αυτό. Η διαγώνιός της έχει αυξηθεί σημαντικά, από τις 8” στις 12”, την ώρα που τα γραφικά είναι σαφώς βελτιωμένα, η απόκριση άριστη και ο χειρισμός της καθ’ όλα εύκολος. Υποστηρίζει δε ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, κάτι που εκτιμήσαμε δεόντως για τη διάρκεια της μουσικής μας. Μιας και εκεί που τελειώνει ο αυτοκινητόδρομος και αρχίζουν τα βουνά, το σήμα πάει πολλές φορές… περίπατο.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η οθόνη του συστήματος infotainment στο ανανεωμένο Ford Puma έχει κάνει step-up. Όχι μόνο επειδή μεγάλωσε στις διαστάσεις φτάνοντας τις 12”, αλλά επειδή απέκτησε νέα γραφικά και ακόμα καλύτερη απόκριση στην αφή. Σε πολύ βολικό σημείο είναι και η θήκη που χωρά με άνεση ένα μεγάλο smartphone.

Η πρώτη μέρα του προγράμματος, περιλαμβάνει τρεις πολύ εντυπωσιακές ειδικές (από δύο φορές), στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας. Οι οδηγοί θα αναχωρήσουν από το Service Park της Λαμίας στις 07:15, για να βρεθούν στις 07:58 στην αφετηρία της ειδικής Παύλιανη που ξεκινά από το χωριό Κουμαρίτσι.

Στην αρχή της, το χώμα είναι πατημένο, επιτρέποντας στους οδηγούς να κινηθούν με πολύ υψηλή ταχύτητα. Σταδιακά όμως, το τερέν αλλάζει και η διαδρομή γίνεται σαφώς πιο σκληρή και στενή. Φτάνει μέχρι τα Πυρά Ηρακλέους κι αυτή τη φορά κατεβαίνει, αντίθετα ουσιαστικά από την περυσινή διαδρομή της Παύλιανης. Στο τελείωμα φαρδαίνει μεν, αλλά παραμένει αρκετά ζόρικη και απαιτητική, συνθέτοντας ένα πολύ ενδιαφέρον μωσαϊκό 22,47 km, περνώντας από κατάφυτα δάση με έλατα.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ειδική διαδρομή της Παύλιανης είναι μια από τις αγαπημένες μας. Πατημένο χώμα και γρήγορες στροφές στην αρχή, στεναδούρι  με πολύ απαιτητικό χώμα στη συνέχεια, για να τελειώσει με φαρδύ μεν αλλά σκληρό χώμα δε. Σαν να έχεις παντρέψει δύο ειδικές σε μία.

Από εκεί, η δράση μεταφέρεται στη Δάφνη, στις 09:09. Η συγκεκριμένη, στενή και σφιχτή στην αρχή διαδρομή 21,67 km, περνά από τα χωριά Δάφνη και Ανατολή. Το κομμάτι αυτό είναι αρκετά τεχνικό και ζόρικο, με τους οδηγούς να περνάνε σύριζα από τα έλατα και τους… γκρεμούς.

Βγαίνοντας όμως από την Ανατολή, γίνεται κατηφορική, ο δρόμος φαρδαίνει και οι ταχύτητες ανεβαίνουν. Οι διαδοχικές φουρκέτες μάλιστα, υπόσχονται πως θα χαρίσουν υψηλό θέαμα στους θεατές, καθώς πρόκειται ίσως για το πιο εντυπωσιακό σημείο ολόκληρου του 3ημέρου. Μια διαδρομή που στο τελείωμά της οφείλουμε να παραδεχτούμε πως απολαύσαμε κι εμείς, πριν φτάσουμε στα Μάρμαρα όπου και τερματίζει.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το τελείωμα της ειδικής της Δάφνης, περιλαμβάνει διαδοχικές φουρκέτες, που σε συνδυασμό με φαρδύ τερέν και το μαλακό χώμα υπόσχονται μοναδικό θέαμα στους θεατές. Ένα σημείο που κι εμείς απολαύσαμε με τον…δέοντα τρόπο!

Η συνέχεια δίνεται στην εμβληματική διαδρομή του Ταρζάν, η αλλιώς «σπαστίρι», στην περιοχή της Ευρυτανίας στις 11:17. Ως προς την πρώτη μέρα τώρα, θα σας προτείναμε να ξεκινήσετε με την ειδική της Δάφνης και από εκεί καρφί για το δεύτερο πέρασμα της Παύλιανης, στις 14:29.

Ύστερα από το τέλος της ειδικής, αξίζει να κάνετε μια βόλτα στην Παύλιανη. Χτισμένη σε υψόμετρο 1.040 m είναι ένα τουριστικά αναπτυγμένο χωριό, από τα πιο γνωστά της περιοχής, που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο γραφικό και το μοντέρνο, μιας και ο τουρισμός δεν έχει αλλοιώσει την αισθητική της.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Χτισμένη στα 1.040 m, η Παύλιανη αποτελεί ένα πολύ όμορφο, τουριστικά αναπτυγμένο χωριό. Οι δρόμοι όπως καταλαβαίνετε είναι αρκετά στενοί και προς αποφυγή ταλαιπωρίας, σας προτείνουμε να αφήσετε το αυτοκίνητό σας στην είσοδο του χωριού.

Διαθέτει πλήθος καφέ και εστιατορίων για όλες τις απαιτήσεις, ενώ must θεωρείται και η επίσκεψη στο φημισμένο πάρκο αναψυχής της Παύλιανης. Σίγουρα το μάτι σας θα έχει πάρει κάποια φωτογραφία του στο Instagram! Η απόσταση Δάφνης-Παύλιανης είναι περίπου μια ώρα. Και είναι αυτό που λέμε η χαρά του οδηγού. Έτσι λοιπόν πέρα από το φυσικό κάλλος και τις βρύσες με το γάργαρο νερό από τις πηγές της Οίτης, περιλαμβάνει καλή άσφαλτο και γρήγορες καμπές.

Πεδίο όπου το Ford Puma μας έδειξε ότι παραμένει, με μεγάλη διαφορά μάλιστα, το πιο fun-to-drive B-SUV της ελληνικής αγοράς. Το τιμόνι μπορεί να άλλαξε σχεδίαση (θα το θέλαμε και λίγο μικρότερο σε διάμετρο), παραμένει όμως το ίδιο άμεσο, δίνοντας μπόλικη πληροφορία στον οδηγό. Στο πρόγραμμα «Sport» μάλιστα βαραίνει ευχάριστα.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες της έκδοσης Titanium κι αυτό επιτρέπει στο Puma να κινηθεί πιο σβέλτα από όσο κι εσύ ο ίδιος θα περίμενες. Παράλληλα, η κλίση στις στροφές είναι σημαντικά περιορισμένη σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το αυτοκίνητο σε ωθεί να το εμπιστευτείς και να κινηθείς γρήγορα. Σε αυτό ρυθμό, θα θέλαμε να έχουν παραμείνει τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Όλο αυτό βέβαια έχει και τον αντίστοιχο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Αν πιέσεις το 3κύλινδρο μοτέρ, τα 9άρια είναι δεδομένα. Αν πάλι κινηθείς στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας με σύνεση, δύσκολα θα δεις νούμερα πάνω από τα 7 lt/100 km. Αν πάλι δεν θέλετε να μετακινηθείτε από τη Δάφνη, σε απόσταση μισής ώρα βρίσκεται το Μαυρολιθάρι. Ένα ήσυχο χωριό που τις μέρες του αγώνα σφύζει από ζωή. Μπορείτε να κάνετε βόλτα στην πλατεία όπου δεσπόζει ο αιωνόβιος πλάτανος και να γευτείτε τις τοπικές γεύσεις, μέχρι την εκκίνηση του δεύτερου περάσματος.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Μαυρολιθάρι είναι ένα ήσυχο χωριό που τις μέρες του αγώνα σφίζει από ζωή. Μπορείτε να κάνετε βόλτα στην πλατεία όπου δεσπόζει ο αιωνόβιος πλάτανος και να γευτείτε τις τοπικές γεύσεις, μέχρι την εκκίνηση του δεύτερου περάσματος.

Τη δεύτερη μέρα, την πιο απαιτητική του προγράμματος, τα πληρώματα κατηφορίζουν προς το Ρεγκίνι, ένα πεδινό χωριό της Στερεάς Ελλάδας. Έπειτα από παραίνεση της FIA που επικαλέστηκε λόγους ασφαλείας στη διεξαγωγή του δεύτερου σκέλους του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, το ωράριο του Σαββάτου 7 Σεπτεμβρίου μεταφέρεται κατά μία ώρα αργότερα από το αρχικά προγραμματισμένο.

Η Οργανωτική Επιτροπή του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, αφουγκραζόμενη την ανησυχία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με το ενδεχόμενο τα πληρώματα να αγωνιστούν στην πρώτη ειδική διαδρομή του σκέλους σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (περιορισμένο φως, υγρασία, σκόνη) όρισε την έναρξη της ημέρας στις 07:15 και αντίστοιχα την εκκίνηση της ειδικής διαδρομής Ρεγκίνι στις 08:16, αντί για 07:16. 

Για εμάς όμως ούτως ή άλλως, η δεύτερη μέρα ξεκινά από τη Θήβα. Η διαδρομή των 20,95 km που επανέρχεται ύστερα από τρία χρόνια, θα ξεκινήσει στις 10:37. Πρόκειται για μια κλασική ακροπολική ειδική, με σφιχτή, σε ορισμένα σημεία χάραξη και πολλές εναλλαγές πορείας. Σε αρκετά κομμάτια το χώμα είναι πατημένο, γεγονός που επιτρέπει στους οδηγούς να διατηρήσουν υψηλή ταχύτητα. Αξίζει δε να σημειωθεί πως εφέτος, δεν θα υπάρχει το κομμάτι που περνά από το πεδίο βολής, με την καλή ορατότητα και τη μεγάλης διάρκειας θέαση.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ειδική της Θήβας επιστρέφει στο πρόγραμμα μετά από τρία χρόνια. Είναι μια ενδιαφέρουσα διαδρομή με συνεχείς εναλλαγές, με τους οδηγούς σε κάποια κομμάτια να διατηρούν υψηλή μέση ωριαία.

Στη συνέχεια, θα κατηφορίσουν προς την Πελοπόννησο, με πρώτη στάση την ειδική των Αγίων Θεοδώρων, από όπου θα περάσουν δύο φορές. Η εκκίνηση της διαδρομής των 25,87 km έχει οριστεί για τις 13:05. Πρόκειται για μια διαδρομή που τα συνδυάζει όλα. Ξεκινά με μπόσικο χώμα, φαρδιά και πολύ γρήγορα κομμάτια, για να τελειώσει με ένα σαφώς πιο στενό κομμάτι και χώμα μέτριας δυσκολίας. Είναι μάλιστα η μοναδική διαδρομή που θα πατήσει και άσφαλτο, για περίπου 2,8 km.

Από εκεί, οι οδηγοί θα βρεθούν στο δημοτικό πάρκινγκ Λουτρακίου για ανεφοδιασμό, αλλαγή ελαστικών και επισκευές, μόνο με τα εργαλεία που έχουν στα αυτοκίνητά τους. Ύστερα από αυτή τη μίνι ανασυγκρότηση, θα πάρουν τον δρόμο προς τα Γεράνεια Όρη και το Λουτράκι.

H ειδική, μήκους 12,90 km ξεκινά από τα Πίσσια, στις 15:46. Μπορεί να είναι η μικρότερη σε μήκος, είναι όμως μια από τις πλέον απαιτητικές του προγράμματος. Η περιοχή των Γερανείων Ορέων άλλωστε, έχει πάρα πολλές χωμάτινες διαδρομές, διευκολύνοντας τη διοργάνωση ως προς την χάραξη και τον σχεδιασμό τους. Εν προκειμένω λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο στενές διαδρομές, με πολύ σκληρό χώμα και κοφτερές πέτρες που μπορούν ανά πάσα στιγμή να δημιουργήσουν πρόβλημα στα λάστιχα. Σε κάποια σημεία, το βουνό παντρεύεται με τη θέα της θάλασσας και σε συνδυασμό με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
 Οι οδηγοί κατηφορίζουν τα Γεράνεια Όρη με θέα τη θάλασσα ίσως στη σκληρότερη ειδική του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Με το Ford Puma είχαμε περάσει ήδη από ζόρικες διαδρομές, ειδικά στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας. Μόλις όμως ολοκληρώσαμε την ειδική του Λουτρακίου, κοντά στο σημείο τερματισμού των Αγίων Θεοδώρων, διαπιστώσαμε πως το μικρό SUV του Μπλε Οβάλ είναι απροσδόκητα ικανό εκτός δρόμου. Με τα 16,3 cm που στέκεται πάνω από το έδαφος να είναι απολύτως ικανοποιητικά για να κινηθείς σε τέτοιου είδους δρόμους.

Προφανώς και στο πατημένο χώμα, το Puma θα κινηθεί σβέλτα, θα γλιστρήσει ευχάριστα όσο του επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά και θα γίνει διασκεδαστικό. Η μεγάλη έκπληξη όμως ήταν το γεγονός ότι δεν «μάσησε» στην Παύλιανη, στη Δάφνη και στο Λουτράκι. Όπως είναι φυσικό, πηγαίναμε αρκετά φυλαγμένα, έχοντας στο μυαλό μας τα ασφάλτινα λάστιχά του και πολύ περισσότερο την απουσία ρεζέρβας…

Όμως το μικρό SUV της Ford αποδείχτηκε άξιος συμπαραστάτης. Κι αν εξαιρέσουμε μια ανηφόρα στην Παύλιανη που χρειάστηκε και δεύτερη προσπάθεια, δεν σταμάτησε πουθενά! Κι όλα αυτά χωρίς να ακούγονται ενοχλητικοί τριγμοί από την καμπίνα. Ναι, τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά -και σε μεγαλύτερη έκταση από το παρελθόν, ωστόσο η συναρμογή παίρνει άριστα. Και συμβάλλει, σε συνδυασμό με τον αναβαθμισμένο διάκοσμο, στην πολύ καλύτερη και πιο σύγχρονη εικόνα που σου βγάζει η καμπίνα. Που χωροταξικά παραμένει στο πολύ καλό επίπεδο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Χρήσιμη αποδείχτηκε και η νέα περιμετρική κάμερα 360ο με την πολύ καλή ευκρίνεια. Στα πολύ απαιτητικά κομμάτια είχαμε πλήρη εικόνα για το τι υπάρχει γύρω μας, εμπρός και πίσω από το αυτοκίνητο. Στα θετικά επίσης και το ότι οι πόρτες κατεβαίνουν χαμηλά, καλύπτοντας τα μαρσπιέ, με τα μπατζάκια μας να μένουν καθαρά, ακόμη κι όταν το Puma γίνεται σύγχρηστο!

Κι εδώ θα πρέπει να σταθούμε στην πρακτικότατη λύση που ονομάζεται Mega Box. Ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 80 lt, κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Όταν είσαι από τις 05:30 στο πόδι και ξέρεις ότι οι μέρες είναι μεγάλες, πρέπει να έχεις προνοήσει για τις απαραίτητες προμήθειες.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Mega Box είναι μια πραγματικά πρακτική λύση, που δύσκολα συναντάς σε άλλα αυτοκίνητα. Εξασφάλιζε πως θα έχουμε τις προμήθειες μας στην ιδανική θερμοκρασία, πράγμα απείρως σημαντικό τους καλοκαιρινούς μήνες. Κι όταν ερχόταν η ώρα να το αδειάσουμε, ανοίγαμε την τάπα αποστράγγισης στο κάτω μέρος και… αυτό ήταν όλο!

Έτσι λοιπόν, φορτώσαμε με πάγο το Mega Box και διατηρήσαμε το φαγητό και το νερό μας σε ιδανική θερμοκρασία. Όλοι ξέρουμε άλλωστε τη σημασία του παγωμένου νερού τις καλοκαιρινές μέρες! Κι όταν ήρθε η ώρα να το αδειάσουμε, δεν αφιερώσαμε παραπάνω από 5 λεπτά. Υπάρχει τάπα αποστράγγισης που καθιστά το άδειασμα και τον καθαρισμό του Mega Box παιχνιδάκι.

Έχετε υπόψιν σας πως εκτός από νερά, αναψυκτικά και φαγητό, μπορείτε να αποθηκεύσετε ακόμα και λασπωμένα αντικείμενα και να πλύνετε το Mega Box γρήγορα και εύκολα με το λάστιχο. Με αυτόν το τρόπο, το ανανεωμένο Puma, όχι μόνο διατήρησε την νεανική και στιλάτη εμφάνισή του, αλλά και τις πρακτικές λύσεις που το έκαναν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο του Μπλε Οβάλ στην Ευρώπη.

Στα του αγώνα και πάλι, ύστερα από το Λουτράκι, οι οδηγοί επιστρέφουν για το δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους και από εκεί, μέσω της Εθνικής Οδού θα κινηθούν προς τη Μάνδρα και ύστερα θα προσεγγίσουν την Οινόη. Εκεί θα ανεφοδιαστούν και θα συνεχίσουν για τον Σείριο, όπου θα και θα διεξαχθεί η μοναδικής έμπνευσης, μήκους 1,97 km, υπερειδική για το 2024. Αξίζει δε να αναφερθεί, ότι εγχείρημα ανάλογο της εφετινής EKO Super Special Stage δεν έχει επιχειρηθεί από καμία διοργανώτρια χώρα σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η φετινή ΕΚΟ Super Special Stage θα πραγματοποιηθεί στο ΣΕΑ Σείριος, το Σάββατο 7 Σεπτέμβρη στις 20:05. Πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτοτυπία, με τα αυτοκίνητα να εκκινούν πάνω στο κατάστρωμα του αυτοκινητόδρομου, καλύπτοντας 3,2 km. Θα υπάρχουν τεχνητά εμπόδια, ενώ μέρος της θα περνάει από του πάρκινγκ του σταθμού. Η είσοδος θα είναι δωρεάν, ενώ για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης.

Το Σάββατο είναι η πιο γεμάτη μέρα του αγώνα. Αν έχετε όρεξη να ξυπνήσετε νωρίς, μπορείτε να παρακολουθήσετε την ειδική της Θήβας και σε σχεδόν 1,5 ώρα να βρεθείτε στα Πίσια για να δείτε το πέρασμα από το Λουτράκι. Και από εκεί να βρεθείτε στον Σείριο για την EKO Super Special Stage 2024, η εκκίνηση της οποίας είναι προγραμματισμένη για τις 21:05. Αν πάλι θέλετε ένα πιο χαλαρό πρόγραμμα, μπορείτε να παρακολουθήσετε είτε τα δύο περάσματα των Αγίων Θεοδώρων, είτε το μοναδικό του Λουτρακίου πριν μεταβείτε στη Μαλακάσα.

Η τρίτη και τελευταία μέρα του προγράμματος, μπορεί να είναι η πιο χαλαρή από άποψη μετακινήσεων, είναι όμως εξίσου ενδιαφέρουσα με τις προηγούμενες. Η πρώτη ειδική ξεκινά από το Οινοχώρι, στις 08:59. Η διαδρομή των 17,47 km αρχίζει ανηφορικά και γρήγορα, με καλό χώμα για τα πρώτα 5,5 km. Στο 8ο km, η διαδρομή στενεύει και περνά από δάσος με πυκνή βλάστηση. Πατάει μάλιστα για μερικά μέτρα και άσφαλτο, κοντά στο καταπράσινο, όπως άλλωστε και όλη η περιοχή, χωριό Σκλήθρο.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η τελευταία μέρα του φετινού αγώνα ξεκινά από το Οινοχώρι. Ξεκινά ανηφορικά και με καλό χώμα για τα πρώτα 5,5 km, ωστόσο μετά από λίγο η διαδρομή στενεύει και περνά μέσα από δάσος με πυκνή βλάστηση.

Η συνέχεια δίνεται στο Ελευθεροχώρι, μια από τις πλέον κλασικές, αγαπημένες και γεμάτες, από άποψη κόσμου, ακροπολικές διαδρομές. Οι οδηγοί θα περάσουν δύο φορές, με το δεύτερο πέρασμα να αποτελεί την Wolf Power Stage του εφετινού αγώνα. Το πρώτο αυτοκίνητο θα σταθεί στην αφετηρία στις 10:05 και θα καλύψει μια απόσταση 18,29 km.

H διαδρομή ξεκινά έξω από το Ελευθεροχώρι και ανηφορίζει σχετικά γρήγορα μέχρι τη λίμνη Καλλίδρομου. Ένα θαυμάσιο σημείο, με μπόλικο πράσινο, άπλα και καλή ορατότητα σε ένα περίτεχνο εσάκι, που στη συνέχεια του, οδηγεί τους οδηγούς μέσα στο δάσος, σε ένα αρκετά στενό κομμάτι. Οι εναλλαγές είναι συνεχείς και μέχρι το ύψος της δεύτερης λίμνης (χωρίς νερό), ο δρόμος γίνεται και πάλι πολύ γρήγορος, για να στενέψει ύστερα από 1,5 km.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Την Κυριακή, οι οδηγοί θα περάσουν δύο φορές από το Ελευθεροχώρι. Αν θέλετε να είστε ξέγνοιαστοι, μπορείτε να κατασκηνώσετε στη λίμνη Καλλίδρομου και να ξυπνήσετε μέσα στην ειδική. Υπάρχει πολύς χώρος και όπως κάθε χρόνο αναμένεται να υπάρξουν και καντίνες από τις οποίες μπορείτε να προμηθευτείτε τα απαραίτητα.

Η ημέρα είναι ξεκούραστη, επομένως σας προτείνουμε να απολαύσετε τα δύο περάσματα από το Ελευθεροχώρι. Μάλιστα, μπορείτε να κατασκηνώσετε στη λίμνη Καλλίδρομου από την προηγούμενη μέρα, να απολαύσετε το ειδυλλιακό τοπίο και να ξυπνήσετε το πρωί μέσα στην ειδική. Αναμένεται να υπάρχουν και καντίνες από τις οποίες θα μπορείτε να προμηθευτείτε τα απαραίτητα, ώστε η παραμονή σας εκεί να γίνει ακόμα πιο εύκολη.

Αν πάλι επιλέξετε να φτάσετε αυθημερόν, έχετε υπόψη σας πως ο κόσμος θα είναι πολύς. Οπότε για να αποφύγετε την όποια ταλαιπωρία, προτείνουμε να παρκάρετε μόλις δείτε τα πρώτα σταθμευμένα αυτοκίνητα. Και μόλις ολοκληρωθεί το δεύτερο πέρασμα που ξεκινά στις 13:15 και σηματοδοτεί την αυλαία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, θα έχετε τη δυνατότητα για ένα σύντομο γεύμα ή καφέ στο Ελευθεροχώρι. Καφεδάκι, κουβεντούλα και μια ματιά στα βίντεο και στις φωτογραφίες, σε ένα χωριό στα 740 m, με σαγηνευτική θέα προς τον κάμπο της Αμφίκλειας και τις βουνοκορφές της Οίτης και της Γκιώνας.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Παίρνουμε λοιπόν τον δρόμο της επιστροφής προς τη βάση μας, μαγεμένοι από τα τοπία και τις διαδρομές που σε λίγες μέρες θα κατακλειστούν από κόσμο. Όσον αφορά τις ειδικές, αν δεν βρεθείς εκεί, δεν μπορείς να αντιληφθείς πόσο εντυπωσιακό και δύσκολο είναι για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα να περνούν με τέτοια ταχύτητα από αυτούς τους δρόμους.

Με σαφώς πολύ μικρότερες ταχύτητες, εμείς τα καταφέραμε χάρη στην εμπειρία του Θανάση και το Puma. Ένα όμορφο αυτοκίνητο, τεχνολογικά προηγμένο και αναβαθμισμένο ως προς την ποιότητα κύλισης και την καμπίνα του. Και πάνω από όλα, πιστό στον fun-to-drive χαρακτήρα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Ford.

Με λίγα λόγια, απέδειξε πως είναι ικανό σε όλα τα εδάφη και μάλιστα με άνεση που δύσκολα μπορείς να συλλάβεις. Δεν κινηθήκαμε με την ταχύτητα που θα το κάναμε αν είχαμε στη διάθεσή μας ένα Raptor ή ένα Ranger. Κινηθήκαμε όμως σε εδάφη απαιτητικά, ακόμα και για τετρακίνητα. Και κυρίως, βρεθήκαμε σε μέρη που δύσκολα θα βρεθεί ο μέσος χρήστης.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ναι, δεν θα κάνετε σκληρό off-road με το Puma. Δεν είναι άλλωστε αυτός ο προσανατολισμός του. Θα μπορέσετε όμως να πατήσετε με ασφάλεια περισσότερο και πιο δύσκολο χώμα από αυτό που υπολογίζετε. Με την προϋπόθεση ότι φυσικά θα σεβαστείτε το αυτοκίνητο, όπως προείπαμε.

Κι αυτή, αν θέλετε τη γνώμη μας είναι η μεγαλύτερη έκπληξη του ανανεωμένου Puma. Διότι στην άσφαλτο, έχοντας οδηγήσει πρωτύτερα την έκδοση ST-Line X, γνωρίζαμε από πρώτο χέρι πως παραμένει το κορυφαίο του είδους του, όσον αφορά τα οδηγικά και οδικά χαρακτηριστικά του.

EKO Rally Acropolis 2024, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κλείνοντας, οφείλουμε να σας υπενθυμίσουμε ορισμένα πράγματα προς τη διευκόλυνση όλων των πλευρών. Το WRC είναι θέαμα, αδρεναλίνη και συναίσθημα. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι μια διοργάνωση-διαφήμιση για τη χώρα μας. Είτε κατασκηνώσουμε στις διαδρομές (Ελευθεροχώρι) είτε παραμείνουμε για λίγο σε αυτές, οφείλουμε να σεβαστούμε το περιβάλλον. Μιλάμε άλλωστε για παρθένα δάση, με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.

Οφείλουμε επίσης να ακολουθούμε τις οδηγίες των κριτών. Βρίσκονται εκεί για τη δική μας ασφάλεια. Κι αν ρίξετε μια ματιά στο πρόγραμμα και στα ωράρια των ειδικών, θα αντιληφθείτε πόσο δύσκολο και κουραστικό είναι το έργο τους.

Καθόμαστε στις προκαθορισμένες ζώνες θεατών για θαυμάσουμε τους οδηγούς. Ειδάλλως, η ειδική διαδρομή μπορεί να καθυστερήσει ή ακόμα και να ακυρωθεί. Αφήνουμε ανοιχτά τα καθορισμένα σημεία και την πρόσβαση των οχημάτων ανάγκης και θυμόμαστε πως οι ειδικές κλείνουν τρεις ώρες πριν από την εκκίνηση του πρώτου αυτοκινήτου. Για τις προσβάσεις του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ εδώ.

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος δεν χωράνε προγνωστικά. Καλή απόλαυση και ραντεβού στα βουνά… 

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
Ειδικές και ωράριο αγώνα

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου

Shakedown (Λυγαριά)
Εκκίνηση

9:01

Μήκος

3,62 km

Τελετή εκκίνησης (Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας)

Εκκίνηση

19:00

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου

ε.δ. Παύλιανη 1
Εκκίνηση

7:58

Μήκος

22,47 km

ε.δ. Δάφνη 1
Εκκίνηση

9:09

Μήκος

21,67 km

ε.δ. Ταρζάν 1
Εκκίνηση

11:17

Μήκος

23,37 km

ε.δ. Παύλιανη 2
Εκκίνηση

14:29

Μήκος

22,47 km

ε.δ. Δάφνη 2
Εκκίνηση

15:40

Μήκος

21,67 km

ε.δ. Ταρζάν 3
Εκκίνηση

17:48

Μήκος

23,37 km

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου

ε.δ. Ρεγκίνι 
Εκκίνηση

8:16

Μήκος

28,67 km

ε.δ. Θήβα 
Εκκίνηση

10:37

Μήκος

20,95 km

ε.δ. Άγιοι Θεόδωροι 1 
Εκκίνηση

13:05

Μήκος

25,87 km

ε.δ. Λουτράκι 
Εκκίνηση

15:46

Μήκος

12,90 km

ε.δ. Άγιοι Θεόδωροι 2 
Εκκίνηση

17:05

Μήκος

25,87 km

EKO Super Special Stage 2024 ΣΕΑ Σείριος 
Εκκίνηση

21:05

Μήκος

3,20 km

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου

ε.δ. Οινοχώρι 
Εκκίνηση

8:59

Μήκος

17,47 km

ε.δ. Ελευθεροχώρι 1 
Εκκίνηση

10:05

Μήκος

18,29 km

ε.δ. Ελευθεροχώρι 2 (Wolf Power Stage 2024) 
Εκκίνηση

13:15

Μήκος

18,29 km

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube