Ύστερα από 37 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην αγορά, πέντε γενιές, πωλήσεις που ξεπερνούν τα 13,7 εκατ. αυτοκίνητα και ένα μοντέλο που έμεινε στη μέση της εξέλιξής του και δεν θα το δούμε ποτέ, το Opel Corsa ολοκληρώνει τον πρώτο τόμο της πλούσιας ιστορίας του και ξεκινά την συγγραφή του δεύτερου, με «γαλλική» καθοδήγηση αυτή τη φορά.
Σε αυτό το σημείο χρειάζεται πιθανότατα να ανοίξουμε μια παράγραφο, για όσους μπερδεύτηκαν με τα παραπάνω και να κάνουμε μια σύντομη αναδρομή στα τελευταία οικονομοτεχνικά δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας και στο πώς έχει διαμορφωθεί ο χάρτης της τα τελευταία χρόνια.
Η ιστορία λοιπόν έχει ως εξής: Πριν από περίπου δυόμιση χρόνια και ενώ το νέο Corsa βρισκόταν στα τελευταία στάδια της εξέλιξής του, η General Motors πούλησε την Opel στο Groupe PSA των Peugeot, Citroën και DS Automobiles. Στην πορεία, τα νέα αφεντικά είδαν ότι από το να πληρώνουν δικαιώματα για το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη της GM που είχε το εν εξελίξει Corsa, τους συνέφερε οικονομικά να το εξελίξουν από την αρχή στη δική τους πλατφόρμα -τη σπονδυλωτή CMP που χρησιμοποιεί και το νέο Peugeot 208- και να το εφοδιάσουν με μηχανικά μέρη από τα δικά τους ράφια. Έτσι, στο χρόνο ρεκόρ των 2,5 χρόνων για ολοκληρωτικά νέο μοντέλο, η Opel άλλαξε το DNA του Corsa και παρουσίασε την έκτη γενιά του.
Με γαλλικό Pedigree
Έχοντας λοιπόν κατά νου τα παραπάνω δεδομένα και γνωρίζοντας πώς φθάσαμε στο νέο Corsa, το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι αντικρίζοντάς το, είναι να δώσεις συγχαρητήρια στους σχεδιαστές της Opel. Παρόλο που τα εργαλεία που τους δόθηκαν για να εργαστούν ήταν κυρίως «γαλλικά», έκαναν σπουδαία δουλειά στον μετασχηματισμό του γερμανικού σουπερμίνι. Παρότι λοιπόν είναι σημαντικά διαφορετικό από το απερχόμενο Corsa σε εμφάνιση, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Opel.
Σε όρους μεγέθους και με συνολικό μήκος 4,06 m, το νέο Corsa έχει μακρύνει κατά τέσσερις πόντους, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, έχοντας χάσει ταυτόχρονα σχεδόν πέντε πόντους σε ύψος. Έχει αποκτήσει πιο σφηνοειδές και δυναμικό σχήμα, βελτιώνοντας παράλληλα και την αεροδυναμική του. Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 cd, το νέο Corsa θα είναι μαζί με το νέο Toyota Yaris τα δυο πιο αεροδυναμικά μοντέλα της κατηγορίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε οικονομία καυσίμου και μείωση των εκπομπών ρύπων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Opel δηλώνει ότι ο χαμηλός συντελεστής εξασφαλίζει στο νέο Corsa έως και 5% χαμηλότερη στιγμιαία κατανάλωση στα 130 km/h.
Επιστρέφοντας στην εμφάνιση, το νέο σουπερμίνι της Opel είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον από την πέμπτη γενιά. Συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του από την άλλη, δεν έλκει τα βλέμματα με τον τρόπο που τα καταφέρνει το νέο Peugeot 208, αλλά στα δικά μας μάτια τουλάχιστον είναι πολύ πιο ελκυστικό από το Volkswagen Polo, προσφέροντας παράλληλα κάτι διαφορετικό από τα Renault Clio και Ford Fiesta.
Όσκαρ και χρυσά βατόμουρα
Από όποια πλευρά και να το πιάσεις, το νέο Corsa είναι πολύ καλύτερο από τον προκάτοχό του και, παρότι η εξέλιξή του έγινε με ταχείς ρυθμούς, το νέο μοντέλο έχει να παρουσιάσει μπόλικες τεχνολογικές καινοτομίες, κάποιες εκ των οποίων παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην κατηγορία. Όπως για παράδειγμα οι ενεργοί προβολείς LED τύπου Matrix που προσαρμόζουν τη δέσμη αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, προσφέροντας όπως διαπιστώσαμε στη σύντομη οδηγική εμπειρία μας με το νέο Corsa εξαιρετική ορατότητα κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Σε επίπεδο ασφαλείας, το νέο Corsa είναι επίσης αναβαθμισμένο, διαθέτοντας πλέον ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος κ.ά.
Το νέο μοντέλο της Opel είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Τις Edition, Elegance και την πιο σπορ GS-Line. Η τελευταία είναι διαθέσιμη μόνο με τον κινητήρα ντίζελ και τους δύο βενζινοκινητήρες τούρμπο και διαφέρει εξωτερικά από τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τους 17άρηδες τροχούς και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Στο εσωτερικό διαθέτει καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη και μια χρωματιστή φάσα που διατρέχει το ταμπλό.
Το τελευταίο δεν έχει τη χάρη του 208 ή τον εντυπωσιακό του πίνακα οργάνων 3D -πλήρως ψηφιακός και στο Corsa- και είναι πιο συμβατικό σε εμφάνιση, αλλά τα υλικά κατασκευής είναι ποιοτικά και η συναρμολόγηση προσεγμένη. Επιπλέον, οι πιο συμβατικοί διακόπτες του κλιματισμού και κάτω από την οθόνη του infotainment, που ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού είναι 7” ή 10”, προσφέρουν καλύτερη εργονομία. Το σύστημα πολυμέσων με τη σειρά του, είναι εύχρηστο σε χρήση και μπορεί να συνδεθεί με smartphone και μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.
Το Corsa διέπρεπε σε επίπεδο χώρων τα τελευταία χρόνια, αλλά η νέα γενιά δεν μπόρεσε να ακολουθήσει την παράδοση. Πόσω μάλλον όταν βασίζεται σε μια πλατφόρμα που και στις υπόλοιπες εφαρμογές της δεν μας έχει δείξει θετικά σημάδια. Οι εμπρός επιβάτες έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους, με τα χαμηλότερα κατά 2,8 πόντους τοποθετημένα καθίσματα να βοηθούν όχι μόνο να μην γίνεται αισθητό το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος, αλλά να προσφέρουν και καλύτερη από το παρελθόν θέση οδήγησης. Για τους πίσω επιβάτες ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι εξίσου άνετα.
Οι επιβάτες πάνω από 1,75 θα νιώσουν λιγότερο άνετα απ’ ό,τι σε ένα VW Polo που είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας στον συγκεκριμένο τομέα. Από πρακτικής άποψης τουλάχιστον έχει μεγαλώσει κατά 24 lt το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου αγγίζει πλέον τα 309 lt.
Πώς είναι στο δρόμο;
Το σημαντικότερο όσον αφορά τα μηχανικά του νέου Corsa είναι πως για πρώτη φορά στην ιστορία του θα είναι διαθέσιμο σε 100% ηλεκτρική έκδοση. Αλλά η συγκεκριμένη θα μας απασχολήσει από την άνοιξη που θα ξεκινήσει η διάθεσή της. Μέχρι τότε, το νέο σουπερμίνι της Opel θα είναι διαθέσιμο με πιο κλασικά μοτέρ βενζίνης και ένα 1.500άρι ντίζελ με 102 PS. H γκάμα των βενζινοκινητήρων μας είναι γνωστή από τα υπόλοιπα μοντέλα του Groupe PSA και περιλαμβάνει τον 3κυλινδρο 1.2 στην ατμοσφαιρική εκδοχή του με τους 75 PS και τις υπερτροφοδοτούμενες εκδοχές του στους 100 PS (με χειροκίνητο ή αυτόματο σασμάν οκτώ ταχυτήτων) και 130 PS αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Παίρνοντας θέση πίσω από τα «πηδάλια», αρκούν μερικά χιλιόμετρα και λίγες στροφές για να αντιληφθείς ότι οδηγικά αυτό είναι το καλύτερο Corsa που μας έχει παρουσιάσει η Opel -τουλάχιστον στις τρεις τελευταίες γενιές του, όσον αφορά την προσωπική μου εμπειρία. To τιμόνι αν και αρκετά ελαφρύ είναι άμεσο και, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό πλαίσιο, ανακαλύπτεις ότι όποιο ρυθμό κι αν ακολουθείς το νέο Corsa είναι πολύ πιο πρόθυμο να ελίσσεται από στροφή σε στροφή, με ελάχιστη κλίση και ψηλότερο περιθώριο πρόσφυσης από το παρελθόν.
Και οι δυο κινητήρες τούρμπο είναι πρόθυμοι και ζωηροί από τις χαμηλές στροφές. Αν οι πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει ο 130άρης είναι λίγο πολύ αναμενόμενες, ο μικρότερος 100άρης σε εκπλήσσει ευχάριστα με τη δύναμή του και το πόσο καλά συνεργάζεται με το θετικό και ακριβές σε κούμπωμα 6άρι κιβώτιο. Η ποιότητα κύλισης είναι αναβαθμισμένη από το παρελθόν, ενώ στους ταλαιπωρημένους δρόμους στα περίχωρα του Split της Κροατίας, η ανάρτηση διαχειριζόταν τις κακουχίες των δρόμων χωρίς ήχους που να δηλώνουν καταπόνηση. Σε κάθε περίπτωση όμως επιφυλασσόμαστε για τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους πριν αποφανθούμε ότι ένα ελάχιστά πιο μαλακό set-up ίσως να ήταν προτιμότερο.
Στα αξιοσημείωτα περιλαμβάνεται το επίπεδο κατανάλωσης και ρύπων που πετυχαίνει ακόμα και η έκδοση των 130 PS. Όπως μάλιστα υποστηρίζει η Opel, τα νούμερά του είναι καλύτερα από της πιο οικονομικής και φιλικής προς το περιβάλλον έκδοσης του απερχόμενου Corsa. Σε αριθμούς αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση 4,2-4,5 lt/100 km και CO2 96-102 g για την έκδοση των 100 PS και 5,4-5,5 lt/100 km και CO2 103 g για την ισχυρότερη έκδοσή του, πάντα με βάση το πρωτόκολλο NEDC.
Στις εκθέσεις
To νέο Corsa είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε ανταγωνιστική τιμή που ξεκινά από τις €13.580 για τη βασική έκδοση των 75 PS, τις €14.380 για το 100άρι και τις €17.280 για το 130άρι που είναι διαθέσιμο μόνο στην πιο σπορ έκδοση GS Line. Εν κατακλείδι, το νέο Corsa έρχεται στην αγορά με έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά από το παρελθόν και ένα πιο ευχάριστο οδηγικά ταμπεραμέντο. Στο διάβα του θα βρει πολλούς ανταγωνιστές και μάλιστα ικανότερους σε κάποια σημεία, αλλά το πακέτο που προσφέρει έχει όλα τα φόντα να ακολουθήσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του στην ελληνική αγορά.
Τι λέει το DRIVE
Ολοκληρωμένο, καλύτερο από ποτέ σε οδηγικά χαρακτηριστικά και προσεγμένο σε ποιότητα το νέο Corsa έχει τα φόντα να ακολουθήσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του στην ελληνική αγορά και θα το κάνει.
Τιμή Από € 14.380 (από € 13.580 το 1.2 με τα 75 PS)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 x ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5-4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 g/km
Διαστάσεις 4.060 x 1.765 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών 309 lt
Βάρος 1.165 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
Στην γκάλερι, όπως και παραπάνω, θα βρείτε δύο εκδόσεις εξοπλισμού το κόκκινο Corsa είναι GS Line, ενώ το γκρι Elegance...
Δείτε τον αναλυτικό κατάλογο τιμών και εξοπλισμού του νέου Opel Corsa, εδώ...