H DS επεκτείνει τη γκάμα της με ένα αυτοκίνητο στην πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των B-SUV. To DS 3 Crossback προτείνεται ως η πλέον πολυτελής και ξεχωριστή πρόταση, με έμφαση στην τεχνολογία και στην ποιότητα.
Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP, η οποία εξελίχθηκε για να προσφέρει αυξημένη ακαμψία (+30%), μειωμένο βάρος (-35 kg) ενώ είναι συμβατή και με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης χωρίς οι μπαταρίες να κλέβουν χώρο από τους επιβάτες και τις αποσκευές.
Η DS απολαμβάνει προνόμια εντός του γαλλογερμανικού ομίλου, προκειμένου να καθιερωθεί ως κατασκευαστής premium έναντι και του γερμανικού ανταγωνισμού. Και εννοούμε την πρόσβαση στα πάνω ράφια σε ό,τι έχει να κάνει με τεχνολογία και υλικά.
Με μήκος 4,12 μέτρα, πλάτος 1,79 και ύψος 1,52 είναι στην καρδιά του ανταγωνισμού. Και, σύμφωνα με την DS προσφέρει καλύτερους εσωτερικούς χώρους στις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις. Αλλά και μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς άλλο ένα στοιχείο της CMP είναι ο μικρός κύκλος στροφής. Στέκεται στα 17 εκατοστά πάνω από το έδαφος, απόσταση κορυφαία για την κατηγορία. Σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς (17 και 18 ιντσών σε εννιά σχέδια) και τους μικρούς προβόλους, υπόσχεται καλές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Αν και για την ώρα το Grip Control, γνωστό από συγγενικά μοντέλα, δεν είναι ακόμη διαθέσιμο.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες PureTech 1.2 και δύο ντίζελ BlueHDi. Στους κινητήρες βενζίνης, η πιο αδύναμη έκδοση των 100 ίππων συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο. Ενώ οι ισχυρότερες, αυτή των 130 και η εντελώς νέα των 155 ίππων, μεταφέρουν την κίνηση στους τροχούς μέσα από ένα 8άρι αυτόματο. Ο «μικρός» ντίζελ των 100 PS επίσης συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι, καθώς το αυτόματο είναι προνόμιο της πιο δυνατής έκδοσης των 130 ίππων. Η τελευταία αυτή θα είναι διαθέσιμη τον Σεπτέμβριο. Το φθινόπωρο θα λανσαριστεί και το αμιγώς ηλεκτρικό E-TENSE DS 3 Crossback.
Οδηγήσαμε τις δύο 100άρες εκδόσεις ντίζελ και βενζίνης. Και δεν νιώσαμε ποτέ να μας λείπει η δύναμη. Και στις δύο περιπτώσεις, η καλή απόκριση και η επαρκής ροπή δίνουν στο αυτοκίνητο μια ευχάριστη σπιρτάδα. Πιο ταξιδιάρικο το ντίζελ, πιο ανάλαφρο το βενζινοκίνητο σε δρόμους με στροφές. Κάνουν και τα δύο καλή εντύπωση με το υψηλό όριο και τις άμεσες αντιδράσεις στο τιμόνι, το οποίο προσφέρει επαρκέστατη πληροφόρηση.
Το κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση, σε σχέση με το εύρος απόδοσης του κάθε κινητήρα. Αυτό που συνεργάζεται με τον κινητήρα βενζίνης έχει κάπως ελαφρύτερο λεβιέ, αλλά και οι δύο είναι ακριβείς, με σχετικά μικρές διαδρομές και στιβαρή αίσθηση.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ουδέτερη, ίσως λίγο περισσότερο να κλίνει προς την άνεση αντί του σπορ χαρακτήρα. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι πολύ καλός, χωρίς μεγάλη κλίση, χωρίς τάσεις πλεύσεις ή αδράνεια στην είσοδο της στροφής.
Η απόσβεση στις λακκούβες και γενικότερα η ποιότητα κύλισης υπογραμμίζουν τον αρχοντικό χαρακτήρα που η DS Automobiles θέλει τα αυτοκίνητά της να βγάζουν. Το βάρος που έχει εξοικονομηθεί από τη βασική δομή έχει χρησιμοποιηθεί για πιο παχιά ηχομονωτικά κρύσταλλα, στα παρμπρίζ και στα παράθυρα. Έτσι η καμπίνα παραμένει ήσυχη, απαλλαγμένη από αεροδυναμικό ή θόρυβο κύλισης στις περισσότερες περιπτώσεις.
Η σχεδίαση είναι ριζοσπαστική χωρίς να ξενίζει. Και εκφράζει το υψηλό τεχνολογικό προφίλ της μάρκας. Στον διάκοσμο της καμπίνας κυριαρχούν οι ρόμβοι, ένα μοτίβο σχεδιαστική υπογραφή της DS. Οι συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών που διατίθενται ως πακέτα, είναι εμπνευσμένοι από γειτονιές και προάστια του Παρισιού, διαρκής υπενθύμιση της καταγωγής της φίρμας. Υπάρχει ειδικό ξεχωριστό τμήμα με εξειδικευμένους τεχνίτες που ασχολούνται με την κατασκευή της καμπίνας. Και δίνουν μια αίσθηση χειροποίητου στις τεχνοτροπίες και στο φινίρισμα των κορυφαίας ποιότητας υλικών: Μαλακό πλαστικό, δέρμα Nappa, Alcantara, αλουμίνιο… Μόνο στα χαμηλά τμήματα χρησιμοποιούνται σκληρά πλαστικά, προερχόμενα από αντίστοιχα αυτοκίνητα της Citroën.
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και δίνει στο εσωτερικό high tech αύρα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων επτά ιντσών είναι στάνταρ, ενώ στις εκδόσεις με σύστημα πλοήγησης η κεντρική οθόνη είναι 10,3”. Το DS 3 Crossback ενσωματώνει όλη την τεχνολογία οδηγικών βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας, στην πλέον εξελιγμένη μορφή τους.
Τιμές και πλήρη εξοπλισμό θα γνωρίζουμε αύριο τέτοια ώρα, ύστερα από τα εγκαίνια του νέου DS Store στη λ. Κηφισίας. Και σε λίγες μέρες θα έχουμε στα χέρια μας το αυτοκίνητο για πλήρη δοκιμή και μετρήσεις.
Τι λέει το DRIVE
Η τεχνολογία κινητήρων, ο εξοπλισμός ασφαλείας και συνδεσιμότητας, η ιδιαίτερη σχεδίαση και κυρίως η καμπίνα με την κορυφαία αίσθηση απτής ποιότητας δίνουν περιεχόμενο στον όρο premium.
Κινητήρας PureTech 1.199 cc, i3, 12v, 2 x ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.118 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.245 kg
Κινητήρας BlueHDi 1.499 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 100 PS/3.500 rpm, 250 Nm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 3,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.118 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών 350 lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή