WEC Interlagos: Πρώτη νίκη της Porsche
H Porsche πήρε την πρώτη της νίκη μετά την επιστροφή της στην κορυφαία κατηγορία, ενώ ο Webber είχε ένα μεγάλο ατύχημα με το δεύτερό της αυτοκίνητο.
Στον 6ωρο αγώνα του Interlagos, στη Βραζιλία, που ήταν και το φινάλε της σεζόν, ο Neel Jani πήρε την καρό σημαία της νίκης με την Porsche No.14 οδηγώντας πίσω από το safety car, που είχε βγει στην πίστα μετά το ατύχημα του Mark Webber.
Ο Webber, που ήταν στην 6η θέση, έχασε τον έλεγχο της Porsche No.20, στην αριστερή Στροφή 14 που την παίρνουν με τέρμα γκάζι, και χτύπησε με το πίσω μέρος στον τοίχο. Η Porsche, που φαίνεται να είχε επαφή με τη Ferrari 458 GTE του Matteo Cressoni (η οποία επίσης έπεσε στον τοίχο), κόπηκε στα δύο και πήρε φωτιά, δημιουργώντας μεγάλη ανησυχία για τον Αυστραλό.
Το ατύχημα συνέβη ενώ απέμεναν 26 λεπτά αγώνα. Όμως, μέχρι να βγάλουν τον Webber από το κόκπιτ και να καθαρίσουν την πίστα από τα αυτοκίνητα και τα θραύσματα, δεν υπήρχε πλέον χρόνος για επανεκκίνηση.
O Webber, που ήταν σε θέση να μιλήσει με την ομάδα του στον ασύρματο αμέσως μετά τη σύγκρουση και χαιρέτησε τον κόσμο από το φορείο, μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας για εξετάσεις.
O Jani είχε μια διαφορά 14,8” από το Toyota TS040 Hybrid του Anthony Davidson όταν βγήκαν οι κίτρινες σημαίες.
Το σκηνικό είχε στηθεί για ένα θεαματικό τέλος του αγώνα αφού η Porsche επέλεξε να μην αλλάξει λάστιχα όταν ο Jani έκανε το τελευταίο του pit-stop 50 λεπτά πριν το τέλος, ενώ ο Toyota φόρεσε στον Davidson ένα καινούργιο σετ Michelin όταν σταμάτησε 10 λεπτά αργότερα.
Ο Davidson, που μοιραζόταν το Toyota No.8 με τον συμπρωταθλητή του, Sebastien Buemi, μείωσε τη διαφορά από τα 17” στα 13” προτού ο Jani το σταθεροποιήσει στα 14” πριν βγει το safety car.
Ο εννέα φορές νικητής του Le Mans, Tom Kristensen, έκλεισε την καριέρα του ανεβαίνοντας στην 3η θέση του βάθρου, μαζί με τους Lucas di Grassi και Loic Duval, με τους οποίους μοιραζόταν το No.1 Audi R18 e-tron quattro.
Ο Δανός πιέστηκε από τον Stephane Sarrazin με το δεύτερο Toyota, πριν ξανανοίξει τη διαφορά στα 3” όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Η 5η θέση πίσω από το Toyota πήγε στο δεύτερο Audi, των Benoit Treluyer, Andre Lotterer και Marcel Fassler, που έχασε πάνω από 40” στον πρώτο γύρο του αγώνα λόγω ηλεκτρονικής βλάβης μετά από μια επαφή με ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας LMP2.
Η 2η και 4η θέση των Toyota ήταν παραπάνω από αρκετές για να εξασφαλίσει η ιαπωνική φίρμα τον τίτλο των κατασκευαστών στην LMP1.
Η κινεζική ομάδα KCMG πήρε την τρίτη της φετινή νίκη στην LMP2 με το ORECA-Nissan 03R που οδηγούσαν οι Alex Imperatori, Matt Howson και Richard Bradley.
Οι νικητές τερμάτισαν 18 γύρους μπροστά από το ORECA της SMP, με το οποίο ο Sergey Zlobin πήρε τον τίτλο των οδηγών στην LMP2.
Οι Stefan Mucke και Darren Turner πήραν τη νίκη στην κατηγορία GTE Pro με την Aston Martin, μπροστά από την Porsche 911 των Patrick Pilet and Frederic Makowiecki.
Η Aston Martin έκανε και το «ένα-δύο» στην κατηγορία GTE Am, με την Vantage των Pedro Lamy, Christoffer Nygaard και Paul Dalla Lana ένα γύρο μπροστά από εκείνη των Nicki Thiim, Kristian Poulsen και David Heinemeier Hansson.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ – ΜΕΤΑ ΑΠΟ 249 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | Κλάση | Οδηγοί | Ομάδα | Αυτ/το | Διαφ. |
1 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 6h01m44.608s |
2 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi | Toyota Racing | Toyota | 0.170s |
3 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 γύρος |
4 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota Racing | Toyota | 1 γύρος |
5 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 γλυρος |
6 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori | KCMG | Oreca/Nissan | 24 γύροι |
7 | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 γύροι |
8 | GTE Pro | F.Makowiecki, P.Pilet | Porsche Team Manthey | Porsche | 28 γύροι |
9 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 28 γύροι |
10 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | 29 γύροι |
11 | GTE Pro | A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees | Aston Martin Racing | Aston Martin | 29 γύροι |
12 | GTE Pro | J.Bergmeister, R.Lietz | Porsche Team Manthey | Porsche | 29 γύροι |
13 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | 30 γύροι |
14 | GTE Am | K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim | Aston Martin Racing | Aston Martin | 30 γύροι |
15 | GTE Am | S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini | AF Corse | Ferrari | 30 γύροι |
16 | GTE Am | C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi | Proton Competition | Porsche | 32 γύροι |
17 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere | Prospeed Competition | Porsche | 32 γύροι |
18 | LMP1 | D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 35 γύροι |
19 | LMP1 | N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | 38 γύροι |
20 | LMP2 | S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | Oreca/Nissan | 42 γύροι |
21 | GTE Am | E.Fittipaldi, A.P.Guidi, J.Segal | AF Corse | Ferrari | 63 γύροι |
- | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | Εγκατ. |
- | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni | 8 Star Motorsports | Ferrari | Εγκατ. |
- | LMP2 | K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin | SMP Racing | Oreca/Nissan | Εγκατ. |
- | LMP1 | P.Kaffer, L.Auer | Lotus | Lotus/AER | Εγκατ. |
- | LMP2 | R.Rusinov, O.Pla, J.Canal | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | Εγκατ. |