DTM: Η Audi καλείται να υπερασπιστεί τον τίτλο της κόντρα σε BMW και Mercedes
Πρεμιέρα για το θεσμό αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα του Hockenheim
Νέα πρόσωπα , νέα αυτοκίνητα και νέοι κανόνες. Το DTM ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο από την πίστα του Hockenheim με την Audi να καλείται να υπερασπιστεί τον τίτλο του 2013 που πήρε με τον Mike Rockenfeller. Η Audi Sport έχει εξελίξει το Audi RS 5 DTM, ενώ στο grid προστέθηκε φέτος για λογαριασμό της ομάδας και ο φιλόδοξος rookie, Nico Müller.
Το νέο Audi RS 5 DTM έχει δεχτεί πολλές βελτιώσεις στον τομέα της αεροδυναμικής, ο οποίος είναι και εν πολλοίς καθοριστικός για την εξέλιξη του αγώνα, αφού οι κανονισμού επιβάλλουν πολλά κοινά μηχανικά μέρη στους κατασκευαστές οι οποίοι πρέπει να ψάξουν στη λεπτομέρεια για να κάνουν τη διαφορά.
Η Audi μετέχει στο πρωτάθλημα με την Audi Sport Team Phoenix και οδηγούς τον περυσινό πρωταθλητή Mike Rockenfeller και τον πρώην Πρωταθλητή Timo Scheider. Επίσης στο πρωτάθλημα συμμετέχουν η Audi Sport Team Abt Sportsline (με τους Mattias Ekström και Miguel Molina), την Audi Sport Team Abt (με τους Adrien Tambay και Edoardo Mortara) και την Audi Sport Team Rosberg (με τους Jamie Green και Nico Müller).
Βέβαια οι υπόλοιποι δεν πρόκειται να μείνουν με σταυρωμένα χέρια. H BMW έχει και αυτή καινούργιο αυτοκίνητο, την Μ4 DTM με ατμοσφαιρικό V8 4,0 λίτρων, περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο που αποδίδει 500 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων. Η νέα BMW M4 DTM θα συμμετάσχει με τέσσερις ομάδες: BMW Team RBM (Augusto Farfus, Joey Hand), BMW Team Schnitzer (Bruno Spengler, Martin Tomczyk), BMW Team MTEK (Timo Glock, Antonio Felix da Costa) και BMW Team RMG (Marko Wittmann, Maxime Martin). Όπως είναι λογικό, στόχος της BMW Motorsport είναι η κατάκτηση και των δύο τίτλων (οδηγού και κατασκευαστή).
Τέλος ουδείς δικαιούται να παραγνωρίζει την παρουσία της Mercedes το θεσμό που μετρά και χρόνια συμμετοχής και τίτλους και η οποία φέτος συμμετέχει με απαιτήσεις με την DTM AMG Mercedes C-Coupé και «βαριά» ονόματα στα μπάκετ που είναι οι: Christian Vietoris (HWA DTM Mercedes AMG C-Coupé), Paul Di Resta (HWA DTM Mercedes AMG C-Coupé), Gary Paffett (HWA DTM Mercedes AMG C-Coupé), Robert Wickens (HWA DTM Mercedes AMG C-Coupé), Daniel Juncadella (Mücke Motorsport DTM Mercedes AMG C-Coupé), Vitaly Petrov (Mücke Motorsport DTM Mercedes AMG C-Coupé) και Pascal Wehrlein (HWA DTM Mercedes AMG C-Coupé).
Να θυμίσουμε πως απο φέτος έχουμε πολλές αλλαγές στους κανονισμούς οι σημαντικότερες των οποίων είναι:
1. Υποχρεωτικά pit stop
Ενα είναι (αντί για δύο που ήταν μέχρι πέρυσι) το υποχρεωτικό pit stop, το οποίο πρέπει να γίνει στο δεύτερο τρίτο του αγώνα. Παράλληλα απαγορεύτεται αυτό το pit stop να γίνει στη διάρκεια που το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα. Μετά την απομάκρυνση του αυτοκινήτου ασφαλείας, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους έξι γύρους για να κάνουν pit stop, ασχέτως αν αυτό γίνει ή όχι μέσα στα καθορισμένα χρονικά πλαίσια.
2. Κατατακτήριες δοκιμές
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα γίνονται σε τρεις φάσεις από φέτος. Ο νέος σχεδιασμός έχει ως εξής:
• Q1: Εχει διάρκεια 13 λεπτών και σε αυτό συμμετέχουν και οι 23 οδηγοί με τους πέντε χειρότερους χρόνους να αποκλείονται.
• Q2: Με διάρκεια 11 λεπτών στην πίστα βγαίνουν οι 18 εναπομείναντες οδηγοί με τους 10 πιο αργούς να αποκελίονται.
• Q3,: Οι οκτώ ταχύτεροι του Q2 έχουν στη διάθεσή τους 11 λεπτά για να αναδειχθεί ο ταχύτερος που θα έχει και την pole position τον αγώνα.
3. Χρήση DRS
Το σύστημα DRS (Drag Reduction System) μπορεί να χρησιμοποιείται έως το τέλος του αγώνα
4. Βάρη αυτοκινήτων
Για το 2014 το ελάχιστο βάρος αυξήθηκε από τα 1.110 κιλά στα 1.120. Από εκεί και μετά ισχύει το σύστημα "μπόνους - μάλους" ανάλογα με τη θέση που παάιρνει κάθε αυτοκίνητο αλλά και ομάδα στον πρώτο αγώνα. Οι ταχύτεροι "επιβαρύνονται" με πρόσθετο βάρος έως και 10 κιλά και αντίστοιχα οι πλεόν αργοί μπορούν να αφαιρέσουν βάρος έως και 10 κιλά.
Αυτό γίνεται για να έχει ενδιαφέρον και μεγάλύτερο ανταγωνισμό ο επόμενος αγώνας.
5. Κινητήρες
Για το 2014 επιτρέπονται δύο κινητήρες αντικατάστασης ανά κατασκευαστή, αντί για έναν ανά ομάδα. Ο καθένας από τους 10 κινητήρες (εννέα στην περίπτωση της Mercedes) πρέπει να χρησιμοποιηθεί το ελάχιστο σε τέσσερις αγώνες, ενώ ο κάθε οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το πολύ τρεις κινητήρες σε όλη τη σεζόν.
DTM: ΤΟ ΚΑΛΑΝΤΑΡΙ ΤΟΥ 2014
04.05.2014 Hockenheimring Baden-Württemberg
18.05.2014 Motorsport Arena Oschersleben
01.06.2014 Hungaroring Budapest
29.06.2014 Norisring
13.07.2014 Moscow Raceway
03.08.2014 Red Bull Ring Spielberg
17.08.2014 Nürburgring
14.09.2014 Lausitzring
28.09.2014 Guangzhou
19.10.2014 Hockenheimring Baden-Württemberg